Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Downsizing nefunguje ani u Fordu GT, má stejnou spotřebu jako ten starší
6.1.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nové GT má o dva válce, 1,9 l objemu a kompresor méně. I tak dle metodiky EPA vykazuje úplně stejnou spotřebu. A máme i fotky novinky auta z provozu.
Fanoušci Fordu GT a Top Gearu zároveň si jistě velmi dobře vybavují test tohoto stroje někdy v půlce první dekády 21. století. Jeremy Clarkson s ním jezdil po letišti a došlo mu palivo. Nebo to tak aspoň mělo vypadat. A na otázku kolegů, jakou měl na letišti spotřebu, odpověděl, že 4 mpg (imperiální galon), tedy asi 70 litrů benzinu na 100 km.
Nic překvapivého, když honíte kompresorový osmiválec po letišti s plynem na podlaze. Ford GT se ovšem v Top Gearu objevil ještě jednou, a to když se slavné trio vydalo na road trip do Francie v Pagani Zonda, Ferrari F430 a právě Fordu GT. Právě ten musel po cestě nejčastěji tankovat.
Nový Ford GT nemá kompresorový osmiválec o objemu 5,4 litru. Místo toho má 3,5litrovou V6 se dvěma turbodmychadly. Na první pohled tedy člověka napadne slovo „downsizing”, který se pojí s nižší spotřebou, alespoň na papíře. Skutečnou spotřebu onoho Fordu GT na road tripu Top Gearu neznáme, ale ta katalogová pro kombinaci byla 14 mpg (US), tedy 16,8 l/100 km.
Čísla nového Fordu GT byla právě zveřejněna americkým úřadem EPA a hodnota kombinované spotřeby je úplně stejná - 14 mpg, tedy znovu 16,8 litru na 100 km. Kdyby vás zajímala spotřeba ve městě, je to 11 mpg (21,4 l/100 km), spotřeba mimo město je 18 mpg (13,1 l/100 km). Je to překvapivé nejen kvůli downsizingu, na který i u sporťáků dochází právě kvůli snížení papírové spotřeby. Novinka je také s 1 310 kg hmotnosti výrazně lehčí než předchozí generace (1 520 kg), předpokládat lze lepší a aerodynamiku a sedmistupňová dvouspojková převodovka nového GT (dříve šestistupňový manuál) by též měly provozní efektivitě pomoci. Ale nestalo se.
Je třeba dodat, že čísla EPA nejsou totéž co evropské hodnoty spotřeby - většinou korespondují s realitou docela dobře, ale pořád budou platit pro normální, klidnou jízdu. Jakmile na to šlápnete, není od věci očekávat v nádrži vír podobný minulé generaci. Předpokládáme ale, že spotřeba bude to poslední, co bude majitele v takové chvíli zajímat, i když je EPA komicky varuje, že utratí 8 000 dolarů (asi 204 tisíc Kč) navíc během dalších pěti let na palivu. Tušíme, že násobně tolik utratí za první ťuklý karbonový díl...
Kromě spotřeby se k nám dostaly také obrázky Fordu GT na ulici v Detroitu. Byl spatřen bez jakéhokoliv maskování - proč také, když už je jeho vzhled opravdu dlouho znám - uživatelem Redditu se jménem Emulsifide. Pořídil čtyři fotografie a můžete se na ně podívat níže.
Zachycený vůz byl ve stříbrné barvě, která mu docela sluší, ale která extrémně vyzdvihuje tmavé nozdry výfuků. Podle autora fotek je zvuk zajímavý, i když GT jelo pomalu; člověk by si ho spíš spojil se supersportem než s Fordem, kdyby ho slyšel se zavázanýma očima. Přesně to byl cíl vývojářů, odhadujeme.
Vlevo data EPA nového Fordu GT, vpravo čísla k tomu z roku 2005. Kombinovaná spotřeba je stejná, dílčí hodnoty pro jízdu ve městě a na dálnici jsou u toho staršího dokonce lepší
Ford GT se už vyrábí, takže ho občas půjde zahlédnout na ulici
Zdroje: EPA, Reddit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 3 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 4 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 5 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 6 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva