Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor
20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle nových informací se VW při „opravě” už prodaných TDI zas tak neprohne. Nejkomplikovanější změnou bude instalace senzoru v ceně 270 Kč.
Víceméně od chvíle, kdy koncern Volkswagen oznámil, že kauza Dieselgate se celosvětově týká 11 milionů aut, snad každého zajímá, jakým způsobem bude skandál vyřešen a kolik to automobilku bude stát. Úplnou odpověď zatím neznáme, první náznak řešení tu ale máme. A k nelibosti všech odpůrců VW Group je třeba dodat, že doplněno bude slovy „jednoduché“ a „levné“. Podle zjištěné německého Handlesblattu kolegů by totiž v případě 1,6litrových motorů z rodiny TDI EA 189 měla postačit ke spokojenosti úřadů implementace senzoru do vzduchového filtru za pouhých 10 Eur (cca 270 Kč) doplněná o softwarovou změnu.
Tato novinka je docela překvapivá, neboť ještě před pár dny se u tohoto motoru mluvilo kupříkladu o úpravě vstřikování či dodatečné instalaci vstřikování močoviny do výfukového systému, tedy o mnohem náročnějších a dražších operacích v ceně dosahující klidně i desítek tisíc Kč. Volkswagen však má aktuálně prezentuje úřadům řešení, které s pomocí onoho senzoru a za pomoci modifikovaného softwaru celý problém vyřeší. Oficiálně koncern tyto zkazky nepotvrdil, představení této změny federální dopravní autoritě KBA ale už proběhla. A nepředpokládáme, že by VW jako řešení prezentoval něco, co řešením není.
V ten moment si mnozí jistě začnou klást otázku, proč Volkswagen jednoduše nepoužil tento senzor již v roce 2008, tedy ve chvíli, kdy byly nové normy ohledně emisí NOx na spadnutí. Odpověď na něj se ovšem hledá těžce a bez vstupu na pole spekulací se k ní nedostaneme. VW mohl chtít šetřit každou korunu, mohl usilovat o co nejlepší chování motoru při běžné jízdě, podobé řešení také v té době ani nemuselo existovat. A v neposlední řadě tehdy nikdo nevěděl, jaký důsledek bude aplikace „chytrého“ softwaru mít. Technici značky nejspíše spoléhali na to, že se na jejich čachry nepřijde.
Za výše zmíněným sdělením rozhodně nehledejte omluvu Volkswagenu. Ten bude muset tak jako tak věc vyřešit a za své hříchy zaplatit. A možná budou platit i jiní, neboť vyšetřovány jsou další automobilky a „lidový vůz“ bude nejspíše jen špičkou ledovce vzniklého z neúměrného tlaku zákonodárců. Vše berte jen jako snahu o osvětlení situace, proč nechtěli Němci vrazit do ochrany životního prostředí pár milionů, když nyní budou muset platit miliardy. Pokud by se totiž na nic nepřišlo, ony miliony by nemuseli investovat.
Od spekulací se ale vraťme zpátky do reality, konkrétně do Německa, kde se emisní skandál dotýká 2,4 milionu vozů. Z toho 540 tisíc aut je poháněno 1,6litrovým motorem TDI, zbytek připadá na dvoulitrové a 1,2litrové turbodiesely. V případě dvoulitrů přitom má Volkswagenu postačit pouhé přehrání softwaru, ve druhém pak bude řešení oznámeno do konce listopadu. Můžeme se však domýšlet, že opětovně nepůjde o nic zásadního, co by zruinovalo rozpočet automobilky.
Ve výsledku tak nejspíše bude koncern „krvácet“ hlavně na samotné svolávací akci, nákladech na provedení drobných změn a dále pokutách či bonusech pro zákazníky. Původní analytické předpovědi hovořící až o dvou bilionech korun ale evidentně naplněny nebudou. To je samozřejmě pro koncern velmi dobrá zpráva, ze které můžeme vyvodit ještě jednu spekulaci. Na konci celé svolávací akce totiž může stát VW Group čistý jako lilie a chlubící se těmi nejefektivnějšími a nejekologičtějšími motory současnosti. Psát o tom budou všichni, aniž by koncern utratil jedinou korunu za reklamu. Ta by jej přitom zejména v Americe v takovém měřítku stála více než celá svolávací akce a pokuty dohromady.
Momentálně ale raději nepředbíhejme událostem, vynořit se klidně může další „kostlivec“, který by vše mohl zhatit. Nicméně máme pocit, že po počátečním zaváhání v podobě onoho přiznání již koncern najel na kolej mířící do jasného cíle a kauzu Dieselgate má už nejspíše pod kontrolou...
K opravě motorů 1,6 TDI, jimiž je osazena i Škoda Octavia, nejspíše kromě přehrání softwaru postačí jen implementace senzoru za 270 Kč
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejčtenější články
- Stylové SUV-kupé Renaultu dnes jako ojeté koupíte už za 350 tisíc. Spolehlivostí neohromí, ale vypadá šik
26.11.2024 - Nové fotky mýty opředené sbírky tisíců superaut sultána Bruneje dosvědčují, že je přesně tak šílená, jak se traduje
27.11.2024 - Mercedes jde ve stopách VW a oznámil tvrdé škrty. Chce ušetřit desítky miliard ročně, nevylučuje ani zavírání továren
27.11.2024 - Porsche potvrdilo návrat ke spalovacím motorům i u chystaných elektrických aut. Otázkou už je jen, kdo dostane černého Petra
27.11.2024 - Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva