Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Část Porsche 911 GT3 musí podruhé měnit motor, požár ale tentokrát nehrozí
17.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Stávající svolávací akce se prozatím vztahuje jen na pět exemplářů. V jejich případě výměna motoru je rychlejší než oprava vadných zdvihátek ventilů.
Možná si asi pamatujete na loňskou „Fire-Gate“, v jejímž důsledku Porsche svolalo zpět do servisů všechny do té doby vyrobené modely nové 911 GT3. Důvodem byl fakt, že u dvou exemplářů došlo k samovznícení pohonných jednotek. Automobilka ze Zuffenhaunsenu navíc až do vyřešení problému pozastavila dodávky již nasmlouvaných vozidel, pročež třeba takový Richard Hammond si na své nové zlatíčko musel počkat o pár týdnů déle, než zamýšlel.
Celá záležitost nakonec byla vyřešena, přičemž podle Porsche došlo k požáru kvůli uvolněnému šroubu táhla pístů. Všem 785 potenciálně ohroženým vozům byl tedy zcela vyměněn motor, přičemž zákazníci byli navíc i odškodněni. Sice nikoliv rovnoměrně, to ale nyní ponechme stranou. Místo toho se pojďme podívat na zoubek další svolávací akci, která se opětovně týká Porsche 911 GT3. A znovu přitom svou roli hraje motor.
Zatímco v loňském případě musely do servisů všechny exempláře, tentokráte prý jde podle stávajících informací pouze o pět vozů, z nichž čtyři slouží jako taxíky na Severní smyčce Nürburgringu. Problém pak postihl zdvihátka ventilů, jejichž oprava by prý byla časově natolik náročná, že se automobilka raději rozhodla vyměnit motor celý.
„Pravdou je, že v některých vzácných případech máme menší problém se zdvihátky ventilů,“ uvedl tiskový mluvčí značky Thomas Becki. „Jelikož oprava by zabrala delší dobu, než v případě majitelů GT3 akceptujeme, rozhodli jsme se raději motory zcela vyměnit a problém vyřešit následovně.“ Opravené agregáty pak prý Porsche použije při vývoji.
Daný krok značky samozřejmě více než schvalujeme, stejně jako fakt, že neschovává hlavu do písku a k problémům se přiznává. Je ale otázkou, kolik aut nakonec bude napodruhé svoláno a také to v nás trochu vzbuzuje obavy z příští generace, která má opětovně přijít s vyšším výkonem. Aby jej totiž při zachování bezpečnosti mohlo být dosaženo, možná přijde ke slovu turbo. A to by již akceptovatelné nebylo.
Porsche 911 GT3 je sice famózním strojem, ale zároveň také přitahuje problémy
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
včera
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien