Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dotykové displeje v autech se potýkají s kritikou, Ford vrací do hry tlačítka
18.6.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Modrý ovál prodává dvakrát více modelů s dotykovou technologií než konkurence. Čelí tak větší kritice, které dal za pravdu. Proto se tlačítka vrací.
Pomalu bychom mohli říci, že za všechno může zesnulý Steve Jobs. I když sice dotykové displeje nevymyslel, stal se díky mobilnímu telefonu iPhone jejich nejzásadnějším propagátorem. A jelikož z moderních automobilů se postupně stávají mobily na kolečkách, nemělo by překvapit stále častější využití dotykové technologie také v dopravních prostředcích.
Jenže zatímco telefon se s vaším tělem spojí v jeden celek a špatné stisknutí displeje na něm je spíše výjimečné, palubní deska je v autě stabilní, zatímco vaše tělo se za jízdy, zejména pak na méně kvalitní silnici, všelijak hýbe. Dosáhnout správného stisku je pak obtížnější a přinejmenším to vyžaduje podstatně více pozornosti, což se zrovna za jízdy příliš nehodí. Takto věc očividně nevnímáme jen my, ale i zákazníci, protože právě ti si na tuto technologii nejvíce stěžují ve statistikách sestavovaných společností J. D. Power.
Automobilkou nejkritizovanější je v tomto směru Ford, který ve studiích skončil dalece za průměrem daného odvětví. A to v roce 2011, kdy systém MyFord Touch představil, i v následujících obdobích, kdy již byly opravené dětské nemoci. Je však třeba zdůraznit, že modrý ovál nejenže od tlačítek nejvíce ustoupil, prodává také mnohem více vozidel vybavených dotykovou obrazovkou než konkurence, čímž se šance k nespokojenosti značně zvyšují. Zákazníky to sice od nákupu neodrazuje, neboť i letos Ford prodal 79 procent vozů vybavených technologiemi Sync nebo MyFord Touch, spojenými je to ale zjevně nečiní.
Daná kritika ovšem dopadla na úrodné pole, neboť modrý ovál aktuálně prohlásil, že na středové konzole svých modelů pár tlačítek vrátí. Primárně se bude jednat o ovládání audiosystému a klimatizace, zároveň s tím dozná poladění i samotná dotyková obrazovka, která nově nabídne jinou grafiku, ikony i rozložení. První takovou vlaštovku přitom můžeme zaevidovat již v kabině Fordu F-150 modelového roku 2013.
Podle šéfa marketingu modrého oválu Jima Farleyho se však přes tento ústupek původní plány Fordu nemění. Značka se totiž i nadále chce stát lídrem v oblasti zábavy, i za cenu neustálého vývoje a sebezdokonalování. Sám ale přiznává, že uživatelé chtějí být v kontaktu nejen s vozem, ale i s jeho audio systémem - a proto pár tlačítek nalezneme i v budoucích modelech Fordu.
U ostatních značek situace většinou není tak tíživá. Z vozů dobře známých v Evropě se dotykovými displeji vyznačují třeba nové modely koncernu Volkswagen jako VW Golf, Škoda Octavia nebo Seat Leon (je zajímavé, že v Audi A3 dotykový displej nenajdete, to nadále sází na MMI), v nich je ale možné většinu nastavení provádět i tlačítky. Přesto je znát už třeba to, že ve všech těchto modelech (znovu krom A3) neexistuje tlačítko na vypnutí stabilizačního systému a pokud na to zapomenete před rozjezdem, náprava za jízdy není snadná.
Jsme si i proto celkem jisti, že Ford neudělal krok zpět, ale jen vrací situaci k normálu. Dotykové displeje nebudou pro veškeré ovládání v autech nikdy optimálním řešením.













Nová verze technologie MyFord Touch se poprvé objevuje v interiéru pick-upu F-150. Během letoška se ale rozšíří na všechny další modely modrého oválu
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 18:20 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins