Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor

Podle nových informací se VW při „opravě” už prodaných TDI zas tak neprohne. Nejkomplikovanější změnou bude instalace senzoru v ceně 270 Kč.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor

20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Podle nových informací se VW při „opravě” už prodaných TDI zas tak neprohne. Nejkomplikovanější změnou bude instalace senzoru v ceně 270 Kč.

Víceméně od chvíle, kdy koncern Volkswagen oznámil, že kauza Dieselgate se celosvětově týká 11 milionů aut, snad každého zajímá, jakým způsobem bude skandál vyřešen a kolik to automobilku bude stát. Úplnou odpověď zatím neznáme, první náznak řešení tu ale máme. A k nelibosti všech odpůrců VW Group je třeba dodat, že doplněno bude slovy „jednoduché“ a „levné“. Podle zjištěné německého Handlesblattu kolegů by totiž v případě 1,6litrových motorů z rodiny TDI EA 189 měla postačit ke spokojenosti úřadů implementace senzoru do vzduchového filtru za pouhých 10 Eur (cca 270 Kč) doplněná o softwarovou změnu.

Tato novinka je docela překvapivá, neboť ještě před pár dny se u tohoto motoru mluvilo kupříkladu o úpravě vstřikování či dodatečné instalaci vstřikování močoviny do výfukového systému, tedy o mnohem náročnějších a dražších operacích v ceně dosahující klidně i desítek tisíc Kč. Volkswagen však má aktuálně prezentuje úřadům řešení, které s pomocí onoho senzoru a za pomoci modifikovaného softwaru celý problém vyřeší. Oficiálně koncern tyto zkazky nepotvrdil, představení této změny federální dopravní autoritě KBA ale už proběhla. A nepředpokládáme, že by VW jako řešení prezentoval něco, co řešením není.

V ten moment si mnozí jistě začnou klást otázku, proč Volkswagen jednoduše nepoužil tento senzor již v roce 2008, tedy ve chvíli, kdy byly nové normy ohledně emisí NOx na spadnutí. Odpověď na něj se ovšem hledá těžce a bez vstupu na pole spekulací se k ní nedostaneme. VW mohl chtít šetřit každou korunu, mohl usilovat o co nejlepší chování motoru při běžné jízdě, podobé řešení také v té době ani nemuselo existovat. A v neposlední řadě tehdy nikdo nevěděl, jaký důsledek bude aplikace „chytrého“ softwaru mít. Technici značky nejspíše spoléhali na to, že se na jejich čachry nepřijde.

Za výše zmíněným sdělením rozhodně nehledejte omluvu Volkswagenu. Ten bude muset tak jako tak věc vyřešit a za své hříchy zaplatit. A možná budou platit i jiní, neboť vyšetřovány jsou další automobilky a „lidový vůz“ bude nejspíše jen špičkou ledovce vzniklého z neúměrného tlaku zákonodárců. Vše berte jen jako snahu o osvětlení situace, proč nechtěli Němci vrazit do ochrany životního prostředí pár milionů, když nyní budou muset platit miliardy. Pokud by se totiž na nic nepřišlo, ony miliony by nemuseli investovat.

Od spekulací se ale vraťme zpátky do reality, konkrétně do Německa, kde se emisní skandál dotýká 2,4 milionu vozů. Z toho 540 tisíc aut je poháněno 1,6litrovým motorem TDI, zbytek připadá na dvoulitrové a 1,2litrové turbodiesely. V případě dvoulitrů přitom má Volkswagenu postačit pouhé přehrání softwaru, ve druhém pak bude řešení oznámeno do konce listopadu. Můžeme se však domýšlet, že opětovně nepůjde o nic zásadního, co by zruinovalo rozpočet automobilky.

Ve výsledku tak nejspíše bude koncern „krvácet“ hlavně na samotné svolávací akci, nákladech na provedení drobných změn a dále pokutách či bonusech pro zákazníky. Původní analytické předpovědi hovořící až o dvou bilionech korun ale evidentně naplněny nebudou. To je samozřejmě pro koncern velmi dobrá zpráva, ze které můžeme vyvodit ještě jednu spekulaci. Na konci celé svolávací akce totiž může stát VW Group čistý jako lilie a chlubící se těmi nejefektivnějšími a nejekologičtějšími motory současnosti. Psát o tom budou všichni, aniž by koncern utratil jedinou korunu za reklamu. Ta by jej přitom zejména v Americe v takovém měřítku stála více než celá svolávací akce a pokuty dohromady.

Momentálně ale raději nepředbíhejme událostem, vynořit se klidně může další „kostlivec“, který by vše mohl zhatit. Nicméně máme pocit, že po počátečním zaváhání v podobě onoho přiznání již koncern najel na kolej mířící do jasného cíle a kauzu Dieselgate má už nejspíše pod kontrolou...


Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 1 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 001Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 2 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 007Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 3 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 011Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 4 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 012Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 5 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 018Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 6 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 017Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 7 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 064Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 8 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 077Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 9 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 095Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 10 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 131Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 11 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 132Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 12 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 133Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 13 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 134Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 14 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 135Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 15 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 136Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 16 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 137Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 17 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 138Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor - 18 - Test Skoda Octavia III 2013 16 TDI 139
K opravě motorů 1,6 TDI, jimiž je osazena i Škoda Octavia, nejspíše kromě přehrání softwaru postačí jen implementace senzoru za 270 Kč

Zdroj: Handelsblatt

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.