Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elon Musk dál ostře kritizuje Top Gear kvůli prohře Tesly, překřtil ho na „Low Gear”
3.11.2019 | Petr Miler
Elon Musk neumí prohrávat - nikdy to neuměl a stěží to kdy umět bude. Je ale třeba říci, že Top Gear mu dal ke kritice sám prostor pochybnými kroky, hned několika takovými.
Když sebevýznamnější automobilový magazín uspořádá srovnávací test a vyhraje v něm kdokoli, obvykle to sotva zaujme větší množství lidí mimo jeho pravidelné čtenáře. Když se v testu objeví Tesla a vyhraje, výsledek není o mnoho jiný, když ale prohraje, je z toho rázem humbuk otřásající celým automobilovým světem, do kterého se osobně zapojuje šéf a největší akcionář poražené značky.
Tak by šlo s trochou nadsázky shrnout dění konce tohoto týdne. Top Gear totiž postavil Teslu Model S proti Porsche Taycan a už jako druhý magazín v řadě ukázal, že na něj dynamicky nestačí. Někdo musel být první, řeknete si asi, Elon Musk je ale zjevně přesvědčen, že Tesla musí být první. A tak test Top Gearu veřejně napadl.
Měl k tomu docela dobrý důvod, neboť ve srovnání dynamiky obou aut v přímém směru se u Tesly objevila úplně stejná čísla jako v někdejším srovnání Modelu S s Mercedesem E63 od AMG. To zní pochybně, Top Gear ale rychle zareagoval s tím, že tím Tesle jen pomohl, neboť v přímé komparaci s Taycanem vykázal Model S o něco horší časy než dříve. A tak Britové „na papíře” publikovali ty nejlepší, které měli, na obou stranách.
Top Gear dále uvedl: „Pětkrát jsme proti sobě postavili auta ve sprintu a Porsche vyhrálo vždy se zvětšujícím se rozdílem v každém dalším srovnání,” s tím, že Tesla byla prostě horší. K tomu dodal, že Model S byl v režimu Ludicrous+, baterie byla předehřátá a obě auta byla před prvním sprintem nabita na asi 85 % kapacity. Taycan má prý o něco horší start, za hranicí 60 mph (97 km/h) už je ale vždy lepší.
To zní jako vysvětlení, třebaže trochu zvláštní, potíž je ale v tom, že záběry ukazují něco trochu jiného. Na nich vidíme mj. pohled z kabiny Tesly, která není v režimu Ludicrous+, ale Range Mode a před Taycanem je ještě v momentě, kdy jede 83 mph (134 km/h). Toto předhodil jede z fandů Tesly i Muskovi a ten na to na Twitteru napsal: „Dát auto do Range Mode je pravý opak toho dát jej do Launch Mode, neboť to minimalizuje výkon ve prospěch dojezdu. Show by se měla jmenovat Low Gear!” láteří Musk.
Jeho reakci lze pochopit, je ale třeba vzít v potaz jednu věc. Vzhledem k tomu, že na zmíněných záběrech nesedí k jinak prezentovanému prakticky vůbec nic, je nanejvýš pravděpodobné, že byly pořízeny mimo skutečné sprinty kvůli komentářům obou redaktorů. Nakonec, Model S v Range Mode jistě nebude do asi 140 km/h rychlejší v přímce než Taycan, zase tak dobrá Tesla není.
Je pochopitelně neprofesionální zasadit toto natáčení do jinak nesedících kulis, ale i v dřívějším sporu Tesly s Top Gearem bylo jablkem sváru to, že odraz skutečně zjištěného v jiný moment byl později před kamerou sehraný. Tesla tehdy BBC dokonce žalovala, dvakrát ale prohrála - Top Gear ukázal přesně to, co se skutečně stalo, jen ne v momentě, kdy to bylo natočeno. Pořad je show, nikoli dokument, takže podobná prezentace je možná.
Čekejme tady totéž, pro redaktory by bylo jinak jistě těžké vyjadřovat se v rámci skutečného srovnání věrohodně na kameru. Ale když toho nejsou schopni, alespoň přepnout si auto do stejného režimu a jet podobnou rychlostí by mohli. Top Gear si tady zkrátka nejspíše jen naběhl, na jeho další reakci si ale musíme ještě počkat. Ideální by bylo, kdyby ukázal záběry ze skutečných přímých srovnání, ne jen dramatizované sestřihy - to by vše vysvětlilo.

Jeden z fandů Tesly vypíchl nesrovnalosti v záběrech Top Gearu
Elon Musk obratem reagoval a z pořadu udělal „Low Gear”
Realitou nejspíše ale bude jen to, že pořad v rámci dramatizace použil záběry pořízené i mimo srovnání, těžko jinak hledat důvod, proč by nám nechtěl předestírat skutečné výsledky - použitím lepších časů akcelerace z minulosti Britové Tesle jen pomohli
Zdroj: Inside EVs
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včeraFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Rookie šampionátu Zaghwan Zaidi včera 16:00
- Mio MiVue M820WD: duální HDR motokamera s radarem včera 13:42
- Fernandez místo Oliveiry včera 09:00
- Ai Ogura diskvalifikován 17.3.2025
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? 17.3.2025
Nejnovější články
Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
včeraMitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
včeraI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včeraElektričtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
včeraClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva