Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson chtěl přímo konkurovat Top Gearu, stará smlouva to hatí
8.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jedna z doložek kontraktu prý Clarksonovi zakazuje moderování jiného pořadu o autech až do roku 2017. Do hry proto možná vstoupí Netflix.
Dění okolo Top Gearu je od vypuknutí kauzy „steak-gate“ prakticky každý týden živeno novými událostmi týkajícími se Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye. Pokud vás ještě neomrzelo, máme pro vás další novinky, které se týkají zejména snah této trojice připravit novou vlastní show o autech. A do značné míry vysvětlují, proč stále nemáme v rukou nic hmatatelnějšího krom obecně avizovaného záměru.
Začít můžeme zmínkou o tom, že dosud byli všichni tři moderátoři spojováni hlavně s britskou stanicí ITV nebo americkým internetovým fenoménem Netflix. V jeho neprospěch ovšem hraje ten zásadní fakt, že Clarkson, Hammond a May by se museli kvůli natáčení odebrat za Velkou louži. I kdyby přitom šlo jen o pár měsíců, stále to bude znamenat velkou životní změnu pro ně i jejich okolí, které se trojice nemusí chtít adaptovat.
Spíše bychom tedy měli počítat se smlouvou se stanicí ITV, v jejímž případě vyjednávání již potvrdil Andy Wilman, Clarksonův dlouholetý kamarád a bývalý výkonný producent Top Gearu. Ten zmínil, že „chlapci věří ve financování ITV a získání toho nejlepšího časového pásma, v jehož rámci by velmi snadno dosáhli stejné, či pravděpodobně ještě vyšší sledovanosti než u BBC. Práce pro hlavního konkurenta této stanice je pro ně hlavní hybnou silou“.
Je tedy zjevné, že ačkoliv obě strany několikráte naznačily, že dveře u BBC nemá především Clarkson zabouchnuté, nově s jeho návratem již nikdo nemůže počítat. Otěže Top Gearu teď pevně svírá Chris Evans a Clarkson jej chtěl vyzvat k boji o přízeň publika, který by mohl být více než litý. ITV totiž údajně chtěla vlastní pořad postavit proti Top Gearu v úplně stejném čase, jenže BBC něco takového nehodlá dopustit. Podle zpráv britského Mirroru hodlá mediální gigant zmařit šance „tří mušketýrů“ u ITV konkurenční doložkou ve smlouvách svých bývalých moderátorů. Dle daných kontraktů totiž Jezza a spol. nesmějí uvádět pořady o autech až do roku 2017.
To je na jednu stranu pochopitelné i logické a do značné míry to vysvětluje, proč trojice již tak dlouho otálí s ohlášením svých dalších osudů. Nicméně britské zdroje naznačují, že klauzule ve smlouvě hovoří o televizi, což by mohla být dostatečná klička pro Clarksonovy právníky. A tím nám do hry opětovně vstupuje Netflix.
Americký internetový fenomén totiž zvažuje svou expanzi do Evropy a tedy i na britské ostrovy. Trojice moderátorů by se tak mohla upsat Netflixu, který by měl v rukou něco velmi silného, na čem může postavit svou další expanzi. Druhou možností je, že by Clarkson a spol. nový pořad natáčeli pod hlavičkou „nebritské” televize (co takhle ČT?) a ITV by jej vysílala pouze v licenci. I to by konkurenční doložku obešlo, byť poněkud nečestně.
Jak vše dopadne, to je prozatím otázkou. Ve výsledku nakonec může kontrakt být uzavřen s dalším, dosud nezmiňovaným zájemcem. Wilman totiž uvedl, že „stále mluvíme s různými lidmi“. Nebudeme tedy již dále spekulovat a jen dodáme, že oficiální oznámení bude podle Clarksona učiněno již „velmi brzy“. Něco takového ale už slýcháme... velmi dlouho.
Clarkson, Hammond a May chtějí zůstat spolu, přičemž je velmi láká práce na pořadu o autech, který by přímo konkuroval Top Gearu. Možná ale narazí na konkurenční doložky ve svých smlouvách
Zdroj: Mirror
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
před 7 hodinami - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 9 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 10 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
dnes - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch