Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Dacia Sandero selhala v losím testu. Podívejte se, co předvedla
27.12.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pro většinu moderních aut je tato zkouška formalitou a řeší se pouze to, v jaké rychlosti ji zvládne. Dacia Sandero ji zjevně nezvládá.
Losí test, původem švédská simulace momentu, kdy s autem na silnici musíte zničehonic provést ostrý úhybný manévr před překážkou na silnici, je pro auta vždy tvrdým oříškem. Klade velké nároky zejména na správné nastavení podvozku, ale i na kalibraci elektronických systémů, které v takový moment mohou a také nemusí pomoci. Od doby, kdy se v této zkoušce neslavně převrátil tehdy nový Mercedes třídy A, si výrobci dávají pozor na to, aby vůz losí testy zvládal co nejlépe. A většinou se jim to daří.
Pravda, některá auta jsou v tomto testu docela pomalá, tedy zvládnou simulovaný problém vyřešit při nižší rychlosti než jiná, nepovažujme to ale automaticky za tragédii. Bylo by samozřejmě lepší, kdyby to zvládla v rychlosti vyšší, pokud ale mění tuto schopnost za komfort či jiný pozitivní aspekt, je na každém, aby se rozhodl, co preferuje - že každé auto nemůže jezdit jako Ferrari, je nabíledni.
Pak jsou tu ale vozy, které v určité chvíli zcela začnou ztrácet balanc a buď se zcela převrátí, nebo k tomu nemají daleko. O Mercedesu třídy A už jsme hovořili, docela nedávno měla podobný problém i Toyota. Ta už se zcela nepřevrátila, chybělo ji k tomu ale velmi málo. A dnes se podíváme na ne zcela radostný případ, který je nám z automobilového pohledu o dost bližší.
Pick-upy Toyoty u nás totiž nejsou zrovna masové oblíbenými vozy, modely Dacie ano. Jedním z nich je i Sandero, jedno z nejlevnějších aut na trhu, které v České republice stojí od 174 900 Kč. Čeho všeho se při tak nízké ceně musíte vzdát? Bezpečnosti? Do jisté míry ano, a to i když sáhnete o poznání dražší verzi Stepway stojící od 276 400 Kč.
Španělští kolegové z KM77 podrobili právě tuto variantu standardizovanému losímu testu a byli překvapeni. Sandero již v 72 km/h, tedy na poměry této zkoušky v průměrné rychlosti, nejenže kapitulovalo před snahou celý test vůbec absolvovat, ale začalo hrozit i převrácením na bok. A není to tak, že by se naklonilo a zase „přistálo”, zjevně měkčí nastavení podvozku se spolu s dalšími aspekty postaralo o to, že vůz dostal něco highsider na motocyklu - laicky řečeno se „žvejknul” a trvalo mu ještě hodně dlouho, než získal zpět stabilitu a byl schopen pokračovat dále alespoň v přímém směru. A to není dobré.
Je otázkou, co by se stalo ještě v citelně vyšší rychlosti. Testovací pilot pak zkusil zkoušku absolvovat ještě v 75 a 77 km/h a dokonce ji zvládl, chtělo to ale značnou míru přizpůsobení se vrtošivému chování aut (které je i v těchto rychlostech jasně patrné), kterého obyčejný řidič v dost pravděpodobně jediné takové situaci za celou dobu vlastnictví auta nebude schopen - nebude na to mít schopnosti ani zkušenosti.
Sandero tedy na losí test stavěné není, to je zřejmé. Ani to není nutně nezbytné brát jako tragédii, i tuto vlastnost vůz za něco mění - hlavně extrémně nízkou cenu. Sami bychom ale raději sáhli po autě, které se i v takovém případě chová poněkud vyzpytatelněji. Bude dražší, ale ne nutně méně komfortní...
Schema losího testu španělských kolegů
Tohle předvedlo Sandero v 72 km/h
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 2 hodinami - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024 - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu včera 11:00
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! 27.12.2024
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Geniální konstruktér F1 chystá i na prahu osmdesátky nová auta pro nadšence, plány má až do roku 2038
před hodinou - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
před 2 hodinami - Přímý souboj Škody a Lady se vrací, o zákazníky se znovu budou prát na stejném trhu
před 4 hodinami - Tohle auto je prý budoucí spása VW. I když se už teď přes rok bez větších úspěchů prodává pod jinou značkou
před 5 hodinami - Test dojezdu elektrických aut v „zimě” teprve ukázal, co je to tragédie, už předpisová rychlost a teploty nad nulou stačí na propad o polovinu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva