Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselgate zdaleka nezajímá celý svět. Koho ano? A na co se ptají?
17.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dieselgate zdaleka nemá tak globální rozměr, jak se může zdát. Ani v Evropě se o tuto kauzu nezajímají všichni a když ano, zajímají je pozoruhodné věci.
Našim komplexním zpravodajstvím o emisním skandálu Volkswagenu se snažíme odpovědět na každou otázku, která se kauzy Dieselgate týká. Zmínili jsme tak kupříkladu detaily svolávací akce i fakta spojená se samotným podvodem. Podle Googlu ovšem zrovna toto nejsou věci, které lidi po celém světě nejvíce zajímají. Kupříkladu v Americe, kde má skandál kořeny, jsou dva nejčastější dotazy spojené se skandálem zaměřené na samotnou společnost VW Group - kdo ji vlastní a jakou má hodnotu. Z toho je zřejmé, jak málo Volkswagen v Americe znamená, v obecném povědomí zjevně není ani to, že VW je obří automobilový koncern, který objemy svých prodejů strčí do kapsy kteroukoli z amerických automobilek.
V Německu je tomu pochopitelně jinak. Mezi pěti nejčastějšími otázkami figurují dvě, jež se týkají akcií koncernu, a sice jejich hodnoty a také možností, kde je koupit. Ve Francii, kde jsou tradicemi všemožné protesty a stávky, lidi pro změnu zajímá, jak mohou podat na Volkswagen stížnost. Britští motoristé pak mají podobné zájmy jako ti němečtí, více se ale zajímají i povahu samotného podvodu.
Zajímavější než podobné dotazy je ale demografická studie, která ukazuje, kdo se vůbec na světě o kauzu zajímá. Je z ní zřejmé, že se zdaleka nejedná o tak globální aféru, jak se leckomu může zdát. V zásadě lze říci, že Dieselgate rezonuje v Evropě, Severní Americe a také v Austrálii, tím její dosah končí.
Příčiny jsou logické. VW Group je jedna z klíčových evropských firem a místní obliba dieselových motorů je nesrovnatelná s jakýmkoli jiným kontinentem světa. V Severní Americe celá aféra začala a ani Austrálie se k dieselům nestaví zády. V Asii nebo Jižní Americe jako by o této věci ani nevěděli, což je podtrhuje naše nedávné přesvědčení o tom, jak iluzorní je spojování Dieselgate s poklesy prodejů VW, které mají kořeny hlavně v Číně, Rusku a Brazílii.
Mezi zeměmi pak logicky dominuje Německo, na druhém místě pak figuruje Švýcarsko, tedy země zaslíbená spíše benzinovým a hybridním motorům než dieselům. Spojené státy najdeme až na páté příčce, osmou překvapivě okupuje Taiwan a devátou Mexiko. Po takové Francii ovšem není ani vidu, ani slechu - tamní popularita dieselů je přitom enormní.
Zmínit můžeme ještě dotazy, jež se týkají bývalého šéfa Volkswagenu Dr. Martina Winterkorna. Nejčastější otázkou je totiž výše jeho platu, teprve poté lidi zajímá, zda o skandálu něco věděl. Čtvrté místo v pořadí ovšem již patří odstupnému, páté pak jeho automobilu. Pomalu tedy skutečně můžeme zmínit, že celá kauza je pro Volkswagen nemalou reklamou (i když zatím spíše negativní), díky níž se o koncern zajímají i lidé, kteří dosud o jeho existenci neměli ani tušení.
Více se dozvíte v níže přiložených přehledech, mezi nimiž figuruje srovnání s automobilkou Hyundai a výrobcem airbagů Takata. Také tyto společnosti si v poslední době prožily své aféry, žádná z nich se však neukázala být tak zásadní jako skandál VW...
Zájem o kauzu Dieselgate dle zemí


Nejčastější dotazy ve světě
Nejčastější dotazy v USA
Nejčastější dotazy v Německu
Nejčastější dotazy ve Velké Británii
Nejčastější dotazy ve Francii
Dotazy ohledně Dr. Martina Winterkorna
Srovnání kauzy Dieselgate se svolávacími akcemi Hyundai a Takata
Zdroj: Google Trends
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejčtenější články
Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběr autopojištění 03.14. 12:39 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee
- Lampárna (stěžovatelna) 03.12. 20:12 - M.Z.