Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselgate připravila o šéfa i Škodu a Seat, VW ale neopouští
26.9.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Winfried Vahland končí na pozici generálního ředitele Škody a Jürgen Stackmann už dále nepovede Seat. Oba ale míří zastávat jiné funkce v rámci koncernu.
Jedním z očekávaných důsledků aféry zvané Dieselgate byly velké personální změny ve vedení koncernu Volkswagen a jeho jednotlivých značek. Revoluce v tomto ohledu začala shora, když nejprve rezignoval sám šéf koncernu Winterkorn a nahrazen byl dosavadním prvním mužem Porsche Müllerem. Bylo by ale naivní očekávat, že se změny zastaví zde - hned krátce po Müllerově jmenování proběhly další, nesoustřeďují se jen na vedení koncernu a vlastně ani nespočívají pouze v personálních záležitostech. Tak si pojďme zrekapitulovat vše podstatné, co se v pátek večer ještě stalo.
Pro nás je zřejmě nejzajímavější dopadem to, že ve funkci předsedy představenstva české automobilky Škoda končí po pěti letech Winfried Vahland, jehož jméno je spjato s léty největší expanze škodovky v jejích dějinách. Pro Vahlanda jistě nebylo jednoduché odejít, i když to udělal dobrovolně a ve snaze koncernu v jeho těžkých chvílích pomoci. „Nebylo to pro mne snadné rozhodnutí převzít po více než pěti tvořivých, úspěšných a krásných letech nové úkoly v koncernu,” řekl Vahland.
Už před vypuknutím skandálu s TDI byl považován za jednoho z kandidátů na nového šéfa celé skupiny VW, neboť krom úspěchů ve Škodě má na svém kontě také zdařilý rozvoj aktivit Volkswagenu v Číně. Nyní odchází v rámci restrukturalizace aktivit celého koncernu na pozici šéfa zcela nově vytvořené divize North America, která zahrne trhy USA, Mexika a Kanady. Nenaplnila se tedy očekávání odchodu Michaela Horna, šéfa Volkswagen Group of America, ten zůstává ve své funkci, ostatně v ní není dlouho a skandálu datujícího se k roku 2009 (a možná ještě dále) těžko bude strůjcem. Právě i nad ním ale nyní bude mít moc Vahland a jeho úkoly jsou jasné - napravit pošramocenou reputaci VW v Americe a zachránit, co se ještě zachránit dá.
Tato změna bude účinná od 1. listopadu, kdy na pozici předsedy představenstva Škody usedne pětapadesátiletý Bernhard Maier, dosavadní člen představenstva Porsche AG pro prodej a marketing. Jeho život je spjat s automobily, ne však vždy s Volkswagenem. Maier se vyučil automechanikem a vystudoval podnikovou ekonomiku v německém Calw. V roce 1988 nastoupil do prodejní organizace BMW, kde zastával různé řídicí funkce na domácím trhu i v zahraničí. V červnu 2001 přestoupil Maier k Porsche AG a vedl aktivity domácí prodejní organizace. V roce 2010 se v Porsche AG stal členem představenstva za prodej a marketing, nyní se posouvá ještě výše - povede jednu z nejrychleji rostoucích značek koncernu VW.
Rošádou u Škody a amerického zastoupení VW ale změny ve vedení a organizaci společnosti nekončí. Se svým dosavadním šéfem se musí rozloučit i Seat, který přijde o Jürgena Stackmanna, muže stojícího za stabilizací španělské značky v posledním roce. Ani on ale není ve skandálu nijak namočen - s účinnosti od 1. října vystřídá Christiana Klinglera, jehož odchod prý již byl plánován. Tento člověk vedl prodej a marketing jak za celou skupinu VW, tak za značku Volkswagen a přesně jeho kompetence Stackmann převezme. Jeho místo u Seatu převezme Luca de Meo, který též dosud řídil prodej a marketing, ale u Audi.
Další změny ve společnosti jsou spíše organizační a nebyly „upečeny” tento týden, celá krize spíše urychlila jejich zavedení - vznikne jednotka spojující značky Bentley a Bugatti, dále přetrvá spojení Audi, Lamborghini a Ducati, samostatnost Porsche a také Truck Holdingu, Power Engineeringu a VW Financial Services. Oproti předchozím očekáváním nebudou spojeny aktivity VW, Škody a Seatu - tyto značky zůstanou dále samostatnými jednotkami a dozorčí rada dokonce slibuje jejich vyšší samostatnost. Tomu odpovídá i zrušení výrobního oddělení na úrovni koncernu, které dosud vedl Thomas Ulbrich.
Změn tedy u VW probíhá dost a jistě nemusí být poslední - o spoustě těch menších se pravděpodobně ani nedozvíme. Nový šéf Porsche, který zaskočí za Matthiase Müllera zatím znám není, vedení firmy se ale pro tuto chvíli ujal Oliver Blume a očekává se, že bude jmenován i novým generálním ředitelem. To ale ještě bude muset potvrdit představenstvo společnosti, které se sejde příští týden.
Ve spojení s mnoha novinkami pak Herbert Diess, ředitel Volkswagenu coby značky oznámil, že kauza motorů TDI se týká 5 milionů osobních VW, zejména pak předchozích generací Golfu, Passatu a Tiguanu. Stále neoficiální seznam dotčených motorů už jsme vám přinesli a zdá se, že se krom tříválcové 1,2 brzy stane oficiálním. Diess pak znovu potvrdil, že nové a všechny aktuální modely plnící normu Euro 6 už nemají s kauzou co do činění.



Dosavadní šéf Škody Vahland se s Českem loučí, míří do USA
Novým šéfem škodovky je Bernhard
Po šéfovi má i Seat, Jürgen Stackmann míří zpět do Německa
Novým nejvyšším mužem ve Španělsku bude Ital Luca de Meo z Audi, který dříve působil též u Fiat
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 6 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejčtenější články
Zpackané nové BMW M5 si zkouší napravit reputaci tímto speciálem. Nemá šanci, to spíš vynikne jeho otylost
12.2.2025Policie vyhmátla řidiče Audi RS4 s důmyslným zařízením na skrývání registrační značky, James Bond by se od něj mohl učit
12.2.2025Šéf výrobce elektromobilů říká, že budoucností jsou auta s dojezdem 290 km. Zjevně nepochopil vůbec nic
13.2.2025Mercedes ví, jak si pomoci zpátky k ziskům. Někde zdražil svá auta až skoro o 100 tisíc, i když jim sebral výbavu
13.2.2025Že by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
13.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva