Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Co zničilo motor nejlevnějšího Porsche 911 na světě? A proč místo něj dostane V8?
26.5.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koupě extrémně ojeté a vůbec nejlevnější 911 se dlouho zdála být šťastným krokem, výlet na okruh byl ale pro její motor nakonec osudný. Přesto bude žít dál.
Patrně jste u nás zaznamenali zprávu o tom, že extrémně levně koupené a také extrémně ojeté a Porsche 911 Tylera Hoovera je po smrti. Nevydrželo zápřah na okruhu a majitel nedbal na indicie problému, takže si za to může do značné míry sám. Doma mu tak stojí Porsche se nefunkčním motorem a všechny možnosti, jak ho dát znova do pojízdného stavu, jsou opravdu drahé.
Tou první je samozřejmě generální oprava motoru, která by vyšla zhruba na na něco kolem 230 tisíc korun. Připomínáme, že Hoover vůz koupil vloni na podzim za tyhle peníze auto koupil, takže generálka by tak byla drahá stejně jako auto. To se stává, když si levně koupíte kdysi velmi drahý sporťák.
Druhou možností bylo koupit jiný motor Porsche, která by vyšla podobně draho nebo dráže, pokud by sáhl po schopnějším motoru. A konečně třetí byla místo původního šestiválce namontovat LS V8 ze Chevroletu Corvette. A Hoover se - jistě ke vzteku všech „poršáckých” puristů - rozhodl právě pro tenhle krok.
Není to zas tak neobvyklá přestavba, jak se může zdát, a není ani tak náročná. Hoover tedy sehnal motor LS6 s cca 80 tisíci najetými kilometry a právě ten chce 911 nadělit. Má pro to asi dobrý finanční důvod, napadlo nás, úplně pravda to ale není - koupě V8 a jeho zástavba bude stát zhruba 10 tisíc dolarů, stejně jako generálka původního motoru.
Tak aspoň něco získá zpátky prodejem zadřeného šestiválce? To ano, už ho prodal za 1 500 dolarů (35 tisíc korun), takže tahle suma částečně pokryje náklady na práci s výměnou motoru za LS V8 a na sadu úchytů motoru, silentbloků a všeho potřebného k tomu, aby V8 do zádě 911 pasovala a aby k ní fungovaly budíky.
Představa nutnosti něco takového vyrobit zní docela děsivě, jenže právě takovou sadu pro přestavbu, dokonce včetně veškerých návodů na instalaci mechaniky i naroubování kabelových svazků motoru GM na zbytek auta Porsche, prodává firma Renegade Hybrids z amerického Las Vegas. Začala kdysi tím, že montovala LT1 V8 pod kapoty Porsche 944 a postupně se propracovala až k modernějším devětsetjedenáctkám. Včetně 996, ke které nabízí i kit, aby mohl člověk provést výměnu sám.
I když se to po dřívějších zkušenostech s ním nemusí zdát, Hoover není úplný ignorant a zajímal se o to, co původní motor odpravilo. Níže můžete vidět, v jaký „sajrajt” se změnil olej v olejovém filtru. Tuhle suspenzi nechal analyzovat a zjistil, že jde o směs oleje, mědi a olova, což ukazuje na nadměrné opotřebení ložiska klikové hřídele. Pokud něco motory 911 996 zabíjí pravidelně, je to tahle věc a tento případ připomíná, že u ojetých kusů je třeba na ni dávat pozor.
Ale zpět k zástavbě nového motoru. Ptáte se, kde jsou výhody, když se z Porsche 911 udělá „Porvette 9LS” nebo tak něco? Jsou v podstatě dvě - výkon a spolehlivost. Tenhle osmiválec má asi 400 koní, což je v podstatě stejně jako 911 996 Turbo. Zároveň je hliníkový, takže váží zhruba stejně jako původní atmosférický šestiválec a mnohem méně než motor v Turbu, protože nemá turba, mezichladiče a podobné věci. A nemá ono nechvalně proslulé ložisko klikové hřídele, které se u motorů v Porsche 911 996 rádo zadírá.
Přesto bychom, vzhledem k tomu, že obě varianty stojí zhruba stejně, volili generálku původního šestiválce. Můžete nás obvinit z přílišného purismu, ale 911 s americkou V8 už tak trochu není Porsche 911. Hoover mu ale může začít říkat Apollo 911 oficiálně, protože GM ve své době obdarovávalo astronauty, kteří se vrátili z misí Apollo, právě vozy Chevrolet Corvette...
Slavná nejlevnější 911 996 na světě už nemá původní motor funkční, dostane americký V8
Takhle nějak bude vypadat výsledek
Původní motor stihl dle analýzy jeho „ostatků” typický nezdar pro šestiválce této generace 911
Zdroj: Hoovies Garage@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Martin: Jak ho změnil účet v nočním klubu 11:00
- Lewis Hamilton zachraňující projekt KTM MotoGP? Pit Beirer potvrdil rozhovory! včera 11:45
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
Nejnovější články
- Dodge překvapil. Nový Charger nabídne i v Evropě, dokonce v provedení, které původně ani nemělo existovat
před 7 hodinami - K mání je úplně poslední vyrobená Škoda s motorem vzadu, vzácný Rapid 135 RiC. Na svou výjimečnost stojí pakatel
před 8 hodinami - Šéf německého Jaguaru řekl, jak drahá budou auta značky po chystané revoluci, vše najednou působí ještě fantaskněji
před 10 hodinami - Muž po 40 letech tvrdé práce prodal svou firmu. Hned druhý den si koupil Ferrari, o kterém vždy snil
před 11 hodinami - Lada po 30 letech skutečně představí úplně nové SUV, nástupce legendární Nivy zamíří na vrchol nabídky
dnes
Živá témata na fóru
- WAZE 12.28. 20:07 - GeneHawkins
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.