Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Číňané, kteří kopírovali Mercedesy, chtěli koupit kus Daimleru. Němci řekli: Nein!
1.12.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Na něco takového Číňané nejsou zvyklí, za své peníze obvykle dostanou, co chtějí. Přístup k technologiím Mercedesu pro ně ale bude očividně komplikovanější.
Aktiva čínského Geely se postupně rozrůstají. Firma, která se od výroby ledniček masivním plagiátorstvím postupně propracovala mezi úspěšné automobilky, už před léty převzala švédské Volvo. V letošním roce pak odkoupila malajsijský Proton s britským Lotusem a nezůstala jen u toho. Geely dále převzalo i společnost Terrafugia, tedy amerického výrobce létajících aut a po této akvizici se Číňanům ocitl v hledáčku koncern Damiler, především výrobce aut značky Mercedes-Benz. Tady ale tvrdě narazili.
Za čínským zájmem stojí nové kvóty, které budou zavedeny pekingskou vládou. Ta hodlá v zemi razantním způsobem omezit smog a zároveň snížit závislost Číny na ropném průmyslu, proto podporuje rozvoj elektromobility. Domácí automobilky sice chrlí na trh jeden takový vůz za druhým, jejich technologie ale nejsou na zrovna na špičkové úrovni. A právě v tomto momentu měl do hry vstoupit Daimler, jehož řešení patří tradičně k těm nejlepším.
Geely tedy chtělo získat přístup k technologiím německého koncernu, stejně tak doufalo v založení nového společného , jež by sídlil ve Wuhanu. V uplynulých týdnech proto došlo dokonce na schůzky představitelů obou stran, kde Číňané projevili zájem o odkup až pětiprocentního podílu ve firmě. To může znít jako málo, je ale třeba si uvědomit, že se bavíme o firmě s aktuální tržní kapitalizací 74,38 miliardy Eur. Řeč je tedy o transakci za 3,72 mld. Eur, asi 95 miliard Kč. To jsou nepochybně obrovské peníze.
To by v tomto případě znamenalo novou emisí akcií, Číňané navíc byli tak drzí, že chtěli ještě blíže nespecifikovanou slevu oproti aktuální tržní ceně. I tak by se jistě jednalo o pořádný balík, ten však Němci odmítli. Mluvčí koncernu k celé věci řekl, že firma je „velmi spokojena se stávající strukturou vlastníků“ a pokud Číňané chtějí, mohou si akcie koupit na burze. Žádné zvláštní zacházení ale nemohou očekávat.
Daimler navíc má navázanu spolupráci s čínskými firmami BAIC a BYD, přičemž první z nich Němci považují za nejdůležitějšího partnera v Číně. I proto koncern tento měsíc oznámil, že do místní společné výroby baterií a elektromobilů investuje přinejmenším 5 miliard yuanů (16,22 mld. Kč). Geely má tedy smůlu, což se nejspíše čínskému lídrovi líbit nebude. Divit se ale při své historii nemá čemu - Němcům se v minulé dekádě jistě též nelíbilo, když Geely Mercedesu sprostě ukradlo design jeho tehdejší třídy C...
Geely asi nezbude než Mercedesy dál leda kopírovat. Takto kdysi „ukradlo” design Mercedesu třídy C a udělalo z něj Geely 300
Číňané chtěli mimo jiné přístup k elektrickým technologiím Mercedesu, který se naposledy pochlubil konceptem EQA. Nedostanou ale nic
Zdroj: Reuters
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Zkoušení samohřivých aut jako alternativa klasickým vozidlům. 12.28. 05:14 - JasonVessy
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus