Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant
14.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Že je Top Gear show a ne dokument, víme. Přesto překvapí, že Clarkson a spol. úmyslně upravili auta tak, aby nefungovala, jak mají.
Jste-li fanoušky Top Gearu, asi vám neunikl fakt, že ne všechno, co bylo v tomto pořadu k vidění, bylo skutečné. Tedy ne že by se dvě třetiny Top Gearu natáčely před zeleným plátnem, i když i na takové momenty jistě došlo, natočené scény byla ale obvykle stvořeny podle předem daného scénáře, nikoli tak, jak se v tu chvíli skutečně staly. Přesto přinejmenším v případě prezentace jednotlivých aut nevíme o případu, kdy by si produkce něco „vycucala z prstu”.
Jistě, byl tu kontroverzní případ okolo selhání Tesly Roadster, jenže jeho recenze nebyla vymyšlená. Scény s vozem byly částečně sehrané, ale na základě toho, co Top Gear skutečně zjistil a chtěl to tak odprezentovat i divákům. Má to jistě své mezery, za korektní to ale označil i soud. To, co Top Gear v díle, v němž vidíme Jeremyho Clarksona testovat tříkolové vozítko Reliant Robin, ale úplně korektní nebylo.
Toto vozítko bylo Top Gearem konstantně zesměšňováno pro fakt, že vepředu má jen jedno kolo, a tak je tento automobil náchylný k převrácení. Právě tenhle aspekt Robinu se přímo Clarkson rozhodl v Top Gearu zvýrazni. Asi by stačilo, kdyby jej „správným” způsobem protáhl „správnou” zatáčkou jako onehdá Němci tříkolou Fabii, jenže asi by to nebylo dokonalé. A tak produkce z Jezzova popudu upravila diferenciál vozu tak, že se převracel skoro v každé zatáčce.
Přesně to Clarkson přiznává ve svém nejnovějším sloupku v The Sun, kde konstatuje, že pokud s Robinem jezdíte alespoň trochu slušně, nikdy se nepřevrátí. : „Normální Reliant Robin by se nepřevrátil, pokud poblíž není rugbyový tým na cestě z hospody. A nebo nefouká silný vítr. Ale ve snaze rozesmát a pobavit jsem požádal hochy z produkce, aby si pohráli s diferenciálem, aby se ta nebohá malá věc převrátila pokaždé, kdy jsem zatočil,” píše doslova Jeremy Clarkson ve svém sloupku.
V onom filmu, který si můžete pustit i níže, to samozřejmě není řečeno. Z výbavy vozu je ale patrné, že se o převrácení vozu štáb minimálně bude snažit - standardní výbava Robinu rozhodně neobsahuje skořepinovou sedačku a čtyřbodové bezpečnostní pásy. A také není běžné, aby řidič vozu používal závodní helmu. Clarkson dále zmiňuje, že ekvivalent oddělení BOZP v BBC požadoval, aby v autě bylo malé kladívko, kterým by šlo rozbít okno, kdyby byl Clarkson ve voze uvězněn. Jestli je to žertovná narážka nebo fakt, je otázkou, ale Clarkson tak či onak jistě nebyl jediný, kdo věděl, že auta nejsou v úplně běžném stavu. A slavný moderátor nezůstal u tohoto kousku jen v rámci televizních pořadů.
„Od té doby jsem používal podobně 'cinknuté' Robiny v nespočtu automobilových fotbalových klání na našich živých show. Ve výsledku tak zřejmě není nikdo jiný na celém světě, kdo by se s autem převrátil tolikrát jako já,” konstatuje zjevně s úsměvem Clarkson a dodává, že toto auto má vlastně rád. Život s ním je prý jako péče o domácího mazlíčka - někdy je to „opruz”, neboť vůz je někdy umíněný a nespolehlivý, přesto si s ním užijete spoustu legrace. Zvláště když diferenciál není sériový.
Top Gear se zesměšňování Reliantu Robin věnoval docela hodně, ovšem když Clarkson, Hammond, May a Andy Wilman ustanovili novou produkční společnost, Clarkson si koupil Robin jako služební auto. A stejně to udělali i ostatní tři, takže nyní na parkovacích místech pro vedení stojí tři malé a trochu směšné tříkolky. Prý - berme i to s nadsázkou.
Toto odhalení nám na každý pád dopřává zajímavý pohled do zákulisí příprav Top Gearu. Na jednu stranu je jasné, že tento pořad byl vždy show a nikoli dokumentem, navíc staré britské auto připodobnitelné třeba k místnímu Velorexu není tím, o němž by bylo nutné v pořadu hovořit s vážností. Přesto tu vyvstává otázka, kam až byl Top Gear schopen zajít pro co nejlepší pobavení publika a co všechno v něm bylo podobně nafingované. Přece jen, třeba recenze nových aut - jakkoli podávané zábavnou formou - by se k podobným praktikám uchylovat neměly. A po dnešku je otázkou, zda se k nim s určitostí nikdy neuchýlily...
Reliant Robin dostal v Top Gearu pořádně zabrat, jeho náchylnost k převrácení ale není taková, jako ji pořad prezentoval
Zdroj: The Sun Driving
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 4 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 5 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 7 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 8 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva