Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Cadillac hledí do budoucna, plánuje konkurenty pro Mercedesy S, CLA i GLA
13.10.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Johan de Nysschen vyjevil plány na stavbu ne jednoho, ale hned dvou velkých sedanů. CT6 dostane V6 a plug-in hybrid, CT8 či 9 nejspíš i osmiválec. A přijdou i crossovery.
Americký Cadillac chce konkurovat Němcům i na vyšší úrovni, než zhruba BMW řady 5 či Mercedesu třídy E, na které míří Cadillac CTS. Budoucnost této značky totiž nezahrnuje jen více motorů pod kapotou stávajících modelů a čtyřdveřovou zadokolku na úrovni Audi A3 či Mercedesu CLA, ale také luxusní modely, stojící proti vrcholům nabídek nejen německých automobilek. Hovořil o tom Johan de Nysschen, stále relativně čerstvý šéf Cadillacu.
Již nějakou dobu se mluví o modelu CT6, který by měl designově vycházet z konceptu Elmiraj. Mnozí se těšili na osmiválec pod kapotou, to se však s největší pravděpodobností nevyplní - Mark Reuss, produktový šéf GM, uvedl, že pod kapotou bude dvakrát přeplňovaný šestiválec, údajně "nejsilnější v segmentu", a automatický osmikvalt.
V nabídce také má být plug-in-hybridní varianta, která se má dostat na teoretických 3,4 litru paliva na 100 km. Slova "nejsilnější v segmentu" by zase mohla znamenat 3,6litrovou V6 o 425 koních, která se má dostat i do ATS-V. Po stránce rozměrů očekávejme zhruba dvaceticentimetrový nárůst délky oproti současnému CTS a zároveň asi o 25 kg nižší hmotnost. CT6 by tedy mělo být asi 517 cm dlouhé a 1,8 tuny těžké. Mělo by se začít vyrábět ke konci příštího roku, takže v jeho první půli bychom měli vidět hotový vůz.
Vrchol portfolia značky ale bude tvořit ještě větší stroj, který má soupeřit s top sedany s prodlouženým rozvorem. To jsou vozy jako Audi A8L, Mercedes třídy S L, BMW řady 7 Li nebo Jaguar XJL. Jeho označení má být CT8 či CT9 a podle některých spekulací vznikne i dvoudveřová varianta. Zde považujte osmiválec pod kapotou za jistý, třebaže nejspíš nikoliv v základu. Ve dvanáctiválec ale nedoufejme.
De Nysschen dále hovořil o rozvoji na poli crossoverů. Ty by měly dostat označení zahrnující písmena XT a jedním z nich bude nástupce SRX. Bude to konkurent Audi Q7 a BMW X5, ale zejména Acury MDX, která se ve Státech prodává jako příslovečné housky na krámě. De Nysschen také naznačil příchod menšího crossoveru, konkurenta BMW X1. Ten by mohl přijít v roce 2017 a sdílet platformu s malým sedanem stojícím pod ATS, který by se naopak měl ukázat v roce 2018.
Ani na elektřinu nechce Cadillac zanevřít. Model ELR, který je dvoudveřovým, silnějším a dražším sourozencem Chevroletu Volt a Opelu Ampera, bude mít nástupce, ale téměř jistě později, než Volt - současný model je na světě mnohem kratší dobu. To je také de facto plug-in hybrid; CT6 tak bude druhým takovým vozem, třebaže u něj bude benzínový motor nejspíš hrát první housle. Cadillac k tomu navíc plánuje také čistě elektrický automobil.
Expanze Cadillacu nejen v Evropě, ale v celém světě tedy nebude nijak malá, automobilka bude mít hodně napilno. Přejme jí štěstí; její stroje jsou zajímavou alternativou k německým sedanům. Tedy, pokud k životu nutně nepotřebujete šestiválcový motor, protože ten pod kapotu ATS či CTS dostanete jen individuálním dovozem. Doufejme, že se to v rámci expanze změní.
Takto se Cadillac Elmiraj ukázal v Pebble Beach
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vážně špatný den v práci: Zaměstnanec dealerství rozsekal o zeď nové Lamborghini za 20 milionů v den jeho dodání zákazníkovi
před 9 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
31.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Automobilka chtěla vytvořit nová pracovní místa, kvůli zakazování spalovacích motorů ale nejspíš zruší i ta stará
před 2 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 3 hodinami - Na nechtěný čtyřválcový Mercedes-AMG C63 dál praskají data o jeho neprodejnosti, vážně už ho nebere ani tvrdé jádro fandů
před 5 hodinami - VW skončil s obcházením vlastních dealerů. Od začátku mizerný plán selhal přesně na tom, na čem měl vzkvétat
před 6 hodinami - Nesmyslně 2,5tunové nové BMW M5 ve sprintech trapně zostudila 8 let stará em-pětka předchozí generace
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.02. 12:59 - řidičBOB
- Onboard videa 02.02. 10:49 - brnenska.odchytova
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 22:12 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus