Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti uklidňuje zákazníky. Výměna pneu na Chironu bude stát „méně než 915 tisíc”
19.9.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jiný kraj, jiný mrav, chce se říci. Kdyby chtěla své zákazníky uklidnit Škoda, s podobnou informací by asi nepochodila. U Bugatti stačí i taková.
Bugatti Veyron bylo kromě své maximálky známé také obrovskými provozními náklady. Je samozřejmé, že drahá auta mají také drahou údržbu, ale u Veyronu byly ceny extrémní. Výměna pneumatik stála, resp. současné majitele pořád stojí přes 700 tisíc korun a jedna sada gum vydrží jen 4 tisíce kilometrů. Navíc je třeba každou třetí výměnu pneumatik vyměnit i disky a proces lze udělat jen se speciálním nářadím v servisech Bugatti, nikoliv na běžných strojích v pneuservisech pro všechny.
Dá se tedy říci, že pouhá výměna pneumatik u Veyronu, pokud ji podstoupíte alespoň třikrát, je servisní úkon za 1 milion korun, což je na podobnou banalitu pozoruhodná cifra. Ujet s tímto autem víc než pár set kilometrů za rok bude extrémně drahý špás a třebaže se dá očekávat, že zrovna jeho majitele trápit nebude, Bugatti se své klient y rozhodlo uklidnit. V případě nového Chironu budou provozní náklady citelně nižší.
O tom už se mluvilo dříve, Martin Grabowski z Bugatti nyní upřesnil, co to znamená. Zrovna v případě výměny pneumatik se tím podle něj rozumí, že vyjde „levněji než na 42 tisíc dolarů”, tedy v přepočtu asi 915 tisíc Kč. Dá se čekat, že to bude o hodně méně, konkrétní cifru ale odmítl zmínit. Řekl však, co za nižšími servisními náklady v tomto případě stojí.
„Tentokrát jsme použili standardní geometrii disku, což znamená i standardní proces přezouvání pneumatik. Životnost disku je navíc stejně dlouhá jako životnost auta a i pneumatiky samotné jsou podstatně levnější. A protože je proces přezouvání standardní, zvládne ho každý pneuservis,” vysvětlil Grabowski ve Frankfurtu.
Automobilka se prý poučila z toho, že ani extrémně bohatí lidé nechtějí platit miliony korun za rutinní servis. Chiron je silnější a rychlejší než Veyron, přesto mají být jeho servisní náklady nižší, což jistě bude dobrá zpráva, pokud jste si ho nedávno objednali. Přesto si úplně nedokážeme představit, že by někdo s tímto vozem navštívil pneuservis na rohu ulice, ale pokud si to situace vyžádá, bude to nyní alespoň teoreticky možné. Že by na takové místě měli skladem náhradní pneu, lze ale předem bezpečně vyloučit...
































Bugatti Chiron je na světě už víc jak rok, pořád ale fascinuje
Zdroj: Car Buzz
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Pohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před 2 hodinamiNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 3 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 5 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry