Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Veyron se přiblížilo lidu, teď ho lze pojistit proti poruchám, za rozumnou cenu
9.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Veyron je drahý nejen na pořízení, ale i na údržbu a opravu možných poruch. To poslední teď lze pojistit do výše nákladů na opravdu až 60 milionů Kč.
Pojištění mechanických závad ojetých aut není zas tak špatný nápad, jak by se to leckomu mohlo zdát, zejména je-li pravděpodobnost poruchy velká či opravy drahé. A nebo obojí. U exkluzivních aut je riziko vysokých nákladů spojených s jakoukoli větší technickou nepříjemností relativně vysoké, jak jsme si nedávno mohli ukázat na nákladech na roční provoz denně jezděného Astonu Martin. Zrovna ten ale pojištěn byl a majitel za to zaplatil za rok 73 tisíc Kč. Kdyby to neudělal, opravy - nikoliv údržba - by ho stály přes 134 tisíc Kč.
Tedy, ne že by existovala jistota, že se na vašem autě něco pokazí. Ale stejně tak neexistuje jistota, že všechno bude fungovat stoprocentně, takže se takovéhle pojištění může vyplatit. Britská společnost Warranty Wise jej nabízí pro normální auta a také zveřejňuje statistiky jejich spolehlivosti právě na základě takto získaných dat. A ano, byl to její majitel, kdo nedávno ne zcela šťastně prodal své Bentley.
Tahle pojišťovna nyní nabízí pojištění mechanických závad i pro Bugatti Veyron. Nový produkt je k dispozici pro Veyrony zakoupené u britské firmy Tom Hartley, známého prodejce supersportů z druhé ruky. Na webu firmy jsme žádný Veyron nenašli, to ale neznamená, že v nabídce brzy zase nějaký nebude a pochopitelně, vydat se pro něj právě sem můžete i vy. A nebo se s Tomem Hartleyem resp. jeho lidmi domluvit, aby vám zprostředkoval prodej třeba jinde nabízeného kusu.
Pojištění Veyronu je dle hantýrky pojišťovny na úrovni Platinum Plus, nejvyšší, kterou Warrantywise nabízí, a stojí 10 tisíc liber (303 tisíc korun) na 12 měsíců. Pochopitelně, není v něm obsažena údržba, která je u Veyronu extrémně drahá, to ale mohou být i opravy poruch. A ty už pokryty jsou - velmi štědře.
Pojištění zahrnuje všechny mechanické a elektrické části, olejová těsnění, těsnění pod hlavou, servis klimatizace, řemeny, kabeláž a chladiče - a samozřejmě cenu práce. Pojištění kryje poruchy do výše hodnoty auta, která podle Warrantywise aktuálně činí 2 miliony liber, tj. asi 60,7 milionů korun. Pokud patří Veyron k vašim oblíbeným autům, jistě víte, že chladičů tu je deset, turbodmychadla čtyři a výměna těsnění hlavy válců u motoru W16 nebude nic snadného.
Pochopitelně, ani to nedělá z Veyronu auto pro masy, činí jej ale dostupnějším přece jen širšímu okruhu lidí. I běžné provozní náklady jsou velmi vysoké, jsou ale předvídatelné. Poruchy nikoli a právě ty mohou od vlastnictví vozu odrazovat i dobře situované lidí. S jasným nákladem 300 tisíc za rok už k jeho koupi mohou být svolnější i méně majetní, byť z pohledu běžného smrtelníka stále extrémně bohatí lidé...
Veyron si nyní lze pojistit proti poruchám, třeba i tento výjimečný, pouze ve 30 exemplářích vyrobený Super Sport s maximálkou přes 434 km/h
Zdroj: Warranty Wise
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 2 hodinami - Nejdražší auto světa za 3,4 miliardy Kč natočili někoho v zimě řídit v běžném provozu, jako by se nechumelilo
včera - BMW ukázalo, jak vyvíjí elektrickou M3. Čím chce ale zaujmout? Falešným zvukem? Hmotností přes 2 tuny? Dojezdem v desítkách km?
7.2.2025
Nové na MotoForum.cz
- Algarve - test Moto3 1. den včera 21:58
- Začátek sezóny: Testy Moto2 a Moto3 v Portimao včera 19:16
- Převrat v Moto3: Závody ve zbrojení se musí zastavit včera 10:00
- KTM 125 Enduro R a 390 Enduro R: malá endura včera 08:00
- Chantra je prvním stabilním jezdcem MotoGP z Thajska 9.2.2025
Nejnovější články
- Stále víc lidí odmítá elektromobily kvůli drahému pojištění, je to další skrytý problém, o kterém se nemluví
před hodinou - Nadšenci si na koleni postavili vlastní Koenigsegg za drobné, na první pohled je k nerozeznání od originálu
před 2 hodinami - Šéf Renaultu bez okolků řekl, co dál čeká auta v EU. Nová nařízeni je zdraží o dalších 40 procent, nezaměstnanost poroste
před 3 hodinami - Technik detailně ukázal, jak funguje přes 100 let starý převratný vynález, který pohřbil elektromobily. Nerozchodily to dodnes
včera - Němci vyzkoušeli jeden z nejspolehlivějších moderních VW, i s takovou pověstí ho koupíte od 250 tisíc Kč
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 02.10. 18:25 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 02.10. 18:24 - řidičBOB
- Další zajímavá autovidea 02.10. 10:45 - M.Z.
- Politický koutek 02.10. 00:02 - abgx1
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.09. 21:49 - Truck Daškam
- whitelist & blacklist 02.08. 10:15 - jerry
- BMW Divize 02.07. 15:42 - pavproch
- OT - zavírám krám, uklízím 02.07. 14:11 - pavproch