Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elektromobily Renault dál nejedou, stéblem tonoucího je málo dobíjecích stanic
14.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Podle Beatrice Foucher, vedoucí programu elektrických vozidel u Renaultu, stojí za neúspěchem elektromobilů značky málo veřejných dobíjecích stanic.
Loňský rok nebyl pro elektromobily Renaultu moc dobrý, prodalo se jen lehce přes 11 tisíc kusů Zoe, zatímco v plánu bylo prodat 50 tisíc kusů. Ve výrobě stále zůstává, na rozdíl od elektrického sedanu Fluence Z. E., který pro tragický nezájem zákazníků automobilka zcela stáhla z nabídky. Zda modelu Zoe pomůže nedávno představený generátor elektřiny zapřažený na vozíku, se snad dozvíme v pozdějších měsících tohoto roku.
Beatrice Foucher, šéfka programu elektrických vozidel u automobilky Renault, na něj ale nespoléhá a přišla s vysvětlením, proč se jejím ovečkám nedaří - Evropa nemá dostatek veřejných dobíjecích stanic. Na první pohled by to mohla být pravda, dojezd elektromobilů je ve většině případů mizerný a více možností je dobít by mohlo pomoci, jenže... Zůstaňme u Renaultu - v září loňského roku začala francouzská dealerství této značky nabízet hodinu dobíjení denně zdarma právě jako boj s nedostatkem nabíječek. Celkem mělo být k dispozici téměř 900 zásuvek po celém Hexagonu. Přínos prezentovali pětisetkilometrovou cestou z Paříže k moři, při které museli zastavovat pro dobíjení třikrát, čímž mizerný dojezd elektroaut potvrdili.
Není to však tak jednoduché. Automobilce BMW se prodej modelů i3 a i8 docela daří i přes Renaultem oznámený nedostatek nabíječek - ostatně, průzkumy mnichovské značky ukazují, že veřejné dobíjecí stanice naopak nejsou zapotřebí. Prodávat auta se daří i Tesle, i když generuje ztrátu. Ta by sice další nabíječky v Evropě stavět chtěla, ale jen pro sebe.
Beatrice Foucher však nevzdává naději. Vyzývá ke zdvojnásobení počtu veřejných dobíjecích stanic v Evropě. Mělo by se tak stát prostřednictvím grantů z Evropské Unie, údajně je vhodným vzorem Norsko. Ovšem, je tam 5 000 veřejně přístupných dobíjecích stanic, které nabízejí elektromobilům šťávu zdarma. Jenže je to jen jedna z mnoha výhod, které tamní vláda majitelům elektromobilů nabízí, ty klíčové jsou jiné. Navíc už teď se tam však elektromobily poněkud „přemnožily” a začínají působit problémy - a to jich tam je jen okolo třinácti tisíc.
Málo dobíjecích stanic je tedy jen jeden z mnoha důvodů, proč se Renaultu nedaří prodávat auta na elektřinu a ten klíčový to není. Nehledě na to, že kdyby se elektroauta, ať už jakéhokoliv výrobce, rychle masově rozšířila, nastaly by problémy s dobíjením a se zásobováním obytných oblastí elektřinou vůbec. Elektromobily jsou za možností současných akumulátorů z hlediska masového rozšíření mrtvý koncept - čím dříve se s tím Renault smíří, tím levnější pro něj tento experiment bude...
Prodeje elektromobilů Renaultu moc nejdou, šéfka této divize z toho viní nedostatek dobíjecích míst. Realita je ale trochu jiná...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus