Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Veyron se přiblížilo lidu, teď ho lze pojistit proti poruchám, za rozumnou cenu
9.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Veyron je drahý nejen na pořízení, ale i na údržbu a opravu možných poruch. To poslední teď lze pojistit do výše nákladů na opravdu až 60 milionů Kč.
Pojištění mechanických závad ojetých aut není zas tak špatný nápad, jak by se to leckomu mohlo zdát, zejména je-li pravděpodobnost poruchy velká či opravy drahé. A nebo obojí. U exkluzivních aut je riziko vysokých nákladů spojených s jakoukoli větší technickou nepříjemností relativně vysoké, jak jsme si nedávno mohli ukázat na nákladech na roční provoz denně jezděného Astonu Martin. Zrovna ten ale pojištěn byl a majitel za to zaplatil za rok 73 tisíc Kč. Kdyby to neudělal, opravy - nikoliv údržba - by ho stály přes 134 tisíc Kč.
Tedy, ne že by existovala jistota, že se na vašem autě něco pokazí. Ale stejně tak neexistuje jistota, že všechno bude fungovat stoprocentně, takže se takovéhle pojištění může vyplatit. Britská společnost Warranty Wise jej nabízí pro normální auta a také zveřejňuje statistiky jejich spolehlivosti právě na základě takto získaných dat. A ano, byl to její majitel, kdo nedávno ne zcela šťastně prodal své Bentley.
Tahle pojišťovna nyní nabízí pojištění mechanických závad i pro Bugatti Veyron. Nový produkt je k dispozici pro Veyrony zakoupené u britské firmy Tom Hartley, známého prodejce supersportů z druhé ruky. Na webu firmy jsme žádný Veyron nenašli, to ale neznamená, že v nabídce brzy zase nějaký nebude a pochopitelně, vydat se pro něj právě sem můžete i vy. A nebo se s Tomem Hartleyem resp. jeho lidmi domluvit, aby vám zprostředkoval prodej třeba jinde nabízeného kusu.
Pojištění Veyronu je dle hantýrky pojišťovny na úrovni Platinum Plus, nejvyšší, kterou Warrantywise nabízí, a stojí 10 tisíc liber (303 tisíc korun) na 12 měsíců. Pochopitelně, není v něm obsažena údržba, která je u Veyronu extrémně drahá, to ale mohou být i opravy poruch. A ty už pokryty jsou - velmi štědře.
Pojištění zahrnuje všechny mechanické a elektrické části, olejová těsnění, těsnění pod hlavou, servis klimatizace, řemeny, kabeláž a chladiče - a samozřejmě cenu práce. Pojištění kryje poruchy do výše hodnoty auta, která podle Warrantywise aktuálně činí 2 miliony liber, tj. asi 60,7 milionů korun. Pokud patří Veyron k vašim oblíbeným autům, jistě víte, že chladičů tu je deset, turbodmychadla čtyři a výměna těsnění hlavy válců u motoru W16 nebude nic snadného.
Pochopitelně, ani to nedělá z Veyronu auto pro masy, činí jej ale dostupnějším přece jen širšímu okruhu lidí. I běžné provozní náklady jsou velmi vysoké, jsou ale předvídatelné. Poruchy nikoli a právě ty mohou od vlastnictví vozu odrazovat i dobře situované lidí. S jasným nákladem 300 tisíc za rok už k jeho koupi mohou být svolnější i méně majetní, byť z pohledu běžného smrtelníka stále extrémně bohatí lidé...














Veyron si nyní lze pojistit proti poruchám, třeba i tento výjimečný, pouze ve 30 exemplářích vyrobený Super Sport s maximálkou přes 434 km/h
Zdroj: Warranty Wise
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 14:41 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB