Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson nejnovějším testem ukazuje, že ten správný Top Gear umí udělat jen on
26.2.2019 | Petr Prokopec
Že sláva Top Gearu s odchodem Jeremyho Clarksona zmizela jak pára nad hrncem, už víme. Teď ale poprvé vidíme, co to znamená, když on i nové osazenstvo Top Gearu dělají totéž.
Není tomu dlouho, co jsme zmínili, že Top Gear půjde letos vůbec poprvé do přímého srovnání s konkurenční show The Grand Tour. Tehdy jsme ale ani netušili, jak vehementně se do toho obě strany opřou. Tento víkend nás totiž čeká v obou případech test nového BMW M5 a ač k dispozici zatím máme jen upoutávky, je z nich naprosto zjevné, kdo dělá to samé mnohem lépe.
Pojetí Top Gearu dali mnozí fanoušci palec dolů, přeci jen „šaškování“ Chrise Harrise dle scénáře působilo dosti nedůstojně. Neděláme si přitom iluze, že by Jeremy Clarkson nedělal ve výsledku totéž, nakonec scénáře si i sám píše. Ovšem v jeho případě vše působí jinak, přirozeněji. Je to více showman a méně řidič než Harris, ale přesně o to tu jde - Clarkson dělá show a jde mu to, Harris měl řídit a místo toho se pokusil „clarksonovat”. A nejde mu to.
Top Gear a jeho současní moderátoři zkrátka znovu dojíždí na to, že - ať už z vlastní vůle nebo pod tlakem BBC - nedokáží být sami sebou a zkouší dělat věci, u kterých jiní nasadili laťku příliš vysoko. Sami Chrise Harrise rádi sledujeme, ale jak dělá své přirozené, v podstatě amatérské recenze plné autentických pocitů. Šaškování před kamerou není jeho silná stránka.
Zajímavé přitom je, že jak on, tak Clarkson srovnali BMW M5 s třícípou hvězdou, v případě Jeremyho C. ale nedošlo na volbu Mercedesu-AMG E63S, tedy přímého soupeře. Místo toho se na startovní čáru postavilo kupé AMG GT, které sice rovněž disponuje přeplňovaným čtyřlitrovým osmiválcem jako spřízněný sedan, ovšem jeho výkon se zastavil na 510 koních. Na M5 a jejích 600 koní tedy značně strádá, to však vynahrazuje daleko nižší hmotnost. Mnichovský stroj tak dle Clarksona vůbec nemusí z daného srovnání odjet se vztyčenou hlavou.
Již v tomto ohledu ale Jezza v podstatě „hraje“, technické parametry totiž bez ohledu na větší počet kilogramů přisuzují BMW zrychlení z klidu na stovku již za 3,5 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než v případě třícípé hvězdy. Tomu dvoudvířko ze Stuttgartu zkrátka nemůže konkurovat, přestože se kromě nižší hmotnosti chlubí i lepší aerodynamikou. Nic z toho však na 4,4litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec BMW a jeho výkon putující na všechna kola nepomáhá.
Jakkoliv toto vše víme, stále Jezzovi pomalu i při druhém zhlédnutí videa věříme, že si není jist výsledkem sprintu. A právě díky tomu jeho show u diváků hraje prim, zvláště když podobně naladěni jsou i Richard Hammond a James May. Znovu se tak ukazuje, že BBC udělala obrovskou chybu, když nechala Clarksona jít. Po Jeremym zůstaly příliš velké boty, které Harris ani přes své neskutečné schopnosti nedokáže se strojenou grácií tak dobře nosit.
![Clarkson nejnovějším testem ukazuje, že ten správný Top Gear umí udělat jen on - 1 - The Grand Tour S03E07 preview 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Clarkson nejnovějším testem ukazuje, že ten správný Top Gear umí udělat jen on - 2 - The Grand Tour S03E07 preview 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Clarkson nejnovějším testem ukazuje, že ten správný Top Gear umí udělat jen on - 3 - The Grand Tour S03E07 preview 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Clarkson nejnovějším testem ukazuje, že ten správný Top Gear umí udělat jen on - 4 - The Grand Tour S03E07 preview 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
Clarksonovi člověk sežere s navijákem prakticky cokoliv, třebas i to, že není jistý, zda výrazně silnější BMW M5 s pohonem 4x4 porazí o trochu lehčí Mercedes-AMG GT S s pohonem zadních kol
Bleskovky
Lamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
před 7 hodinamiNové Bugatti s motorem V16 naplno předvedlo svůj zvuk, při túrování štěká jako nasupený buldok
včeraNadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
11.2.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
V Nizozemsku už zjistili, že kruhové objezdy mohou víc škodit než pomáhat, nahrazují je zpátky klasickými křižovatkami
před 3 hodinamiSlavný moderátor už vyzkoušel faceliftovanou Teslu Model Y. Změn je mnohem víc, než se dosud mohlo zdát
před 5 hodinamiNenápadná 350koňová německá rodinná střela je k mání v krásném stavu, lidé ani netuší, jak moc je dnes levná
před 6 hodinamiLamborghini vyzvalo na souboj BMW M s označením CS. Zdánlivě nerovné klání skončilo ostudou slavné značky
před 7 hodinamiŽe by VW konečně pochopil, kdo a co ho živí? Hned třem modelům nadělil zajímavý nový spalovací motor
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva