Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Další špičkový motor padl za oběť EU. Dvě limuzíny teď nenabídnou více než Octavie
20.4.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
Až absurdních podob nabírá letošní evropská motorová apokalypsa. Značka donedávna vyhlášená motory V8 od teď nenabídne pro modely XE a XF víc než benzinový dvoulitr.
Hromadný exodus nejlepší automobilové techniky v důsledku neústupných předpisů Evropské unie pokračuje ve zběsilém tempu. Nyní se dotkl hned dvou modelů Jaguaru, které přijdou o to nejlepší, co dnes dokážou zákazníkům nabídnout - kompresorem přeplňované šestiválce. Automobilka v krátkém tiskovém prohlášení uvádí, že tento motor se stará v Evropě jen asi o 2 % prodejů všech Jaguarů, a nebude se tak obtěžovat modifikacemi, které by pro novou homologaci a tedy i zachování šestiválců v prodeji byly potřeba.
Redukce nabídky znamená konkrétně konec pro modely Jaguar XE S a XF S, které pohání totožný přeplňovaný třílitrový šestiválec o výkonu 279 kW (379 koní) při 6 500 ot./min a 450 Nm při 4 500 ot./min. Nejsilnější verze byla v případě XE i XF jedinou opravdu zajímavou motorizací a už tak slabou náplastí na skončivší osmiválce. Teď je rychle následují i „šestihrnky”. „Z obchodního hlediska dává smysl odstranit tyto varianty z prodeje ve Velké Británii i v Evropě,“ řekl k věci mluvčí automobilky. A brzy se očekává oznámení konce šestiválce také SUV F-Pace S, protože používá stejnou techniku.
Přizpůsobit benzínový 3,0 V6 novým pravidlům by jistě bylo možné, platí ale to samé co v jiných případech - pro automobilku jde z hlediska prodejů o okrajovou verzi a nákladné a zdlouhavé úpravy jen pro Evropu ji zkrátka nechtějí obětovat. Šestiválcové Jaguary jinak zůstávají ve výrobě a budou k mání například v USA, kde je nyní tlak na co nejnižší papírovou spotřebu a emise naopak rozvolňován.
Nezbývá tedy nic jiného než jen zaevidovat další plechové oběti nových omezení Evropské unie, která pod tíhou kauzy Dieselgate trvala na jejich zavedení od letošního roku pro všechny vozy v prodeji. Paradoxem je, že šestiválcové diesely v nabídce zůstávají, šestiválcové benziny nikoli. Ty v nabídce nahradí alespoň u modelu XE verze 300 Sport, která používá řadový čtyřválec s turbodmychadlem a má tak vrcholný motor srovnatelný se Škodou Octavia (třebaže tady má výkon až 221 kW neboli 300 koní). Není to absurdní? Přitom větší, silnější a vyváženější šestiválec verze S byl tak dobrý...














Šestiválcový Jaguar XE S působí stále atraktivně, ale je mu to k ničemu, v Evropě končí. To stejné potkalo větší XF a nejspíš se vytratí i F-Pace S. Všichni totiž mají stejný motor, který nesplňuje nejnovější předpisy
Zdroj: Car Throttle
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Rychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 48 minutamiVW se dál snaží odrazit ode dna a získat zpět ztracené zákazníky, začal prodávat inovovaný hybridní Passat jen za 650 tisíc
před 3 hodinami„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 4 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva