Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko

Od člověka stojícího za pojetím auta vytříbeného pomalu v každému směru byste čekali lásku k něčemu takovému. Jenže zdání někdy klame.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko

21.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Od člověka stojícího za pojetím auta vytříbeného pomalu v každému směru byste čekali lásku k něčemu takovému. Jenže zdání někdy klame.

Achim Anscheidt je designový šéf Bugatti. Kdyby vám toto jméno nic neřeklo, byla o něm řeč docela nedávno, když se před novináři rozpovídal o zajímavých věcech ze zákulisí světa Bugatti. Právě on stojí za designovým pojetím modelu Chiron, který původně měl vypadat trochu jinak, nakonec ale vypadá tak, jak vypadá. Designér přitom není jen člověk, který nakreslí základní tvar auta a jde domů - své vzhledové představy musí sladit s technickými potřebami vozu a být taj zapálený pro něco nejen krásného, ale i funkčního.

Od takto postaveného člověka byste v případě značky Bugatti čekali i osobní vášeň pro všechno, co se snaží být dokonalé v každém směru, chce být mimořádně luxusní i mimořádně rychlé, co fascinuje mnoha svými aspekty. Jenže Anscheidt ve svém soukromém životě smýšlí jinak - jeho hračka na víkendy má k Bugatti setsakra daleko a jeho auto na každý den vlastně také. Je to pochopitelné, je-li pořízení i provoz Bugatti něčím tak drahým, jenže člověk v jeho postavení by si mohl dovolit aspoň něco blízkého. Jenže preferuje jednoduchost a svým autoparkem dokáže zaujmout podobně jako zaměstnanci Koenigseggu.

Anscheidt přes týden - pokud si nevystačí s vlakem nebo jízdním kolem - používá Golf GTI. Mnohem více ale zaujme jeho víkendová hračka - klasické Porsche 911, zrenovované s paradoxně velmi minimalistickým přístupem k věci.

Spolu s berlínským karosářem Willim Thomem tuto 911 SC z roku 1981 při renovaci rozebrali a znovu poskládali, ale mnohem jednodušeji. Vůz nemá koberec na podlaze, není tu žádné topení, rádio, dokonce ani zadní sedačka. Místo klik dveří tu jsou plátěné smyčky. Kulisa řazení je úplně otevřená a stěrače a světla ovládají jednoduché spínače se dvěma polohami, zapnuto a vypnuto.

Právě jednoduchost se mu na tomto voze líbí. „Bylo fascinující několikrát rozebírat tohle auto a při skládání zpátky použít jenom ty nejdůležitější věci. V jednu chvíli jsem si také uvědomil, jak lze pracovat určitými způsoby s lehkými materiály, abyste dostali zajímavý poměr výkonu ku hmotnosti,” komentuje Anscheidt. „Moje idea byla odstranit všechno, co je nadbytečné pro nejlepší dynamiku, abych se dostal k co nejlepšímu poměru výkonu ku hmotnosti. Po stylistické stránce je výsledek minimalistický a s hmotností 820 kg je tohle auto tak lehké, jak to jen šlo,” pokračuje. Výkon motoru je přitom 290 koní, takže zapomeňte na něco jako starší MX-5 z Německa - toto bude velmi rychlé auto.

Jeho přístup k navrhování Chironu byl opačný, ale ne ve smyslu, že by bylo na Chironu něco zbytečného. Všechny jeho designové prvky tam mají svou funkci, základem byl přístup funkce, přesněji výkonu na prvním místě - a design byl až jeho důsledkem. „Hlavní designové prvky Chironu se zrodily z technické potřeby a reflektují velké zvýšení síly oproti předchůdci,” uvádí Anscheidt.

Jeho 911 ovšem klade důraz na lehkost, je prý jako motorkára, ovladatelnost je dokonalá, vůz je agilní a s řidičem komunikuje. „Bohužel tráví příliš mnoho času v garáži, protože jen zřídka mám příležitost s ní jezdit přes týden,” říká Anscheidt. A proč si vybral zrovna Porsche jako svůj vůz na víkend? Díky Harmu Lagaaijovi, někdejšímu šéfdesignérovi u Porsche, získal stipendium na ArtCenter College of Design v kalifornské Pasadeně. A jeho první práce po vystudování byla ve Weissachu pro Porsche.

Anscheidt ale ve své garáži - přesněji, loftu v pátém patře domu v berlínské čtvrti Kreuzberg, kam výtahem vyjíždí i stříbrné Porsche - má nakonec i vůz Bugatti. Jenže je podobně jednoduchý jako ona 911 - je to Type 35 z 20. let minulého století, kterou postupně renovuje za použití originálních dílů. Jejich shánění nejde snadno, protože je to vzácné a téměř století staré auto, ale postupně se propracovává k cíli. Aktuálně chybí mimo jiné pohonné ústrojí; vůz je prý hotový asi ze 60 %. Míří ale k cíli a jednou bude jistě perlou přehlídek...


Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko - 1 - porsche 911 sc achim anscheidt 01Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko - 2 - Porsche 911 SC Achim Anscheidt dalsi 02Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko - 3 - Porsche 911 SC Achim Anscheidt dalsi 04Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko - 4 - Porsche 911 SC Achim Anscheidt dalsi 06Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko - 5 - Porsche 911 SC Achim Anscheidt dalsi 01Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko - 6 - Porsche 911 SC Achim Anscheidt dalsi 03Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko - 7 - Porsche 911 SC Achim Anscheidt dalsi 05Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko - 8 - porsche 911 sc achim anscheidt 07Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko - 9 - porsche 911 sc achim anscheidt 05Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko - 10 - porsche 911 sc achim anscheidt 08Čím jezdí šéfdesignér Bugatti? Ke složitému Chironu to má vážně daleko - 11 - porsche 911 sc achim anscheidt 09
Achim Anscheidt byl kdysi akrobatem na motorce. Jeho auta mají blíže k tomu než k jeho pozici u Bugatti

Zdroj: Porsche

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše