Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselgate zdaleka nezajímá celý svět. Koho ano? A na co se ptají?
17.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dieselgate zdaleka nemá tak globální rozměr, jak se může zdát. Ani v Evropě se o tuto kauzu nezajímají všichni a když ano, zajímají je pozoruhodné věci.
Našim komplexním zpravodajstvím o emisním skandálu Volkswagenu se snažíme odpovědět na každou otázku, která se kauzy Dieselgate týká. Zmínili jsme tak kupříkladu detaily svolávací akce i fakta spojená se samotným podvodem. Podle Googlu ovšem zrovna toto nejsou věci, které lidi po celém světě nejvíce zajímají. Kupříkladu v Americe, kde má skandál kořeny, jsou dva nejčastější dotazy spojené se skandálem zaměřené na samotnou společnost VW Group - kdo ji vlastní a jakou má hodnotu. Z toho je zřejmé, jak málo Volkswagen v Americe znamená, v obecném povědomí zjevně není ani to, že VW je obří automobilový koncern, který objemy svých prodejů strčí do kapsy kteroukoli z amerických automobilek.
V Německu je tomu pochopitelně jinak. Mezi pěti nejčastějšími otázkami figurují dvě, jež se týkají akcií koncernu, a sice jejich hodnoty a také možností, kde je koupit. Ve Francii, kde jsou tradicemi všemožné protesty a stávky, lidi pro změnu zajímá, jak mohou podat na Volkswagen stížnost. Britští motoristé pak mají podobné zájmy jako ti němečtí, více se ale zajímají i povahu samotného podvodu.
Zajímavější než podobné dotazy je ale demografická studie, která ukazuje, kdo se vůbec na světě o kauzu zajímá. Je z ní zřejmé, že se zdaleka nejedná o tak globální aféru, jak se leckomu může zdát. V zásadě lze říci, že Dieselgate rezonuje v Evropě, Severní Americe a také v Austrálii, tím její dosah končí.
Příčiny jsou logické. VW Group je jedna z klíčových evropských firem a místní obliba dieselových motorů je nesrovnatelná s jakýmkoli jiným kontinentem světa. V Severní Americe celá aféra začala a ani Austrálie se k dieselům nestaví zády. V Asii nebo Jižní Americe jako by o této věci ani nevěděli, což je podtrhuje naše nedávné přesvědčení o tom, jak iluzorní je spojování Dieselgate s poklesy prodejů VW, které mají kořeny hlavně v Číně, Rusku a Brazílii.
Mezi zeměmi pak logicky dominuje Německo, na druhém místě pak figuruje Švýcarsko, tedy země zaslíbená spíše benzinovým a hybridním motorům než dieselům. Spojené státy najdeme až na páté příčce, osmou překvapivě okupuje Taiwan a devátou Mexiko. Po takové Francii ovšem není ani vidu, ani slechu - tamní popularita dieselů je přitom enormní.
Zmínit můžeme ještě dotazy, jež se týkají bývalého šéfa Volkswagenu Dr. Martina Winterkorna. Nejčastější otázkou je totiž výše jeho platu, teprve poté lidi zajímá, zda o skandálu něco věděl. Čtvrté místo v pořadí ovšem již patří odstupnému, páté pak jeho automobilu. Pomalu tedy skutečně můžeme zmínit, že celá kauza je pro Volkswagen nemalou reklamou (i když zatím spíše negativní), díky níž se o koncern zajímají i lidé, kteří dosud o jeho existenci neměli ani tušení.
Více se dozvíte v níže přiložených přehledech, mezi nimiž figuruje srovnání s automobilkou Hyundai a výrobcem airbagů Takata. Také tyto společnosti si v poslední době prožily své aféry, žádná z nich se však neukázala být tak zásadní jako skandál VW...
Zájem o kauzu Dieselgate dle zemí


Nejčastější dotazy ve světě
Nejčastější dotazy v USA
Nejčastější dotazy v Německu
Nejčastější dotazy ve Velké Británii
Nejčastější dotazy ve Francii
Dotazy ohledně Dr. Martina Winterkorna
Srovnání kauzy Dieselgate se svolávacími akcemi Hyundai a Takata
Zdroj: Google Trends
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 4 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva