Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Cadillac hledí do budoucna, plánuje konkurenty pro Mercedesy S, CLA i GLA
13.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Johan de Nysschen vyjevil plány na stavbu ne jednoho, ale hned dvou velkých sedanů. CT6 dostane V6 a plug-in hybrid, CT8 či 9 nejspíš i osmiválec. A přijdou i crossovery.
Americký Cadillac chce konkurovat Němcům i na vyšší úrovni, než zhruba BMW řady 5 či Mercedesu třídy E, na které míří Cadillac CTS. Budoucnost této značky totiž nezahrnuje jen více motorů pod kapotou stávajících modelů a čtyřdveřovou zadokolku na úrovni Audi A3 či Mercedesu CLA, ale také luxusní modely, stojící proti vrcholům nabídek nejen německých automobilek. Hovořil o tom Johan de Nysschen, stále relativně čerstvý šéf Cadillacu.
Již nějakou dobu se mluví o modelu CT6, který by měl designově vycházet z konceptu Elmiraj. Mnozí se těšili na osmiválec pod kapotou, to se však s největší pravděpodobností nevyplní - Mark Reuss, produktový šéf GM, uvedl, že pod kapotou bude dvakrát přeplňovaný šestiválec, údajně "nejsilnější v segmentu", a automatický osmikvalt.
V nabídce také má být plug-in-hybridní varianta, která se má dostat na teoretických 3,4 litru paliva na 100 km. Slova "nejsilnější v segmentu" by zase mohla znamenat 3,6litrovou V6 o 425 koních, která se má dostat i do ATS-V. Po stránce rozměrů očekávejme zhruba dvaceticentimetrový nárůst délky oproti současnému CTS a zároveň asi o 25 kg nižší hmotnost. CT6 by tedy mělo být asi 517 cm dlouhé a 1,8 tuny těžké. Mělo by se začít vyrábět ke konci příštího roku, takže v jeho první půli bychom měli vidět hotový vůz.
Vrchol portfolia značky ale bude tvořit ještě větší stroj, který má soupeřit s top sedany s prodlouženým rozvorem. To jsou vozy jako Audi A8L, Mercedes třídy S L, BMW řady 7 Li nebo Jaguar XJL. Jeho označení má být CT8 či CT9 a podle některých spekulací vznikne i dvoudveřová varianta. Zde považujte osmiválec pod kapotou za jistý, třebaže nejspíš nikoliv v základu. Ve dvanáctiválec ale nedoufejme.
De Nysschen dále hovořil o rozvoji na poli crossoverů. Ty by měly dostat označení zahrnující písmena XT a jedním z nich bude nástupce SRX. Bude to konkurent Audi Q7 a BMW X5, ale zejména Acury MDX, která se ve Státech prodává jako příslovečné housky na krámě. De Nysschen také naznačil příchod menšího crossoveru, konkurenta BMW X1. Ten by mohl přijít v roce 2017 a sdílet platformu s malým sedanem stojícím pod ATS, který by se naopak měl ukázat v roce 2018.
Ani na elektřinu nechce Cadillac zanevřít. Model ELR, který je dvoudveřovým, silnějším a dražším sourozencem Chevroletu Volt a Opelu Ampera, bude mít nástupce, ale téměř jistě později, než Volt - současný model je na světě mnohem kratší dobu. To je také de facto plug-in hybrid; CT6 tak bude druhým takovým vozem, třebaže u něj bude benzínový motor nejspíš hrát první housle. Cadillac k tomu navíc plánuje také čistě elektrický automobil.
Expanze Cadillacu nejen v Evropě, ale v celém světě tedy nebude nijak malá, automobilka bude mít hodně napilno. Přejme jí štěstí; její stroje jsou zajímavou alternativou k německým sedanům. Tedy, pokud k životu nutně nepotřebujete šestiválcový motor, protože ten pod kapotu ATS či CTS dostanete jen individuálním dovozem. Doufejme, že se to v rámci expanze změní.
Takto se Cadillac Elmiraj ukázal v Pebble Beach
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Český designér vrátil život legendární Škodě 110 R, v moderním provedení vypadá stejně úchvatně jako originál
včera - Franco Colapinto, nové „zázračné dítě” Formule 1, si utahuje z ekologických aktivistů, něco takového se dnes neodpouští
3.11.2024
Nejnovější články
- Prodeje klíčového elektrického Fordu v říjnu padly na polovinu, všechny jeho elektromobily mají podíl už jen 3,2 procenta
před 2 hodinami - Za cenu tuctové Octavie TDI můžete mít výjimečný sporťák s obřím motorem V6, 400 koňmi a manuálem. Ani pořádně nejel
včera - Rusové nasadili svůj podomácku vyrobený motor V16 do staré Lady, jako Bugatti tak úplně nejede
včera - Studie podporující elektromobily se obrátila pro jejím autorům. Většina lidí už není ani ochotna si takové auto někdy koupit
včera - Kia brání bizarní vzhled své poslední novinky. „Tasmánský čert” prý jako náklaďáky z SSSR vypadá schválně
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva