Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elektromobily Renault dál nejedou, stéblem tonoucího je málo dobíjecích stanic
14.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Podle Beatrice Foucher, vedoucí programu elektrických vozidel u Renaultu, stojí za neúspěchem elektromobilů značky málo veřejných dobíjecích stanic.
Loňský rok nebyl pro elektromobily Renaultu moc dobrý, prodalo se jen lehce přes 11 tisíc kusů Zoe, zatímco v plánu bylo prodat 50 tisíc kusů. Ve výrobě stále zůstává, na rozdíl od elektrického sedanu Fluence Z. E., který pro tragický nezájem zákazníků automobilka zcela stáhla z nabídky. Zda modelu Zoe pomůže nedávno představený generátor elektřiny zapřažený na vozíku, se snad dozvíme v pozdějších měsících tohoto roku.
Beatrice Foucher, šéfka programu elektrických vozidel u automobilky Renault, na něj ale nespoléhá a přišla s vysvětlením, proč se jejím ovečkám nedaří - Evropa nemá dostatek veřejných dobíjecích stanic. Na první pohled by to mohla být pravda, dojezd elektromobilů je ve většině případů mizerný a více možností je dobít by mohlo pomoci, jenže... Zůstaňme u Renaultu - v září loňského roku začala francouzská dealerství této značky nabízet hodinu dobíjení denně zdarma právě jako boj s nedostatkem nabíječek. Celkem mělo být k dispozici téměř 900 zásuvek po celém Hexagonu. Přínos prezentovali pětisetkilometrovou cestou z Paříže k moři, při které museli zastavovat pro dobíjení třikrát, čímž mizerný dojezd elektroaut potvrdili.
Není to však tak jednoduché. Automobilce BMW se prodej modelů i3 a i8 docela daří i přes Renaultem oznámený nedostatek nabíječek - ostatně, průzkumy mnichovské značky ukazují, že veřejné dobíjecí stanice naopak nejsou zapotřebí. Prodávat auta se daří i Tesle, i když generuje ztrátu. Ta by sice další nabíječky v Evropě stavět chtěla, ale jen pro sebe.
Beatrice Foucher však nevzdává naději. Vyzývá ke zdvojnásobení počtu veřejných dobíjecích stanic v Evropě. Mělo by se tak stát prostřednictvím grantů z Evropské Unie, údajně je vhodným vzorem Norsko. Ovšem, je tam 5 000 veřejně přístupných dobíjecích stanic, které nabízejí elektromobilům šťávu zdarma. Jenže je to jen jedna z mnoha výhod, které tamní vláda majitelům elektromobilů nabízí, ty klíčové jsou jiné. Navíc už teď se tam však elektromobily poněkud „přemnožily” a začínají působit problémy - a to jich tam je jen okolo třinácti tisíc.
Málo dobíjecích stanic je tedy jen jeden z mnoha důvodů, proč se Renaultu nedaří prodávat auta na elektřinu a ten klíčový to není. Nehledě na to, že kdyby se elektroauta, ať už jakéhokoliv výrobce, rychle masově rozšířila, nastaly by problémy s dobíjením a se zásobováním obytných oblastí elektřinou vůbec. Elektromobily jsou za možností současných akumulátorů z hlediska masového rozšíření mrtvý koncept - čím dříve se s tím Renault smíří, tím levnější pro něj tento experiment bude...
Prodeje elektromobilů Renaultu moc nejdou, šéfka této divize z toho viní nedostatek dobíjecích míst. Realita je ale trochu jiná...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva