Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Corvette C7 Z06, C6 ZR1, Viper TA a Challenger SRT Hellcat v pořádném srovnání
9.1.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ videa) Po mnoha videích, kdy si to Corvette, Vipery a Hellcaty rozdávaly na dálnici, tu máme pořádné srovnání časů na čtvrtmíli. Padly i rekordy.
V minulosti jsme tu měli několik videí, na kterých nový Chevrolet Corvette C7 Z06 více či méně legálně závodil proti jiným vozům ve zrychlení. Zejména video s Viperem TA, kde Corvette prohrála sedmkrát, fanoušky Moparu jistě velmi potěšilo. Video s měřením výkonu těchto dvou konkrétních strojů na brzdě ukázalo, co bylo všem jasné - že Corvette je silnější.
Těšili jsme se na pořádný souboj na čtvrtmílové závodní dráze, kde by Z06 poměřila síly s konkurenty od Moparu - jak s Vipery SRT a TA, tak i s Challengerem SRT Hellcat, který je sice pořádně silný, ale taky váží okolo dvou tun. Černý Hellcat byl také jediný stroj, vybavený osmistupňovou automatickou převodovkou; ostatní vozy měly šesti- a sedmistupňové manuály. A objevila se i jedna starší Corvette C6 ZR1.
Výsledky máme ve formě tabulky s časy a cílovými rychlostmi; při zkouškách se používala pouze jedna dráha, aby se zjistilo, které auto je nejrychlejší, nikoliv která auta jsou rychlejší než jiná. Bylo okolo 11 °C, což se sice líbilo motorům, ale pneumatiky měly trochu problém dostat veškerý výkon na asfalt. Ten byl ale aspoň suchý a relativně čistý.
I tyto výsledky potěší příznivce Viperu, který je v moha ohledech tak trochu outsider - dva nejrychlejší časy na silničních gumách zajely právě Vipery TA a nejvyšší cílové rychlosti dosáhl Viper SRT, který má o něco méně přítlaku než TA. Dvě Corvette C7 Z06 také měly druhou sadu závodních pneumatik a jedna z nich zajela ohromující čas. Tady jsou kompletní výsledky:
Časy na čtvrtmíli na silničním obutí
(pořadí - auto a řidič - čas - cílová rychlost)1. Viper TA "Nine Ball" - 11,65 s - 210,9 km/h
2. Viper TA "Sassy" - 11,68 s - 211,3 km/h
3. Corvette C6 ZR1 "Mark B" - 11,76 s - 205,9 km/h
4. Corvette C7 Z06 "robe38" - 11,77 s - 204,5 km/h
5. Corvette C7 Z06 "cdubb" - 11,87 s - 205,9 km/h
6. Viper SRT "Shooter" - 12,04 s - 216,7 km/h
7. Challenger SRT Hellcat "Jerrod T" - 12,11 s - 203,3 km/h
8. Corvette C7 Z06 "zhopper05" - nedokončil kvůli problémům s trakcí
Časy na čtvrtmíli na závodním obutí
(pořadí - auto a řidič - čas - cílová rychlost)1. Corvette C7 Z06 "robe38" - 10,93 s - 207,5 km/h
2. Corvette C7 Z06 "lethal z06" - 11,16 s - 206,5 km/h
Je tedy vidět, že Vipery, a to v modelovém roce 2014, tedy před tím, než z 8,4litrového desetiválce motoráři dostali pět koní navíc, skutečně mají co říci i oproti silnějším, ale těžším vozům. Zajímavé také je, že oba okruhové Vipery TA jsou na špici časů, nejspíš to tedy nebude náhodná anomálie, zatímco „základní” Viper SRT, který má menší aerodynamický odpor, dosáhl nejvyšší cílové rychlosti 216,7 km/h.
To je mimochodem jeden ze zmíněných amerických rekordů; na čtvrtmíli žádný Viper této generace rychleji nejel. Právě Vipery si můžeme nejlépe prohlédnout i na přiložených videích a také se kochat zvukem jejich desetiválců. Druhým rekordem je čas 10,93 u jedné z Corvette C7 Z06 na závodních radiálkách, to je zase první soukromá Corvette C7 Z06, která se na čtvrtmíli dostala pod 11 vteřin. Co bylo oněmi „problémy s trakcí” u jedné Corvette, nevíme; určitě byla možnost to zkusit víckrát.
Z trochu jiného zdroje pochází video dalšího závodu na prázdné dálnici, kdy se do sebe pustí Corvette C7 Z06 a Lamborghini Gallardo Supertrofeo Stradale, které je oproti 'Vette citelně lehčí, ale slabší. Jede se dvakrát a je krásně vidět, jak moc záleží na tom, abyste při startu neprotočili kola. Corvette s tím má trochu problém, zejména při druhém pokusu, a výsledek vypadá podle toho.
Pořádné srovnání chce závodní dráhu, nikoliv "jen" prázdnou dálnici
Pokusy ukázaly, že okruhové Vipery jsou na čtvrtmíli nejrychlejší
Řidič "Nine Ball" je si s Viperem očividně rozumí
Na závodě Corvette C7 Z06 proti Gallardu Supertrofeo Stradale se ukázalo, že přílišné protočení kol nepomáhá
Zdroje: NineBallGarage, AutoEvolution
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch