Citroën DS má problémy s odbytem, jen Čína jej pořád táhne nahoru

Na Starém kontinentu ohrožují pozici francouzské značky Mini a chystaný Fiat 500. V Číně ale čelí pouze o samým pozitivům a sociálním jistotám.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Citroën DS má problémy s odbytem, jen Čína jej pořád táhne nahoru

29.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Citroën DS má problémy s odbytem, jen Čína jej pořád táhne nahoru

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Na Starém kontinentu ohrožují pozici francouzské značky Mini a chystaný Fiat 500. V Číně ale čelí pouze o samým pozitivům a sociálním jistotám.

Historii modelů DS asi nemusíme nikterak podrobně pitvat. Přesto jen pro připomenutí uvedeme, že Citroën s nimi odstartoval v roce 2010 ve snaze navýšit prodeje. Z okrajového experimentu, kterému mnohý nevěřil, se ovšem stal velký úspěch. Kromě hatchbacku DS3 zde tak máme také kabrio či modely DS4, DS5 nebo DS 5LS, poslední v řadě se pak stal crossover DS 6WR určený pouze čínskému trhu. Ten je přitom pro značku Alfou a Omegou všehobytí.

Meziročně se totiž značka může pochlubit opravdu výrazným růstem prodejů, neboť zatímco během loňského pololetí bylo na čínském trhu prodáno 957 exemplářů s logem DS, letos to již bylo 10 482 vozů. Pravda, do značné míry za to může narůst dealerství i reputace, přesto ovšem daný úspěch nemůže nikdo zpochybnit. Je proto jen logické, že Citroën z linie DS udělal 1. června samostatnou značku.

Do jejího čela se postavil Yves Bonnefont, jehož hlavním úkolem je mezinárodní sláva a úspěch. To by podle analytika společnosti IHS Automotive Iana Fletchera neměl být problém, pokud se nová značka ještě více vymaní ze stínu Citroënu. Měla by mít tedy kupříkladu své vlastní technologické centrum, zároveň ovšem musí začít s výraznou modernizací.

Ačkoliv totiž Citroën DS představuje jednu novinku za druhou, jejich základ je nadále stejný a spadá ke zmiňovanému roku 2010. Díky tomu značka musí zejména na náročných evropských trzích čelit odlivu zákazníků - jen za červen totiž registrace poklesly o 21 procent na 50 056 kusů, což mělo vliv i na pád celosvětové poptávky (o 10 % na 63 789 kusů).

Mimo technologickou zastaralost pak nově založená značka musí počítat také s konkurencí, zejména v podobě nového Mini. Navíc se chystá i nová generace Fiatu 500, Francouzi tak zjevně budou muset přitopit pod kotlem. Zvláště pokud chtějí v příštím roce jen v Číně prodávat 100 000 exemplářů, v roce 2017 pak dokonce dvojnásobek.


Citroën DS má problémy s odbytem, jen Čína jej pořád táhne nahoru - 1 - Citroen DS 5LS nove foto 02Citroën DS má problémy s odbytem, jen Čína jej pořád táhne nahoru - 2 - Citroen DS 5LS nove foto 03Citroën DS má problémy s odbytem, jen Čína jej pořád táhne nahoru - 3 - Citroen DS 5LS nove foto 09 Citroën DS má problémy s odbytem, jen Čína jej pořád táhne nahoru - 4 - Citroen DS 6WR nova sada 04Citroën DS má problémy s odbytem, jen Čína jej pořád táhne nahoru - 5 - Citroen DS 6WR nova sada 05Citroën DS má problémy s odbytem, jen Čína jej pořád táhne nahoru - 6 - Citroen DS 6WR nova sada 07
Čínský trh je pro Citroën DS opravdu zásadní, proto poslední kreace DS 5LS a DS 6WR budou prodávány pouze tam

Zdroj: Auto News

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.