Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson přiznal, že Top Gear zfixloval scény s převracením tříkolek Reliant
14.1.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Že je Top Gear show a ne dokument, víme. Přesto překvapí, že Clarkson a spol. úmyslně upravili auta tak, aby nefungovala, jak mají.
Jste-li fanoušky Top Gearu, asi vám neunikl fakt, že ne všechno, co bylo v tomto pořadu k vidění, bylo skutečné. Tedy ne že by se dvě třetiny Top Gearu natáčely před zeleným plátnem, i když i na takové momenty jistě došlo, natočené scény byla ale obvykle stvořeny podle předem daného scénáře, nikoli tak, jak se v tu chvíli skutečně staly. Přesto přinejmenším v případě prezentace jednotlivých aut nevíme o případu, kdy by si produkce něco „vycucala z prstu”.
Jistě, byl tu kontroverzní případ okolo selhání Tesly Roadster, jenže jeho recenze nebyla vymyšlená. Scény s vozem byly částečně sehrané, ale na základě toho, co Top Gear skutečně zjistil a chtěl to tak odprezentovat i divákům. Má to jistě své mezery, za korektní to ale označil i soud. To, co Top Gear v díle, v němž vidíme Jeremyho Clarksona testovat tříkolové vozítko Reliant Robin, ale úplně korektní nebylo.
Toto vozítko bylo Top Gearem konstantně zesměšňováno pro fakt, že vepředu má jen jedno kolo, a tak je tento automobil náchylný k převrácení. Právě tenhle aspekt Robinu se přímo Clarkson rozhodl v Top Gearu zvýrazni. Asi by stačilo, kdyby jej „správným” způsobem protáhl „správnou” zatáčkou jako onehdá Němci tříkolou Fabii, jenže asi by to nebylo dokonalé. A tak produkce z Jezzova popudu upravila diferenciál vozu tak, že se převracel skoro v každé zatáčce.
Přesně to Clarkson přiznává ve svém nejnovějším sloupku v The Sun, kde konstatuje, že pokud s Robinem jezdíte alespoň trochu slušně, nikdy se nepřevrátí. : „Normální Reliant Robin by se nepřevrátil, pokud poblíž není rugbyový tým na cestě z hospody. A nebo nefouká silný vítr. Ale ve snaze rozesmát a pobavit jsem požádal hochy z produkce, aby si pohráli s diferenciálem, aby se ta nebohá malá věc převrátila pokaždé, kdy jsem zatočil,” píše doslova Jeremy Clarkson ve svém sloupku.
V onom filmu, který si můžete pustit i níže, to samozřejmě není řečeno. Z výbavy vozu je ale patrné, že se o převrácení vozu štáb minimálně bude snažit - standardní výbava Robinu rozhodně neobsahuje skořepinovou sedačku a čtyřbodové bezpečnostní pásy. A také není běžné, aby řidič vozu používal závodní helmu. Clarkson dále zmiňuje, že ekvivalent oddělení BOZP v BBC požadoval, aby v autě bylo malé kladívko, kterým by šlo rozbít okno, kdyby byl Clarkson ve voze uvězněn. Jestli je to žertovná narážka nebo fakt, je otázkou, ale Clarkson tak či onak jistě nebyl jediný, kdo věděl, že auta nejsou v úplně běžném stavu. A slavný moderátor nezůstal u tohoto kousku jen v rámci televizních pořadů.
„Od té doby jsem používal podobně 'cinknuté' Robiny v nespočtu automobilových fotbalových klání na našich živých show. Ve výsledku tak zřejmě není nikdo jiný na celém světě, kdo by se s autem převrátil tolikrát jako já,” konstatuje zjevně s úsměvem Clarkson a dodává, že toto auto má vlastně rád. Život s ním je prý jako péče o domácího mazlíčka - někdy je to „opruz”, neboť vůz je někdy umíněný a nespolehlivý, přesto si s ním užijete spoustu legrace. Zvláště když diferenciál není sériový.
Top Gear se zesměšňování Reliantu Robin věnoval docela hodně, ovšem když Clarkson, Hammond, May a Andy Wilman ustanovili novou produkční společnost, Clarkson si koupil Robin jako služební auto. A stejně to udělali i ostatní tři, takže nyní na parkovacích místech pro vedení stojí tři malé a trochu směšné tříkolky. Prý - berme i to s nadsázkou.
Toto odhalení nám na každý pád dopřává zajímavý pohled do zákulisí příprav Top Gearu. Na jednu stranu je jasné, že tento pořad byl vždy show a nikoli dokumentem, navíc staré britské auto připodobnitelné třeba k místnímu Velorexu není tím, o němž by bylo nutné v pořadu hovořit s vážností. Přesto tu vyvstává otázka, kam až byl Top Gear schopen zajít pro co nejlepší pobavení publika a co všechno v něm bylo podobně nafingované. Přece jen, třeba recenze nových aut - jakkoli podávané zábavnou formou - by se k podobným praktikám uchylovat neměly. A po dnešku je otázkou, zda se k nim s určitostí nikdy neuchýlily...
Reliant Robin dostal v Top Gearu pořádně zabrat, jeho náchylnost k převrácení ale není taková, jako ji pořad prezentoval
Zdroj: The Sun Driving
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 2 hodinami - Volkswagenem vzkříšená značka chtěla prodávat jen elektromobily, 80 % zájemců chce ale spalovací motor
před 3 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala domácí automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které podpořily vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva