Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dieselgate má řešení za 10 euro, motory 1,6 TDI napraví nový senzor
20.11.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Podle nových informací se VW při „opravě” už prodaných TDI zas tak neprohne. Nejkomplikovanější změnou bude instalace senzoru v ceně 270 Kč.
Víceméně od chvíle, kdy koncern Volkswagen oznámil, že kauza Dieselgate se celosvětově týká 11 milionů aut, snad každého zajímá, jakým způsobem bude skandál vyřešen a kolik to automobilku bude stát. Úplnou odpověď zatím neznáme, první náznak řešení tu ale máme. A k nelibosti všech odpůrců VW Group je třeba dodat, že doplněno bude slovy „jednoduché“ a „levné“. Podle zjištěné německého Handlesblattu kolegů by totiž v případě 1,6litrových motorů z rodiny TDI EA 189 měla postačit ke spokojenosti úřadů implementace senzoru do vzduchového filtru za pouhých 10 Eur (cca 270 Kč) doplněná o softwarovou změnu.
Tato novinka je docela překvapivá, neboť ještě před pár dny se u tohoto motoru mluvilo kupříkladu o úpravě vstřikování či dodatečné instalaci vstřikování močoviny do výfukového systému, tedy o mnohem náročnějších a dražších operacích v ceně dosahující klidně i desítek tisíc Kč. Volkswagen však má aktuálně prezentuje úřadům řešení, které s pomocí onoho senzoru a za pomoci modifikovaného softwaru celý problém vyřeší. Oficiálně koncern tyto zkazky nepotvrdil, představení této změny federální dopravní autoritě KBA ale už proběhla. A nepředpokládáme, že by VW jako řešení prezentoval něco, co řešením není.
V ten moment si mnozí jistě začnou klást otázku, proč Volkswagen jednoduše nepoužil tento senzor již v roce 2008, tedy ve chvíli, kdy byly nové normy ohledně emisí NOx na spadnutí. Odpověď na něj se ovšem hledá těžce a bez vstupu na pole spekulací se k ní nedostaneme. VW mohl chtít šetřit každou korunu, mohl usilovat o co nejlepší chování motoru při běžné jízdě, podobé řešení také v té době ani nemuselo existovat. A v neposlední řadě tehdy nikdo nevěděl, jaký důsledek bude aplikace „chytrého“ softwaru mít. Technici značky nejspíše spoléhali na to, že se na jejich čachry nepřijde.
Za výše zmíněným sdělením rozhodně nehledejte omluvu Volkswagenu. Ten bude muset tak jako tak věc vyřešit a za své hříchy zaplatit. A možná budou platit i jiní, neboť vyšetřovány jsou další automobilky a „lidový vůz“ bude nejspíše jen špičkou ledovce vzniklého z neúměrného tlaku zákonodárců. Vše berte jen jako snahu o osvětlení situace, proč nechtěli Němci vrazit do ochrany životního prostředí pár milionů, když nyní budou muset platit miliardy. Pokud by se totiž na nic nepřišlo, ony miliony by nemuseli investovat.
Od spekulací se ale vraťme zpátky do reality, konkrétně do Německa, kde se emisní skandál dotýká 2,4 milionu vozů. Z toho 540 tisíc aut je poháněno 1,6litrovým motorem TDI, zbytek připadá na dvoulitrové a 1,2litrové turbodiesely. V případě dvoulitrů přitom má Volkswagenu postačit pouhé přehrání softwaru, ve druhém pak bude řešení oznámeno do konce listopadu. Můžeme se však domýšlet, že opětovně nepůjde o nic zásadního, co by zruinovalo rozpočet automobilky.
Ve výsledku tak nejspíše bude koncern „krvácet“ hlavně na samotné svolávací akci, nákladech na provedení drobných změn a dále pokutách či bonusech pro zákazníky. Původní analytické předpovědi hovořící až o dvou bilionech korun ale evidentně naplněny nebudou. To je samozřejmě pro koncern velmi dobrá zpráva, ze které můžeme vyvodit ještě jednu spekulaci. Na konci celé svolávací akce totiž může stát VW Group čistý jako lilie a chlubící se těmi nejefektivnějšími a nejekologičtějšími motory současnosti. Psát o tom budou všichni, aniž by koncern utratil jedinou korunu za reklamu. Ta by jej přitom zejména v Americe v takovém měřítku stála více než celá svolávací akce a pokuty dohromady.
Momentálně ale raději nepředbíhejme událostem, vynořit se klidně může další „kostlivec“, který by vše mohl zhatit. Nicméně máme pocit, že po počátečním zaváhání v podobě onoho přiznání již koncern najel na kolej mířící do jasného cíle a kauzu Dieselgate má už nejspíše pod kontrolou...
K opravě motorů 1,6 TDI, jimiž je osazena i Škoda Octavia, nejspíše kromě přehrání softwaru postačí jen implementace senzoru za 270 Kč
Zdroj: Handelsblatt
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před hodinou - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 2 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 08:19 - Zajda
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus