Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h

Šéf Bugatti se dušuje, že Chiron už nebude ekonomický průšvih. I proto se bude vyrábět 8 let a alespoň zatím nepočítá s jinou verzi než kupé.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h

5.3.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Šéf Bugatti se dušuje, že Chiron už nebude ekonomický průšvih. I proto se bude vyrábět 8 let a alespoň zatím nepočítá s jinou verzi než kupé.

O novém Bugatti Chiron jsme si řekli již mnohé. Kromě standardního představení jsme se podívali i na deset jeho detailů, které opravdu berou dech. Nyní se ovšem o svém „dítku“ rozhovořil šéf značky Wolfgang Dürheimer, pročež nezbývá nic jiného, než se k „nejlepšímu autu na světě“ vrátit ještě jednou.

Předpokládáme ale, že zrovna toto nikomu vadit nebude. Konec konců, v dnešním světě plném downsizingu, hybridizace a elektrifikace je skoro až zázrakem, že Chiron vznikl a je takový, jaký je. Jeho motorem je pořád šestnáctiválcový osmilitr, který nepotřebuje k životu dráty a cívky, přestože v nabídce značky bude figurovat i v době, kdy budou platit nové regulace spotřeby a kdy část metropolí hodlá vozům poháněným čistě spalovacími motory omezit vjezd do center.

„Naší prioritou byl absolutní vrchol ve světě supersportů. Hlavními kritérii pro to, kdo je na vrcholu této pyramidy, jsou přitom sportovní vlastnosti, exkluzivita a cena. S pouhými 500 exempláři a cenou 2,4 milionu Eur (cca 65 mil. Kč) jsme očividně na vrcholu v posledních dvou. Co se oněch vlastností týče, pak záleží na tom, zda dáváte přednost nejvyšší rychlosti či nejrychlejšímu času na okruhu. My chceme mít nejrychlejší auto na světě a chceme zůstat držiteli světového rekordu. Také chceme nabídnout nejlepší akceleraci. Taková jsou naše kritéria,“ začíná možná poněkud nezvykle vysvětlovat absenci hybridní techniky Dürheimer.

„Aktuálně již držíme rekord v podobě 431 km/h a chceme jej posunout dále, proto jsme analyzovali technickou stránku věci, abychom zjistili, co je k takovému kroku nutné. Závěrem bylo, že je lepší dále investovat do nového šestnáctiválcového osmilitrového motoru než jej zmenšit a přidat elektrický výkon. Pokud bychom šli touto cestou, znamenalo by to, že navýšíme hmotnost o 150 až 180 kg v podobě elektromotoru, baterií a dalších komponentů, abychom měli hybridní ústrojí. Pro naše účely ale bylo lepší držet se ryze spalovací jednotky a zachovat hmotnost předchůdce,“ dostává se k podstatě věci šéf Bugatti.

Tím ovšem Dürheimer de facto vylučuje, že by Chiron dosáhl rekordu na Nordschleife. „Existují zákazníci, kteří mají zájem na dobrých časech na okruhu, a řada z nich na ně své vozy skutečně vzala - nicméně zjistili, že zrovna v této disciplíně nejsme nejlepší. A právě proto jsme u Chironu učinili kroky, abychom navýšili jízdní dynamiku vozu - nejen na rovinkách, ale také v zatáčkách. Řízení, aerodynamika i šasí jsou zcela rozdílné vůči Veyronu a jsem si jist, že naši zákazníci to ocení. Investovali jsme hodně do technologie brzd, abychom dosáhli skvělých výsledků i při silné deceleraci.“

„Je ovšem velkou výzvou zajet dobré kolo v supersportu s výkonem 1 500 koní, točivým momentem 1 600 Nm a zrychlením 0-300 km/h za 13,6 sekundy. Nedovedete si představit, co se na Nordschleife může stát. Nic není stejné jako dříve, protože letíte do další zatáčky tak rychle, že vše se musí změnit - vaše stopa, brzdný bod i moment, kdy akcelerujete. I jako zkušený řidič supersportů potřebujete dostatek času, abyste si zvykli na vůz v těchto podmínkách, protože nic není tak rychlé mezi zatáčkami. Bude zajímavé zjistit, jakého času dosáhneme, neboť na finální rovince velmi pravděpodobně pojedeme rychlostí okolo 400 km/h.”

Veškeré tyto okolnosti jsou ostatně prý i důvodem, proč Chiron nedorazí v závodním hávu. Poněkud překvapivý je ovšem fakt, že Bugatti prozatím v oné pětisekusové edici nepočítá s otevřeným provedením, ačkoliv to bylo v minulosti mnohokrát zmiňováno. „Aktuálně to není v plánu. Vůz je designován jako uzavřený monokok ve snaze o dosažení neskutečné tuhosti, což ze hry vyřadilo otevřený model. Možné je ale všechno a pokud budeme mít jistotu, že jej dokážeme vyrobit, pak tu cestu najdeme. Zatím se však nikdo ze zákazníků po takové variantě neptá.“

Mimo to pak šéf značky dodává, že prozatím není ve hře ani rozšíření portfolia. Do budoucna se sice expanzi značky nebrání, aktuálně však druhý model v plánu není. Je přitom otázkou, kdy bychom jej mohli očekávat, neboť Chiron počítá s osmiletým životním cyklem. V prvním roce by přitom automobilka ráda vyrobila 50 exemplářů, tedy plus mínus jeden týdně. Z celkové produkce je přitom již třetina, tedy nějakých 170 vozů, zamluvena. Většina zákazníků přitom již vlastní Veyron a žije v Londýně, ačkoliv jen o Brity samozřejmě nejde.

Pro Bugatti je přitom podstatné, že na rozdíl od předchozího modelu by novinka již měla značce přinést nějaký zisk (dle spekulací automobilka na každém Veyronu prodělala čtyři až šest milionů dolarů, tedy 100 až 150 milionů korun). Dürheimer se přitom snaží, aby veškeré peníze zůstaly „pod naší střechou“ a nezamířily do pokladnice VW Group. Namísto úhrady pokut by totiž mohly být využity k vývoji nástupce Chironu, který by měl být opětovně „nejlepším autem na světě“.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2016.


Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 1 - Bugatti Chiron Grand Sport dalsi render
Bugatti Chiron Grand Sport je sice předmětem neoficiálních ilustrací...

Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 2 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 01Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 3 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 02Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 4 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 03Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 5 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 04Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 6 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 05Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 7 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 06Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 8 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 07Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 9 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 08Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 10 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 09Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 11 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 10Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 12 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 11Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 13 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 12Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 14 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 13Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 15 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 14Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 16 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 15Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 17 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 16Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 18 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 17Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 19 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 18Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 20 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 19Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 21 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 20Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 22 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 21Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 23 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 22Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 24 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 23Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 25 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 24Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 26 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 25Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 27 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 26Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 28 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 27Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 29 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 28Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 30 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 29Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 31 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 30Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 32 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 31Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 33 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 32Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 34 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 33Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 35 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 34Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 36 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 35Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 37 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 36Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 38 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 37Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 39 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 38Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 40 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 39Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 41 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 40Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 42 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 41Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 43 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 42Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 44 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 43Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 45 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 44Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 46 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 45Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 47 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 46Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 48 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 47Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 49 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 48Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 50 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 49Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 51 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 50Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 52 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 51Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 53 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 52Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 54 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 53Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 55 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 54Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 56 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 55Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 57 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 56Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 58 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 57Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 59 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 58Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 60 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 59Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 61 - Bugatti Chiron zive Zeneva 2016 dalsi 60Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 62 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 01Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 63 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 02Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 64 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 03Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 65 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 04Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 66 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 05Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 67 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 06Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 68 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 07Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 69 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 08Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 70 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 09Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 71 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 10Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 72 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 11Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 73 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 12Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 74 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 13Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 75 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 14Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 76 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 15Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 77 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 16Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 78 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 17Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 79 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 18Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 80 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 19Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 81 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 20Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 82 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 21Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 83 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 22Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 84 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 23Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 85 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 24Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 86 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 25Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 87 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 26Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 88 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 27Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 89 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 28Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 90 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 29Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 91 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 30Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 92 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 31Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 93 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 32Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 94 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 33Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 95 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 34Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 96 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 35Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 97 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 36Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 98 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 38Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 99 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 39Bugatti Chiron už pro VW nebude ztrátové, i na Nordschleife má jet 400 km/h - 100 - Bugatti Chiron premiera Zeneva 2016 40
...značka však zatím počítá pouze s kupé

Zdroj: Motoring, Ilustrace: X-Tomi Design

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.