Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson, Hammond a May vychválili nový český sporťák Pragy, ukázal se v jejich posledním pořadu
20.6.2023 | Petr Prokopec
Trojice populárních moderátorů si mohla vyzkoušet novou Pragu měsíce před tím, než ji mohl vidět celý svět. Automobilka tím prý riskovala 31 milionů korun, podle jejího obchodního ředitele se to ale jednoznačně vyplatilo.
Minulý týden měla premiéru nová epizoda pořadu The Grand Tour s názvem Eurocrash. Už z něj jasně vyplývá, že Jeremy Clarkson, Richard Hammond a James May tentokrát cestovali po starém kontinentu. Jedním z důvodů je i seznam míst, kde tato trojice, zejména pak její vůdčí osobnost, není vítána. Patří mezi ně kupříkladu Indie, kam se chtěl Clarkson soukromě vypravit loni. Nicméně mu nebylo vydáno vízum, a to kvůli speciálu, který vzniknul v roce 2011 ještě od taktovkou BBC.
Vítán ovšem Clarkson není ani v Turecku, jehož jihovýchodní část v dalším speciálu Top Gearu z roku 2010 nazval válečnou zónou. V tu se pak ostatně proměnila Argentina, a to kvůli registrační značce jím řízeného Porsche 928. Od roku 2014 tak Jezza nesmí ani do této země. Tyto zákazy ale bere s humorem sobě vlastním, neboť v reakci na ně uvedl, že stejně nejspíše neexistuje nikdo, kdo by se tato místa chtěl vrátit. Čímž si úřady ani místní na svou stranu pochopitelně nenaklonil.
V někdejším východním bloku je však Clarkson stále vítán, stejně jako jeho kolegové. Jejich nový speciál je totiž oslavou zemí, jako je Polsko či Slovensko. A vlastně i Česko, jakkoli přímo k nám trojice bohužel nezavítala. V epizodě Eurocrash nicméně otestovala zrenovovanou Škodu 1100 OHC. To ovšem nebyl jediný místní sportovní vůz, který mohla okusit. Došlo totiž i na test Pragy Bohema, ze které byly jak Clarkson, tak zejména May doslova odvařeni.
„Má neskutečné řízení, nemá dokonce ani volant, pouze yoke. Nicméně i na poměrně technickém okruhu, jako je tento, jsem nikdy nepotřeboval přesunout ruce z pozice tři čtvrtě na tři. Akcelerace je očividně enormní, ovšem prioritou nebyla nejvyšší rychlost, nýbrž nízká hmotnost a hbitost. Je to báječný stroj, jedním slovem báječný,“ rozplýval se po svezení May, zatímco Clarkson popsal hypersport jako „působivý kus techniky, za kterým stojí Češi“.
Hammondovi pak sice nepadl do oka příliš design, který považuje za „dětinský“, uznává však, že Bohema je dotažená do konce. I to lze vlastně vnímat jako pochvalu. Je totiž třeba dodat, že onen speciál se natáčel loni v létě. Tedy několik měsíců před premiérou hypersportu. Prodejní ředitel značky Mark Harrison tak uvádí, že Praga zapůjčením vozu za 31 milionů korun velmi riskovala, nicméně takový debut si nemohla nechat ujít.
Dá se předpokládat, že značka by nejspíše neměla problém s rozprodáním 89kusové produkce, a to již kvůli technickým parametrům. Bohema totiž používá 3,8litrový šestiválec z Nissanu GT-R, jenž byl ještě dále modifikován firmou Litchfield. Jednotka tak produkuje 727 koní a 725 Nm, s nimiž v pohodě dosahuje magické třístovky. Při rychlosti 250 km/h pak její v aerodynamickém tunelu vypiplaná karoserie generuje přítlak 900 kg.
Dvoumístný speciál přitom může na silnici, letos pak má být vyrobeno prvních deset kusů. Od příštího roku, kdy bude odhalena také verze s pravostranným řízením, ovšem má dojít na zdvojnásobení produkce. Každý zákazník si přitom bude moci nadiktovat, jak přesně bude jeho Bohema vypadat.
Clarkson, May a vlastně i Hammond vychválili nový český hypersport, který díky rozsáhlému využití karbonu páruje 727 koní s hmotností 982 kg. Zrychlení na stovku se tak odehraje pod 3,5 sekundy, zatímco nejvyšší rychlost převyšuje 300 km/h. Foto: Praga Cars
Zdroj: Amazon Prime Video, Praga Cars
Bleskovky
- Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
před 4 hodinami - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
včera - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodejně se mohutně propadá v Evropě i v USA, u nás se prodává jedno auto za měsíc
před 33 minutami - Porsche faceliftovalo 911 i jako Carreru S a marně tápeme nad smyslem. Hybridu se vyhnulo, přesto jí vzalo výjimečnost a mohutně ji zdražilo
před 2 hodinami - Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
před 3 hodinami - Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
před 4 hodinami - Jak moc VW kašle na zákazníky? Konec „manuálních” verzí Golfů GTI a R to ukazuje v plné nahotě
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva