Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Clarkson a May by asi nepřežili, kdyby s Rimacem bourali místo Hammonda
4.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nehodu Richarda Hammonda v Alpách nelze vnímat jako šťastnou událost, jako štěstí v neštěstí ale ano. On je asi jediným z tria, který ji mohl přežít.
Okolo nehody Richarda Hammonda je stále živo. Pro někoho přitom může být překvapivé, že se celý svět nadále točí okolo nějaké bouračky jednoho britského novináře a moderátora. Nicméně Hammond si společně s Jeremy Clarksonem a Jamesem Mayem vytvořil obrovskou základnu příznivců, do které radí i spousta novinářů. Asi by vás tedy nemělo udivit, že i nás zas a znovu zajímá, jak na tom Hammond je a jak jeho kondice ovlivní další přípravy druhé sezóny The Grand Tour.
Ani jedné této oblasti se ale dnes věnovat nebudeme. Místo toho si probereme teorii lidí ze štábu samotné The Grand Tour, podle níž by Clarkson a May nepřežili, pokud by se ocitli na místě Hammonda v kokpitu Rimacu Concept_One. Důvodem tohoto tvrzení je výška obou, respektive vlastně všech tří moderátorů. Zatímco Hammond měří 170 centimetrů, May je 183 a Clarkson dokonce 196 centimetrů vysoký.
V případě Hammonda lze tedy nejspíše v každém autě na světě očekávat nad hlavou nemalý prostor. Nejmenší z populární britské trojice tak měl dostatek místa i pro helmu poté, co byly některé deformační struktury poničeny a on uvízl v pásech vzhůru nohama a hlavou dolů. Pokud by ale byl na stejném místě Clarkson či May, vše by nejspíše skončilo tragicky.
Oba vyšší moderátoři by prý po několikerém převrácení vozu a tedy několika úderech do hlavy - klidně i přes helmu - upadli do bezvědomí. Právě to by je nejspíše stálo život, neboť Hammond, ačkoliv rolování vozu popsal jako stav, kdy „jste zavření v sušičce spolu s několika kameny a někdo vás pošle ze svahu dolů“, zůstal po celou dobu při vědomí. Snadno se tak mohl z vozu sám vysoukat.
Pokud Clarksona či May ztratili vědomí, logicky by toho nebyli schopni. A protože Rimac vzplál jen krátce po dopadu, těžko by to znamenalo něco jiného než nejhorší představitelný scénář. Hammondovo opuštění vozu se odehrálo v řádu sekund a sám navíc dodává, že vše bylo náročné a že navíc na traťové komisaře křičel, aby jej vzali za ruce, neboť si nejspíše zlomil nohu. To se pak následně i prokázalo.
I kdyby tak v případě Hammondových vyšších kolegů nedošlo na nejhorší, havárie by je mohla stát třeba chůzi. Pokud by totiž upadli do bezvědomí a došlo by k neodborné manipulaci, mohly by být nenávratně poškozeny některé orgány jako nohy. Jak jsme ale zmínili v úvodu, vše je jen teorie. Hammond za ni ale může být rád, neboť nyní se již jeho malé výšce nikdo nebude vysmívat - i zdánlivá nevýhoda se někdy může obrátit ve výhodu...
Pokud by Clarkson a May...
...havarovali místo Hammonda v Rimacu Concept_One...
...nehodu by nejspíše nepřežili
Zdroj: The Sunday Times Driving
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
včera - Lewis Hamilton přiznal, že přestal kupovat drahá moderní auta, raději investuje do děl černých umělců
14.11.2024 - „Horst Fuchs v sukních” ve svých 84 letech ve vysoké rychlosti nezvládl nové Ferrari, skončilo na střeše
12.11.2024
Nové na MotoForum.cz
- Poslední závod Grand Prix pro Stefana Bradla včera 20:14
- GP Macau posunuta na neděli včera 20:00
- V Barceloně na čele Pecco Bagnaia včera 17:30
- Vede Canet, Filip Salač na úvod 9. včera 17:06
- Překvapení ranního tréninku: Nakagami včera 16:08
Nejnovější články
- Jedna z nejspolehlivějších ojetin podle německých STK i v praxi obhájila svou čest, za výjimečnost si ale nechá zaplatit
před 11 hodinami - Italové vyvíjí nový motor V12, jaký naposledy použilo Bugatti. Má mít 2 000 koní, poprvé se předvedl v akci
včera - Ani Američané nechápou, jak může Mercedes chtít 3 miliony za čtyřválcové auto. A to je u nich o něco levnější
včera - Šéf Bugatti a Rimacu ukázal své auto pro denní ježdění, něco takového by si jiný vrcholný manažer nedovolil
včera - VW uprostřed vlastní krize nasypal dalších 19 miliard do firmy, která sama prodělává skoro 1 milion na každém autě
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva