Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Design nového Opelu Astra vs. toho starého: změnilo se jen málo
29.6.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Designéři v Rüsselsheimu sice změnili jen detaily, i díky je ale nová Astra přitažlivější. Dojem z venkovních změn pak umocňují ty vnitřní.
Všemožným srovnáním se v poslední době věnujeme docela často. Z reálného světa jsme tu měli třeba dvojici Astra OPC versus Golf GTI, z toho virtuálního jsme se soustředili hlavně na modely BMW. Řeč přišla na faceliftovanou řadu 3 či zcela novou sedmičku, stranou našeho zájmu ovšem nezůstala ani Škoda Superb Combi, která si podala Volkswagen Passat Variant. Nyní se oklikou vrátíme k Opelu, neboť porovnat musíme novou Astru K s jejím předchůdcem, který měl v názvu „Jéčko“.
Ještě než si ovšem tuto dvojici jaksepatří rozebereme, zmíníme, že vůči prvním třem generacím (F, G a H) představovala ta dosluhující opravdu výraznou změnu. Namísto designu, který dnes neoslní ani v autobazarech při velmi nízké ceně, jsme tu totiž rázem měli opravdu pohledné tvary, se kterými přišel i nemalý prodejní úspěch. Logicky proto nemůžeme od novinky očekávat výrazný odklon od zavedeného receptu, což ostatně níže přiložené fotografie jen potvrzují.
Začít můžeme celkovým pohledem na vůz, ze kterého rozhodně nepoznáte, že nová generace je o pět centimetrů kratší a 2,6 centimetru nižší než dosluhující model. Patrné v tomto ohledu není ani zkrácení rozvoru o další dva centimetry. Místo toho pozornost budí zadní sloupek, jenž společně s těmi středovými budí dojem plovoucí střechy. Podle prohlášení značky to přitom má celkový design „odlehčit“, což zjevně souvisí i s hmotností dietou. Ani tu ale zvenčí nepoznáte.
To jsme ovšem začali prakticky od konce vozu, proto rychle zpátky na začátek, kde postarší čelní maska díky výrazné chromové liště náhle působí příliš lacině a zastarale. Nové užší lamely dodávají Opelu Astra větší šmrnc, zvláště ve spolupráci s diodovými světly. Vše pak umocňuje agresivněji střižený nárazník. Pokud bychom tedy měli udílet body, pak novinka vyhrává na plné čáře.
V případě již zmiňovaných boků je stav vcelku nerozhodný, přeci jen ony komplikované zadní sloupky se někomu mohou líbit a někomu ne. Díky tomu ostatně můžeme cosi podobného prohlásit o zádi, jejíž vzhled ona „rozervanost“ do značné míry definuje. Nicméně dále tu máme výraznou hranu zavazadelníku či užší světla, které model dělají širším a přitažlivějším. Tomu pak jen napomáhá absence „díry“ s mechanismem pro otevírání zavazadlového prostoru.
Celkově je tedy exteriér nové generace o poznání pohlednější než u předchůdce, v případě kabiny pak snad komentář ani není třeba. Díky volantu se štíhlejším spodním ramenem a středové konzoli, kterou již nepokrývá bilion tlačítek, tu máme svěží eleganci a opětovný pocit oné lehkosti. Pokud tedy zvažujete koupi a potřebujete popostrčit, rádi to uděláme. S novou generací Opelu Astra totiž minimálně po stránce vzhledové neuděláte jedinou chybu.














Nový Opel Astra (na obrázcích vpravo) se bez problémů vypořádal s předchozí generací, prozatím ovšem pouze v rámci virtuálního srovnávacího testu
Zdroj: Carscoops
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Nová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 50 minutamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
včeraUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva