Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Daimler a Bosch kritizují Teslu za nabíječky Supercharger jen pro sebe
26.3.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Mizerný dojezd je jednou z největších slabin elektromobilů. Tesla proti tomu chce bojovat rychlonabíječkami i v Evropě, avšak jen pro svá auta, nikoliv pro ostatní.
Němečtí giganti Daimler a Bosch kritizují americkou Teslu, která se rozhodla v Německu postavit síť rychlodobíječek podobnou té, která již funguje ve Spojených státech. Hlavním předmětem kritiky je fakt, že onu síť by mohli z důvodů nekompatibilních přípojek používat jen majitelé vozů značky Tesla. Podle Daimleru a Bosche by měly být podobné sítě nabíječek dostupné všem majitelům elektromobilů bez rozdílu.
"Budoucnost je ve znamení standardizace. Stejně jako v případě benzínových čerpacích stanic, potřebujeme dobíjecí systém, který budou moci využívat auta všech značek. Důvod není jen výrazné snížení nákladů, ale také přívětivost pro zákazníky," komentoval situaci Thomas Weber, šéf vývojového oddělení Daimleru, pro německý Automobilwoche. Ředitel Bosche Volkmar Denner dodal, že "existuje technologie pro celoevropskou síť veřejných nabíječek, jen se musí chtít ji postavit".
Podobné rychlonabíječky nebudou stiženy problémy domácích přípojek, které dnes nejsou navrženy na nabíjení více elektromobilů najednou. Mohly by tak znamenat jakési odlehčení přípojkám doma, pokud by majitelé přijeli s ne zcela prázdnou baterií. Na druhou stranu, dlouhodobý výzkum BMW říká, že veřejné dobíjecí stanice nejsou nutností.
Již v lednu tohoto roku otevřela Tesla ve spolupráci s Deutsche Bahn čtyři rychlodobíjecí stanice mezi Mnichovem a Kolínem. Vozy této značky se zde zvládnou dobít za půl hodiny. V Evropě stojí dalších deset takovýchto nabíječek a ještě letos jich má v Německu několik přibýt.
Třebaže je to jejich síť a mohou si s ní dělat v podstatě co chtějí, snaha Tesly stavět nabíječky jen pro svá auta je obtížněji pochopitelná. Tím spíše, že v Evropě strojů této značky není zrovna hodně a nabíječky exkluzivně pro ně by mohly mít problém se uživit, zatímco prodej elektřiny i vozům jiných značek by mohl návratnost investice vylepšit. Nejspíš by také bylo možné vztyčit více terminálů na každé stanici, z nichž jeden by měl konektor jen pro Teslu a ostatní by měly zásuvky jiné.
Je však také možné, že Tesle nejde o zisk ani o elektrickou mobilitu a že jen chtějí postupovat "jinak", za pomoci nařízení státních či nadstátních vlád. I ve Státech funguje Tesla odlišně od ostatních automobilek, například porušováním zákonů o prodeji automobilů, což se některým státům samozřejmě nelíbí. Zrovna v boji s jednou z největších slabin elektromobilů, mizerným dojezdem, bychom ale čekali spíše snahu o spolupráci, a to i od Tesly.
Tesla staví v Evropě nabíječky jen pro své vozy, což je předmětem kritiky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 9 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 3 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 5 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 6 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 8 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva