Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Divize BMW i neztrácí jen zákazníky, opustili ji i čtyři klíčoví lidé z vedení
21.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská automobilka přišla během krátké doby o tvůrce modelu i8 a osoby zodpovědné za pohonné ústrojí či design elektromobilů a hybridů.
Ještě před několika málo měsíci se mohlo zdát, že BMW má nakročeno k tomu stát se jednou z vedoucích automobilek na poli elektrifikace a hybridizace. Opřít se přitom mohlo hlavně o modely i3 a i8, na které se zpočátku stály fronty pomalu jako za komunismu na Škodu Favorit. Nicméně jak jsme zmínili na počátku tohoto týdne, zájem výrazně opadl, neboť prodeje za první tři měsíce letošního roku jsou o téměř čtvrtinu nižší než loni ve stejném období.
Pokles registrací ale dost možná není tím hlavním problémem, který divizi BMW i trápí. Oddělení zabývající se elektromobilitou opouští jeden klíčový pracovník za druhým. Již minulý měsíc z Mnichova odešel Carsten Breitfeld. Ten přitom pro automobilku pracoval dlouhých 20 let a stál za vývojem již zmiňovaného hybridního sporťáku i8. Nově ovšem vede čínský startup Future Mobility Corp.
Do stejné firmy, která je financována společností Tencent Holdings, nyní zamířili také Dirk Abendroth, Benoit Jacob a Henrik Wenders. Ti budou zastávat posty viceprezidentů pro software a konektivitu, design a marketing. První přitom pro BMW vyvinul pohonné ústrojí divize i, druhý byl šéfem designu a třetím hlavou produktového plánování.
Aktuálně není jisté, co za tímto exodem stojí, sázka na finance ale nejspíše nebude střelou výrazně mimo terč. Kromě toho se evidentně zdá, že BMW poněkud podcenilo konkurenci, která na trh chrlí jeden hybridní či elektrický model za druhým. Ačkoliv se tedy letos dočkáme faceliftu i3, třetí vůz divize je prozatím v nedohlednu. Spekulovaný čtyřdveřový sedan i5 by měl dorazit až v roce 2020.
Lidé blízcí automobilce naznačují, že pro mladé lidi, kteří chtějí změnit svět, je to příliš dlouhá doba. Na druhou stranu je otázkou, jestli tady BMW něco utíká - racionálnějším se jeví být přístup Sergia Marchionneho, který ví, že s elektromobilem snadno přijde na trh v momentě, kdy bude možné vyrobit vůz rozumně fungující a pro automobilku ekonomicky ospravedlnitelný. To dnešní „íčka” nejsou a pokud někdo říká, že brzy budou, neměl by zapomínat, že podobná očekávání automobilový svět skloňuje už déle než sto let...
BMW již před měsícem přišlo o tvůrce hybridního sporťáku i8, nyní divizi opustili další tři klíčoví pracovníci
Zdroj: The Wall Street Journal
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Toyota stvořila moderní auto, po kterém zatoužíte. Řidičské modle přidala turbo, pohon 4x4 a vzhled legendy rallye
před hodinou - Naděje umírá poslední: Policie po 8 letech dopadla zloděje aut za skoro 200 milionů, skončili s nimi na druhém konci světa
před 2 hodinami - Zaměstnanci musí přijmout nižší platy a vyhrnout si rukávy, říká personální šéf VW. Fajn, tak teď ještě zase začít dělat žádaná auta
před 4 hodinami - Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 5 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 11:26 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 11.05. 11:20 - honziss
- Policejní kontroly a měření 11.05. 11:09 - řidičBOB
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 11.05. 10:40 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.05. 08:46 - Vrooom
- VZKAZY 11.04. 19:12 - petr_riha
- Onboard videa 11.04. 08:44 - Truck Daškam
- vyber motorky 11.03. 21:59 - M.Z.