Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení
21.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka přišla během krátké doby o tvůrce modelu i8 a osoby zodpovědné za pohonné ústrojí či design elektromobilů a hybridů.
Ještě před několika málo měsíci se mohlo zdát, že BMW má nakročeno k tomu stát se jednou z vedoucích automobilek na poli elektrifikace a hybridizace. Opřít se přitom mohlo hlavně o modely i3 a i8, na které se zpočátku stály fronty pomalu jako za komunismu na Škodu Favorit. Nicméně jak jsme zmínili na počátku tohoto týdne, zájem výrazně opadl, neboť prodeje za první tři měsíce letošního roku jsou o téměř čtvrtinu nižší než loni ve stejném období.
Pokles registrací ale dost možná není tím hlavním problémem, který divizi BMW i trápí. Oddělení zabývající se elektromobilitou opouští jeden klíčový pracovník za druhým. Již minulý měsíc z Mnichova odešel Carsten Breitfeld. Ten přitom pro automobilku pracoval dlouhých 20 let a stál za vývojem již zmiňovaného hybridního sporťáku i8. Nově ovšem vede čínský startup Future Mobility Corp.
Do stejné firmy, která je financována společností Tencent Holdings, nyní zamířili také Dirk Abendroth, Benoit Jacob a Henrik Wenders. Ti budou zastávat posty viceprezidentů pro software a konektivitu, design a marketing. První přitom pro BMW vyvinul pohonné ústrojí divize i, druhý byl šéfem designu a třetím hlavou produktového plánování.
Aktuálně není jisté, co za tímto exodem stojí, sázka na finance ale nejspíše nebude střelou výrazně mimo terč. Kromě toho se evidentně zdá, že BMW poněkud podcenilo konkurenci, která na trh chrlí jeden hybridní či elektrický model za druhým. Ačkoliv se tedy letos dočkáme faceliftu i3, třetí vůz divize je prozatím v nedohlednu. Spekulovaný čtyřdveřový sedan i5 by měl dorazit až v roce 2020.
Lidé blízcí automobilce naznačují, že pro mladé lidi, kteří chtějí změnit svět, je to příliš dlouhá doba. Na druhou stranu je otázkou, jestli tady BMW něco utíká - racionálnějším se jeví být přístup Sergia Marchionneho, který ví, že s elektromobilem snadno přijde na trh v momentě, kdy bude možné vyrobit vůz rozumně fungující a pro automobilku ekonomicky ospravedlnitelný. To dnešní „íčka” nejsou a pokud někdo říká, že brzy budou, neměl by zapomínat, že podobná očekávání automobilový svět skloňuje už déle než sto let...
BMW již před měsícem přišlo o tvůrce hybridního sporťáku i8, nyní divizi opustili další tři klíčoví pracovníci
Zdroj: The Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 3 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus