Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Veyron Super Sport: k mání je 1 z 30 nejrychlejších aut světa
10.8.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Vzniklo jen 30 Veyronů Super Sport, které dodnes drží rychlostní rekord. A tento kousek není výstavní, jezdil.
Bugatti Veyron bylo, je a zřejmě i navěky věků bude úchvatným a zcela mimořádným autem. V jakémkoli provedení jej bylo vyrobeno jej pár set kusů, přesto není takový problém jej sehnat - prakticky na všech kontinentech je v nabídce pár kousků, často ve stavu nového auta. Nemalá část zákazníků Bugatti si toto auto buď pořídila jako investici nebo má doma tolik jiných strojů, že s Veyronem nestihli pořádně nic najet. Ať tak či onak, není zkrátka výjimečné, pokud se „obyčejný” Veyron objeví v prodeji.
Teď se ale objevil v nabídce jednoho německého dealera stroj, který má k obyčejnému daleko. Můžete tedy říci, že každý Veyron je tak trochu zvláštní a nebudeme vám odporovat, jenže třeba modely z edicí Legends jsou specifické jen tím, jak vypadají. Nic proti tomu, automobilového nadšence ale pouhá vizuální výjimečnost nemůže vzít za srdce, ať už jde o Kiu Picanto se sportovním paketem nebo právě Veyron. Vůz, který vidíte, je výjimečný něčím docela jiným.
Jde o Bugatti Veyronu Super Sport, už před pěti léty představený typ. Vzniklo jej jen 30 kusů a všechny mají jednu hodně zajímavou vlastnost - uměly s výkonem až 1 200 koní dosáhnout maximálky 434,2 km/h, což je rychlost, která byla v roce 2010 zaznamenána do Guinessovy knihy rekordů jako nejvyšší kdy dosažená sériově vyráběným automobilem se silniční homologací. A to už je něco.
Tedy příběh tohoto stroje je vlastně trochu složitější. Super Sport na chvíli o svůj rekord přišel, protože se mělo za to, že všechny vozy dodané zákazníkům měly nejvyšší rychlost omezenou na 415 km/h. Pokud by reálně v rukou zákazníka vůz zvládal „jen” 415 km/h, musel by „Guiness” na základě tohoto stavu žebříčky změnit, nakonec se ale ukázalo, že titul vozu patří právem. Automobilka totiž dodala pět vozů bez omezovače, tenhle konkrétní černooranžový kousek je z těch, které jej mají. Zvládne tedy „pouze” oněch 415 km/h, ale to jej ve výsledku činí ještě výjimečnějším - je jeden z pětadvaceti existujících na světě.
A může být váš, navíc docela blízko, v Düsseldorfu. To je šance, která se neobjevuje často, uvážíme-li, kolik takových aut se vyrobilo a že několik mají v rukou lidé, kteří jej těžko kdy prodají (třeba Ferdinand Piëch...). Pochopitelně není k mání levně - auta, která se vyrábí v takto omezených sériích, většinou rostou na ceně velmi rychle. Jako nové se tohle auto prodávalo za 1,8 milionu dolarů. Cena tohoto kousku je dnes 1 999 200 Eur, tedy bezmála 53 milionů korun.
Není to přitom vůz, který by své dny trávil v jen v klimatizované garáži, má za sebou téměř 20 tisíc kilometrů. Tedy si pravidelně mohl protáhnout nohy a právě k takovému použití jsou auta stavěna. Byla by škoda, kdyby tak dokonalý kus techniky, jakým je Veyron Super Sport, jen seděl v garáži, takže doufáme, že nový majitel ho také občas vytáhne na silnice. Třeba jím bude někdo z vás...
Tenhle Veyron Super Sport je k mání a není to jen výstavní kousek, najezdil skoro 20 tisíc kilometrů
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 9 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024 - Přes 200 tisíc korejských elektromobilů musí do servisů. Trápí je pořád stejný problém, rýsuje se z toho velká patálie
25.11.2024 - Zkusil jsem jezdit na „bezemisní” naftu HVO. Není to hloupá ekologická náhrada, auto se s ní líp chová a víc vydrží, snadno s ní i ušetříte
25.11.2024 - První elektrický Jaguar je takový průšvih, že jej automobilka po sérii požárů raději vykupuje od lidí zpět
26.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva