Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselgate zdaleka nezajímá celý svět. Koho ano? A na co se ptají?
17.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dieselgate zdaleka nemá tak globální rozměr, jak se může zdát. Ani v Evropě se o tuto kauzu nezajímají všichni a když ano, zajímají je pozoruhodné věci.
Našim komplexním zpravodajstvím o emisním skandálu Volkswagenu se snažíme odpovědět na každou otázku, která se kauzy Dieselgate týká. Zmínili jsme tak kupříkladu detaily svolávací akce i fakta spojená se samotným podvodem. Podle Googlu ovšem zrovna toto nejsou věci, které lidi po celém světě nejvíce zajímají. Kupříkladu v Americe, kde má skandál kořeny, jsou dva nejčastější dotazy spojené se skandálem zaměřené na samotnou společnost VW Group - kdo ji vlastní a jakou má hodnotu. Z toho je zřejmé, jak málo Volkswagen v Americe znamená, v obecném povědomí zjevně není ani to, že VW je obří automobilový koncern, který objemy svých prodejů strčí do kapsy kteroukoli z amerických automobilek.
V Německu je tomu pochopitelně jinak. Mezi pěti nejčastějšími otázkami figurují dvě, jež se týkají akcií koncernu, a sice jejich hodnoty a také možností, kde je koupit. Ve Francii, kde jsou tradicemi všemožné protesty a stávky, lidi pro změnu zajímá, jak mohou podat na Volkswagen stížnost. Britští motoristé pak mají podobné zájmy jako ti němečtí, více se ale zajímají i povahu samotného podvodu.
Zajímavější než podobné dotazy je ale demografická studie, která ukazuje, kdo se vůbec na světě o kauzu zajímá. Je z ní zřejmé, že se zdaleka nejedná o tak globální aféru, jak se leckomu může zdát. V zásadě lze říci, že Dieselgate rezonuje v Evropě, Severní Americe a také v Austrálii, tím její dosah končí.
Příčiny jsou logické. VW Group je jedna z klíčových evropských firem a místní obliba dieselových motorů je nesrovnatelná s jakýmkoli jiným kontinentem světa. V Severní Americe celá aféra začala a ani Austrálie se k dieselům nestaví zády. V Asii nebo Jižní Americe jako by o této věci ani nevěděli, což je podtrhuje naše nedávné přesvědčení o tom, jak iluzorní je spojování Dieselgate s poklesy prodejů VW, které mají kořeny hlavně v Číně, Rusku a Brazílii.
Mezi zeměmi pak logicky dominuje Německo, na druhém místě pak figuruje Švýcarsko, tedy země zaslíbená spíše benzinovým a hybridním motorům než dieselům. Spojené státy najdeme až na páté příčce, osmou překvapivě okupuje Taiwan a devátou Mexiko. Po takové Francii ovšem není ani vidu, ani slechu - tamní popularita dieselů je přitom enormní.
Zmínit můžeme ještě dotazy, jež se týkají bývalého šéfa Volkswagenu Dr. Martina Winterkorna. Nejčastější otázkou je totiž výše jeho platu, teprve poté lidi zajímá, zda o skandálu něco věděl. Čtvrté místo v pořadí ovšem již patří odstupnému, páté pak jeho automobilu. Pomalu tedy skutečně můžeme zmínit, že celá kauza je pro Volkswagen nemalou reklamou (i když zatím spíše negativní), díky níž se o koncern zajímají i lidé, kteří dosud o jeho existenci neměli ani tušení.
Více se dozvíte v níže přiložených přehledech, mezi nimiž figuruje srovnání s automobilkou Hyundai a výrobcem airbagů Takata. Také tyto společnosti si v poslední době prožily své aféry, žádná z nich se však neukázala být tak zásadní jako skandál VW...
Zájem o kauzu Dieselgate dle zemí
Nejčastější dotazy ve světě
Nejčastější dotazy v USA
Nejčastější dotazy v Německu
Nejčastější dotazy ve Velké Británii
Nejčastější dotazy ve Francii
Dotazy ohledně Dr. Martina Winterkorna
Srovnání kauzy Dieselgate se svolávacími akcemi Hyundai a Takata
Zdroj: Google Trends
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před hodinou - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před hodinou - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 2 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch