Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Ecclestone chce do F1 atmosférické motory, FIA tomu prý už nemůže bránit
12.12.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Motory V8 i V10 bez přeplňování by mohly již pro rok 2016 nahradit V6. FIA se prý vzdala vlivu na pravidla.
Mezinárodní automobilová federace (FIA) nově drží určitý podíl v Berniem Ecclestonem vedené firmě Delta Topco, která je vlastníkem komerčních práv k seriálu Formule 1. Není to mnoho, jen okolo jednoho procenta, ale i tak to očividně není jen formalita, jak ukazují čerstvá slova Bernieho Ecclestona, tlumočená magazínem Forbes.
Při včerejším setkání s některými novináři se šéf F1 Ecclestone nechal slyšet, že se bude snažit o návrat atmosféricky plněných motorů do F1, a to už pro sezónu 2016. Podle vlastních slov toto téma otevře při jednání Strategické skupiny, která se má sejít 18. prosince. Ecclestone nebyl konkrétní v počtu válců, zda chce do hry vrátit osmiválce nebo dokonce desetiválce, uvedl však, že motory by měly být označené jako hybridy a měly by využívat systému KERS.
Na veškeré námitky měl dost dobrou odpověď; odchod Mercedesu či Hondy, které by podle některých mohlo otočení pravidel zase zpátky odradit, podle něj nehrozí, protože by mohlo být „tak trochu snem postavit atmosférický motor a naladit ho na tisíc koní”. V tomto může mít do značné míry pravdu, je veřejným tajemstvím, že downsizing si přejí jen regulační úřady a zbytek světa nikoliv.
Zajímavé také je, že Ecclestone nevidí odpor FIA jako nepřekonatelnou překážku. Okolo nedávného nákupu onoho balíku akcií organizací FIA se objevily domněnky, že peníze za akcie zaplaceny nebyly, anebo aspoň ne v plné výši. S tím souvisí ustanovení oné Strategické skupiny, která podle všeho bude mít docela velkou moc. „Prodali práva ustanovit tuto skupinu ve formě, ve které jsme ji chtěli,” uvedl Ecclestone.
Za kousek komerčních práv na F1 se tak FIA pravděpodobně vzdala plné kontroly nad tímto seriálem závodů, zejména v oblasti pravidel. Nejspíš to nebude tak, že Delta Topco bude ovládat a měnit pravidla zcela sama, pravděpodobněji se bude na jejich tvorbě podílet spolu s FIA. Dost možná však končí doba, kdy za pravidly stojí jediná organizace.
Bernie Ecclestone, šéf Delta Topco a Jean Todt, prezident FIA
Zdroj: WorldCarFans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Kompletní přehled aut, která nejčastěji neprojdou německými STK: Škody totálně propadly, už jsou horší než Dacie
27.11.2024 - Okolo německých továren VW se stahuje smyčka, firma opouští další fabriku mimo svou domovinu
28.11.2024 - Srovnání s BMW M3 ukázalo, proč nikdo nekupuje a ani nebude kupovat nesmyslný čtyřválcový Mercedes C63 od AMG
28.11.2024 - Střezte se, EU chce pomoci místnímu automobilovému průmyslu tak, že na svých absurdních plánech nezmění ani ň
28.11.2024 - Čínský luxus hrající si na Maybach i Rolls-Royce ukázal vše. Směšně se nejen jmenuje, udiví i hvězdami v klikách
28.11.2024
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB