Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dodge Challenger Hellcat měl původně mít „jen” 600 koní, teď může mít i přes 1 000
18.8.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Hellcat V8 mířil od začátku na pozici nejsilnějšího muscle caru, na to ale mělo stačit 600 koní. Nakonec je jich 716 a Hennessey nabízí i víc.
Koupil si soused také Dodge Challenger SRT Hellcat a vy už nemáte nejsilnější auto v ulici? Firma Hennessey má řešení - kit HPE850, který ze 716koňového auta udělá stroj o výkonu 863 koní. Nepotřebuje k tomu mnoho, „jen” upravenou řídící elektroniku, větší škrticí klapku, rychloprůchozí vzduchový filtr a větší dolní kladku pohonu kompresoru, která zvedne tlak o 0,14 baru.
Na výsledek se můžete podívat na videu níže, kde jede sériový Challenger SRT Hellcat proti verzi HPE850 čtvrtmílový sprint. Silnější auto samozřejmě vyhraje, ale bohužel neznáme časy ani cílové rychlosti. V sérii je dvoudveřový Hellcat schopný zajet čtvrtmíli údajně za 10,8 vteřiny, takže ten silnější se jistě podívá blíž k rovným 10 vteřinám. A pokud by to bylo málo, Hennessey nabízí i verzi HPE1000.
Dostaly se k nám také informace o vývoji motoru Hellcat, nejsilnějšího osmiválce vůbec, který kdy jakákoliv americká automobilka postavila. Bylo to něco jako projekt Manhattan v rámci Dodge. Utajení bylo opravdu důkladné, i finální testy výkonu byly provedeny v tajnosti, aby se výsledné číslo nedostalo na veřejnost předčasně.
Původně bylo cílem 600 koní, vozy Hellcat měly být nejsilnějšími muscle cars na trhu. Pak přišel Ford s Mustangem o vyšším výkonu a po konzultaci s vedením byla nově snaha dosáhnout 675 koní. Vývojáři ale nedostali žádný čas navíc, což Chrise Cowlanda, šéfa vývoje pohonných ústrojí u SRT, trochu nepříjemně překvapilo. Uvádí ale, že i když se s vedením bavil o číslech začínajících šestkou, od začátku se chtěl dostat za hranici 700 koní. To ale věděl málokdo i z těch, kteří na vývoji motoru pracovali.
Úspěch je ohromný, Dodge nestíhá vyrábět, ani když zdvojnásobil výrobu. „Je syrový a vzrušující a je to přesně to, co Dodge potřeboval. Přišel přesně ve správný čas,” říká Stephanie Brinley, analytička IHS Automotive. A přišel se správnou cenou, dodáváme my - za zhruba 60 tisíc dolarů (1,4 milionu korun) člověk aby silnější nové auto pohledal.
Motor Hellcat byl od začátku vyvíjen s cílem 700 koní, i když o tom málokdo věděl
Zdroje: Hennessey Performance, Detroit Free Press
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 10 hodinami - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Mercedes se vyjádřil k požáru svého elektromobilu, který rodině majitele téměř zapálil dům, prý se teď bojí všech aut značky
před 5 hodinami - Němci vyzkoušeli ojetý bestseller Toyoty jako praktický kombík, vedle nezměrné chvály mají jen pár výhrad
před 6 hodinami - Mercedes přiznal, že recyklace baterií není takový zázrak, jak se myslelo, nové těžby vzácných kovů bude dál třeba spousta
před 8 hodinami - Ve Francii začnou ve velkém fungovat tzv. super radary, zaznamenají až čtyři dopravní přestupky najednou
před 9 hodinami - Těžká nehoda zdemolovala Teslu Cybertruck tak moc, že z řady úhlů vůbec nepoznáte, o jaké auto šlo
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva