Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Elektrický Hummer se opakovaně porouchal při terénní zkoušce, jeho technika selhává i jinde
25.1.2023 | Petr Prokopec
Jeho papírové parametry jsou oslnivé, realita ale za očekáváními jimi vzbuzenými dalece zaostává. Auto je nespolehlivé a jakýkoli boj s terénem tak vzdalo dříve, než se vůbec stihlo dostat do pořádného zápřahu.
Pokud se elektromobilita má stát budoucností lidstva, pak GMC Hummer EV dělá prakticky vše proto, aby k tomu nedošlo. O ekologický vůz totiž nejde ani v nejmenším. Jen samotné baterie o kapacitě 246,8 kWh váží více než leckterý spalovací vůz. Celkově pak jde na konto 5,5metrového pick-upu 4 282 kg, což je bláznivá hmotnost, na jejíž rozpohybování je třeba velkého množství energie. Ta nicméně nepochází ze vzduchu, místo toho ji třeba ve Státech z 60 procent produkují elektrárny spalující fosilní paliva.
Nejde nicméně jen o škodlivý provoz, ještě větším problémem je samotná výroba. Na ony baterie je totiž třeba zhruba 36 kilogramů lithia, 110 kg niklu, 60 kg manganu, 14 kg kobaltu či 91 kg mědi. Kvůli tomu je nicméně třeba vytěžit a následně zpracovat hned několik desítek tun rudy. Její rafinace se odehrává především v Číně, ony vzácné kovy jsou tedy nejprve zaoceánskými loděmi svezeny ze všech koutů světa do Říše středu, aby se následně mohly vrátit do Států.
Na Hummer EV tedy opravdu nelze hledět jako na spasitele planety. A jak se nově ukázalo, oslnivý není ani v terénu, přestože dle tvrzení koncernu General Motors má v tomto ohledu existovat jen velmi málo konkurentů, které by elektrický pick-up překonaly. Vůz totiž disponuje světlou výškou až 404 milimetrů, předním nájezdovým úhlem 49,7 stupně, zadním nájezdovým úhlem 38,4 stupně a překlenovacím úhlem 32,2 stupně. Zmínit pak můžeme i brodivost 813 mm.
Ve srovnání s ním takový Jeep Gladiator hraje druhou ligu, přičemž šanci dorovnat parametry Hummeru nemá ani dvoudveřový Wrangler v off-roadově zaměřené verzi Rubicon. Nicméně tyto vozy se většinou z náročného terénu bez problémů vrátí domů, neboť jejich technika je stále ještě analogová. GMC nicméně sází na digitalizaci, s komplexními softwary ovšem automobilky mají ty největší potíže. A výjimkou není ani elektrický pick-up.
Lidé stojící za kanálem TFLoffroad na Youtube totiž vůz vytáhli do národního parku poblíž Moabu v Utahu, který je považován za ráj off-roadistů. Hummer nicméně při sjezdu jednoho menšího kopečku selhal, neboť nejprve se mimo hru ocitlo jednopedálové ovládání motorů. To by ještě šlo přežít, následně se ale na palubním displeji objevila hláška „Pohon všech kol není k dispozici, naplánujte si servis“, již následovala úplná smrt. Vůz se totiž odmítal hnout z místa.
Nejde přitom o jediné těžkosti, které kanál s elektrickým Hummerem zaznamenal. Již dříve totiž pick-up přišel o výkon, a to na běžné silnici, přičemž k jeho resuscitaci bylo zapotřebí odpojit a následně zase připojit 12voltovou baterii. Dalším přešlapem se pak ukázalo být vzduchové odpružení, které přestalo fungovat a vůz nebylo možné přizvednout. To vyústilo v lehké poškození zadních partií.
Lze pochopitelně říct, že jedna vlaštovka jaro nedělá. Ovšem GMC zatím předalo jen zhruba tisíc kusů elektrického pick-upu, pročež i jeden selhávající exemplář je vlastně nemalým problémem. A je otázkou, jak jsou ony nesnáze vůbec řešitelné, jen o software tu jít nemusí.
Díky velkorysým parametrům by Hummer EV skutečně mohl v terénu dominovat. To by ale auto muselo fungovat, s čímž má nejen dle videa níže velké problémy. Foto: GMC
Zdroj: TFLoffroad@YouTube
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva