Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Caterham postaví SUV na bázi Renaultu, naštěstí zatím jen pro Asii
9.7.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Spojení s Francouzi má podle Tony Fernandese odstartovat novou řadu produktů, mezi nimiž nemají kromě SUV chybět ani malá městská auta.
Automobilka Caterham nám až doposud dělala pouze radost. V duchu zásad Colina Chapmana totiž u svých modelů, založených na původním Lotusu 7, vždy dbala na nízkou hmotnost, což je nakonec i příklad čerstvě odhaleného modelu 620R, který čeká premiéra na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Po spojení s Renaultem a loňských prvních anotacích o expanzi se ale muselo stát nevyhnutelné - šéf společnosti a majitel stáje F1 Tony Fernandes dostal hlad, a to opravdu velký, neboť Caterham kvůli tomu chystá hned dvě pořádná sousta. Ani jedno však s největší pravděpodobností stávající fanoušky neosloví.
Důvod je velmi prostý. Stávající trendy volají především po crossoverech, kompaktních SUV a městských vozech, nikoliv po minimalistických sporťácích. A Fernandes jakožto muž činu jde trhu v ústrety, přičemž za svůj velký vzor považuje jednu známou automobilku: „Porsche je bezpochyby mou vizí pro Caterham v dlouhodobém spektru. Spojení s Renaultem nám totiž umožní představit novou linii produktů - na mysli mám městské vozy a crossovery - přesně podle jejich (německého) vzoru.“
Spolupráce by přitom měla probíhat stejným způsobem, jako je tomu třeba u Mercedesu Citan (překarosovaný a jinak vybavený Renault Kangoo). Jen s tím rozdílem, že ve Velké Británii dojde maximálně k naladění podvozku, veškeré montážní práce ale již budou mít na starosti továrny v cílových destinacích. Tedy hlavně na východě, neboť podle Fernandese je „naším hřištěm hlavně Asie, kde jsou Porsche Cayenne a Panamera velmi úspěšnými modely.“
Zdá se tedy, že v Evropě k pokažení reputace nedojde, i když bychom neměli chválit dne před večerem. Caterham vzešlý z SUV od Renaultu by totiž klidně mohl být modelem globálním. K jeho výrobě by ale naštěstí mělo dojít až někdy v závěru dekády. Britové totiž musí nejprve dotáhnout do konce vývoj nové generace Alpine, která má dorazit v roce 2016.
Renault Koleos by se klidně mohl stát základem pro chystané SUV od Caterhamu. Určeno naštěstí má být jen pro Asii a k jeho výrobě hned tak nedojde, reputace britské firmy tak může ještě chvíli odpočívat v pokoji
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 9 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 10 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva