Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Čínský Dongfeng prý koupí 30 procent koncernu PSA. Co na to řekne GM?
10.10.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzské značky se sotva drží nad vodou, čínské peníze jsou však více než záchranným stéblem. I za cenu odevzdání řady nových technologií.
Zdá se, že francouzský koncern PSA je zachráněn. Do strádajících evropských automobilek Peugeot a Citroën totiž má napumpovat rovnou miliardu liber (cca 30 mld. korun) čínský Dongfeng Motor, který již se značkami spolupracuje na asijských trzích. Za svou finanční injekci se ovšem stane jedním z majoritních vlastníků, neboť podle čínských médií ve firmě získá 30procentní podíl. Zapotřebí však bude ještě domluva s odbory, neboť PSA potřebuje ke své restrukturalizaci také souhlas s redukcí odměn za přesčasy a zmrazením mezd.
Dá se ovšem čekat, že odbory nakonec budou muset ustoupit - finanční situace francouzských značek je totiž natolik špatná, že bez kýženého partnera by klidně mohl přijít bankrot a s ním mnohem větší propouštění dělníků a uzavírání továren. Proto ostatně rodina Peugeotů, která v PSA vlastní 25,4procentní podíl, již v červnu naznačovala, že je svolná k jakékoliv dohodě, pokud to povede k záchraně automobilky.
Až donedávna se přitom věřilo, že tento popud byl zamířen hlavně na koncern General Motors, který vlastní 7procentní podíl francouzských značek. Navíc Opel i Vauxhall rovněž bojují s propady prodejů, a tak by přiblížení obou koncernů mohlo vyřešit řadu problémů - i když v takové chvíli by asi o práci přišlo mnohem více zaměstnanců než s příchodem čínského partnera.
Pro GM však daný krok rozhodně nebude vítaným, zvláště za stávající situace, kdy je s koncernem PSA podepsána dohoda o třech společných projektech. Americko-německé technologie by se totiž nyní mohly snadno dostat na čínskou půdu, což je stav, kterému se GM snažilo zabránit již před časem zablokováním prodeje Saabu.
Uvidíme tedy, jak se celá situace vyvrbí a zda se hlavně vše potvrdí. Aktuálně totiž o chystaném převzetí 30procentního podílu informují jen čínská média. Navíc samotný Dongfeng nedávno popřel, že by chtěl finančně vstoupit do PSA - jakákoliv návštěva ve Francii prý byla jen sondováním. To však podle aktuálního vývoje dopadlo zřejmě úspěšně...






Dongfeng a PSA vyrábí společně celou řadu modelů, třeba MPV 3008
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Auto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
před 10 hodinamiMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
před 11 hodinamiDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
dnesK mání je skoro nejeté auto za 1,5 výplaty, bizarní verzi skoro vyhynulého modelu sušil důchodce v garáži
dnesŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva