Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Cadillac hledí do budoucna, plánuje konkurenty pro Mercedesy S, CLA i GLA
13.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Johan de Nysschen vyjevil plány na stavbu ne jednoho, ale hned dvou velkých sedanů. CT6 dostane V6 a plug-in hybrid, CT8 či 9 nejspíš i osmiválec. A přijdou i crossovery.
Americký Cadillac chce konkurovat Němcům i na vyšší úrovni, než zhruba BMW řady 5 či Mercedesu třídy E, na které míří Cadillac CTS. Budoucnost této značky totiž nezahrnuje jen více motorů pod kapotou stávajících modelů a čtyřdveřovou zadokolku na úrovni Audi A3 či Mercedesu CLA, ale také luxusní modely, stojící proti vrcholům nabídek nejen německých automobilek. Hovořil o tom Johan de Nysschen, stále relativně čerstvý šéf Cadillacu.
Již nějakou dobu se mluví o modelu CT6, který by měl designově vycházet z konceptu Elmiraj. Mnozí se těšili na osmiválec pod kapotou, to se však s největší pravděpodobností nevyplní - Mark Reuss, produktový šéf GM, uvedl, že pod kapotou bude dvakrát přeplňovaný šestiválec, údajně "nejsilnější v segmentu", a automatický osmikvalt.
V nabídce také má být plug-in-hybridní varianta, která se má dostat na teoretických 3,4 litru paliva na 100 km. Slova "nejsilnější v segmentu" by zase mohla znamenat 3,6litrovou V6 o 425 koních, která se má dostat i do ATS-V. Po stránce rozměrů očekávejme zhruba dvaceticentimetrový nárůst délky oproti současnému CTS a zároveň asi o 25 kg nižší hmotnost. CT6 by tedy mělo být asi 517 cm dlouhé a 1,8 tuny těžké. Mělo by se začít vyrábět ke konci příštího roku, takže v jeho první půli bychom měli vidět hotový vůz.
Vrchol portfolia značky ale bude tvořit ještě větší stroj, který má soupeřit s top sedany s prodlouženým rozvorem. To jsou vozy jako Audi A8L, Mercedes třídy S L, BMW řady 7 Li nebo Jaguar XJL. Jeho označení má být CT8 či CT9 a podle některých spekulací vznikne i dvoudveřová varianta. Zde považujte osmiválec pod kapotou za jistý, třebaže nejspíš nikoliv v základu. Ve dvanáctiválec ale nedoufejme.
De Nysschen dále hovořil o rozvoji na poli crossoverů. Ty by měly dostat označení zahrnující písmena XT a jedním z nich bude nástupce SRX. Bude to konkurent Audi Q7 a BMW X5, ale zejména Acury MDX, která se ve Státech prodává jako příslovečné housky na krámě. De Nysschen také naznačil příchod menšího crossoveru, konkurenta BMW X1. Ten by mohl přijít v roce 2017 a sdílet platformu s malým sedanem stojícím pod ATS, který by se naopak měl ukázat v roce 2018.
Ani na elektřinu nechce Cadillac zanevřít. Model ELR, který je dvoudveřovým, silnějším a dražším sourozencem Chevroletu Volt a Opelu Ampera, bude mít nástupce, ale téměř jistě později, než Volt - současný model je na světě mnohem kratší dobu. To je také de facto plug-in hybrid; CT6 tak bude druhým takovým vozem, třebaže u něj bude benzínový motor nejspíš hrát první housle. Cadillac k tomu navíc plánuje také čistě elektrický automobil.
Expanze Cadillacu nejen v Evropě, ale v celém světě tedy nebude nijak malá, automobilka bude mít hodně napilno. Přejme jí štěstí; její stroje jsou zajímavou alternativou k německým sedanům. Tedy, pokud k životu nutně nepotřebujete šestiválcový motor, protože ten pod kapotu ATS či CTS dostanete jen individuálním dovozem. Doufejme, že se to v rámci expanze změní.























Takto se Cadillac Elmiraj ukázal v Pebble Beach
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Clarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včeraFerrari se asi spletlo a vtípek pro 1. duben pustilo ven o 14 dnů dřív. Jak jinak by se mohlo začít prodávat tohle?
18.3.2025Richard Hammond a James May se po letech vrátili do míst, kde točili Top Gear, nechápali nic
17.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Rookie šampionátu Zaghwan Zaidi včera 16:00
- Mio MiVue M820WD: duální HDR motokamera s radarem včera 13:42
- Fernandez místo Oliveiry včera 09:00
- Ai Ogura diskvalifikován 17.3.2025
- Triumph Tiger Sport 800: sportovně cestovní nebo cestovně sportovní? 17.3.2025
Nejnovější články
Zámožný architekt se nemůže zbavit sbírky nejetých Porsche i s kamionem, kterým je převáží, nabídne vše v aukci bez rezervní ceny
včeraMitsubishi ukázalo své želízko v umírající třídě aut v nové verzi. Vypadá ještě víc jako Predátor, rodinu ale odveze za slušný peníz
včeraI ty nejmenší detaily ukazují, jak moc Audi ztratilo cestu. Bude trvat dlouho, než ji znovu najde
včeraElektričtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
včeraClarkson, Hammond a May se překvapivě vrátí v novém motoristickém pořadu, navíc už za měsíc
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva