Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bydlete jako Schumacher, k mání je původní pojízdné zázemí týmu F1 Ferrari
4.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ videa) Pokud jste se chytli na jednu z nabídek na ojetou F1, mohl by vám chybět prostředek pro adekvátní transport. Tento používalo Ferrari.
Není to tak dávno, co jsme se vás snažili nalákat k nákupu jednoho z monopostů Formule 1, které se v těsném sledu objevily na internetu coby zboží na prodej. Je nám jasné, že takový obchod má důležitou podmínku, a sice že nesmíte vědět, co s penězi. Na druhou stranu se nám to jeví jako lepší investice než do moderních hypersportů, alespoň pokud jde o poměr ceny, rychlosti a skutečně neředěné zábavy za volantem.
K mání byl ještě nedávno například závodní vůz, do něhož usedal tehdy ještě mladý a zdravý Schumacher, dále monopost Buttona bez motoru či speciál stáje Red Bull. Teď je tu něco na doplnění závodní kolekce, a sice kamionová souprava s přívěsy, kterou používala stáj Ferrari Scuderia. Ta může být vaše, pokud po ní budete skutečně toužit, lze s její pomocí stylově doplnit tak svojí sbírku monopostů, které na okruh po běžných silnicích jinak příliš snadno transportovat nelze.
Tato souprava nejenže sloužila při závodech italskému týmu k převozu monopostů, byla také mobilním stanovištěm všem členům ve volných chvílích. K ní samozřejmě patří i veškerá operační technika včetně návěsů a strojů, s jejichž pomocí se monoposty dostávají dovnitř i ven ze soupravy. Součástí je také dvojice jasně červených tahačů Iveco Stralis, přičemž jim odpovídající přívěsy pocházejí od společnosti italské AstaCar. Jeden z přívěsů přitom slouží k úschově a přepravě monopostů a druhý pak jakožto mobilní kancelář se servisním oddělením.
Jakmile tuhle parádu zaparkujete u okruhu, můžete stisknutím tlačítka vytvořit druhé patro sahající do výšky 23 stop (7 metrů) a rázem máte k dispozici využitelnou plochu o výměře 186 metrů čtverečních. Pokud se ptáte na konkrétní původ, k tvorbě této pozoruhodné základny došlo v roce 2003, kdy byl Michael Schumacher na vrcholu kariéry. Sloužila přitom jako pohyblivá základna s pohostinným vybavením a objela za deset let Velké ceny po celé Evropě. K její modernizaci přitom docházelo průběžně a to až do poloviny minulé sezony, kdy byla nahrazena novější variantou. Na dveřích dokonce najdete i štítky bývalého šéfa týmu Stefana Domenicaliho a pilotů Alonsa a Massy.
Zřejmě už jste dávno pochopili, že tohle nebude zrovna levná záležitost. A není. Podle předběžných propočtů má mobilní základna Ferrari Scuderia cenu zhruba dvou milionů Euro, tedy 55 milionů korun bez daně, avšak vezmeme-li v potaz i jistou historickou hodnotu, nejeví se to jako zcela špatná či jakkoliv nevýhodná nabídka. Pokud jste jedním z těch vyvolených, kteří si to mohou dovolit, pak déle neváhejte a vyrazte na web Motorsport Auctions. Cena jistě ještě poroste. My ostatní se můžeme alespoň podívat na snímky, jak se takovéhle závodní „buňky“ navrhují.
Ferrari nabízí svojí mobilní základnu, která sloužila pro transport a servis monopostů i jako útočiště pro závodníky a zbytek týmu. Nevypadá věru zle
Vymýšlení přívěsů firmy AstaCAR na míru
Další ukázky práce pro týmy na 24hodinové závody
Zdroj: Motorsport Auctions přes Autoblog.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před hodinou - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 2 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 3 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 5 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 12:35 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 11:57 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus