Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bulvár opět smaží Jeremyho Clarksona, prý v Top Gearu ve skutečnosti neřídí
17.8.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britský Daily Mail obviňuje Top Gear a BBC z „použití“ profesionálních řidičů, kteří před kamerou nepřiznaně nahrazují Clarksona a jeho kolegy.
Při sledování motoristického pořadu Top Gear si člověk nemůže nevšimnout některých zvláštností, které běžný divák nezachytí nebo nevědomky přehlíží. Spokojí se se zábavnou show podtrženou vtipnými poznámkami, vzrušujícími souboji Stiga s časem, svěží politickou nekorektností a veřejným pranýřováním aut, které kvůli značnému zamoření autocenzurou nemá šanci spatřit jinde.
Zamysleli jste se někdy nad tím, jak je možné, že Jeremy Clarkson občas při testu pracuje s volantem, řekněme, velmi neobvykle, ačkoli při následném střihu vidíte auto letět v perfektním driftu hodném šampiona série D1?
Ne že bychom pochybovali o Jeremyho schopnostech vést auto rychle a s grácií po jakékoli silnici, za ta dlouhá desetiletí jeho praxe by se naučil jezdit bokem i Homer Simpson, ale pokud si vzpomínáte na díl s profesionální pilotkou a odbornicí na Nürburgring Sabine Schmitz, už tam jsme mohli vidět, že si z jeho řidičského „umění“ dělá trochu šoufky.
Abychom to nerozpatlávali, prostě se někdy zdá, že externí záběry jedoucího vozu jsou natočené s poněkud zručnějším pilotem než je Jeremy, ale také Richard nebo James. Pozorný divák pochopí, více se v tom nešťourá. Ne však britský bulvár.
Noviny Daily Mail před pár dny přinesly „bombastické“ odhalení. Na začátku samozřejmě nemohly v duchu sociálního populizmu opomenout, kolik že si Jeremy účinkováním v pořadu Top Gear a následným prodejem práv do celého světa vydělal. A následně vyrukovaly s informací od bývalého zaměstnance BBC, podle nějž britská televize platí profesionální závodní piloty při natáčení některých scén, jako by tím chtěli náhodou naznačit, že Clarkson si své peníze nezaslouží.
Jako příklad uvádějí klip natočený v roce 2008 s Lamborghini Murciélago. Test byl sestříhán tak, aby to vypadalo, že Jeremy tlačí Murciélago až na samou hranici maximální rychlosti v hustém dešti, ale ve skutečnosti za volantem sedí Aaron Scott, pilot formule 3. Zároveň se od nejmenovaného spolupracovníka dozvíme, že „při natáčení náročných scén seděli profesionální závodníci na sedadle řidiče většinu času“, ačkoli diváci věřili, že „sledují některou z hlavních hvězd“. Další zdroj je dokonce konkrétní a tvrdí, že jde asi o osmdesát procent celkového času, protože „moderátoři nebyli schopni provádět tyto triky dostatečně dramaticky“.
BBC po oslovení nemlžila a ústy své mluvčí Tary Daviesové potvrdila, že „při výrobě show jsou využívány služby profesionálních řidičů“. Podle britské veřejnoprávní televize je to v pořádku a vysvětluje: „Pokud za volantem vidíte Jeremyho, Jamese nebo Richarda, jsou to opravdu oni, ale běžně se stává, že po natočení záběrů musí psát scénář, a pokud produkce potřebuje dodatečně něco natočit, využijí jiného řidiče.“
Ostatně i samotný Clarkson napsal na toto téma sloupek pro The Sunday Times již v roce 2007: „Jezdil jsem před kamerou tak dlouho, než jsem si na vůz udělal názor. Pak jsem se zavřel do kanceláře na pár hodin nebo tak nějak, abych si utřídil myšlenky a přepsal je do použitelného scénáře. Jak ale zaměstnáte drahý štáb, který na vás čeká? Necháte je stát, nebo za volant posadíte náhradníka a necháte ho sklouznout, než se vrátím?“
Snad by to ani nestálo za další komentář, je ale pozoruhodné, že do článku Daily Mail se dostal i rozumnější názor, který to moc neřeší. „Táhne se to celé roky. Faktem je, že Top Gear prezentují moderátoři. Nejsou to řidiči z povolání, tak nevím, proč by měli dělat všechnu práci, když to profík zvládne lépe a rychleji,“ řekl.
Dobře, mohli byste namítnout, jak potom můžou Clarkson, May a Hammond testovat auta, kritizovat je a prezentovat fundované názory. Je to sice trefná nicméně špatně položená otázka. Pokud má totiž někdo opravdu dojem, že se Top Gear staví do pozice vědecké instituce, měl by zvážit své rozumové schopnosti. A raději přepnout na jiný kanál...
Právě toto video rozpoutalo další hon na Clarksona a BBC.
Zdroje: Daily Mail, Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 6 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva