Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Chiron potichu drží i rekord, o kterém skoro nikdo neví
15.9.2018 | Mirek Mazal
Bugatti Chiron je autem mnoha nej. Je nejdražším, nejvýkonnějším i jedním z nejrychlejších sériově vyráběných vozů planety. Mezi těmito extrémy ale skoro všem uniká jeden nesledovaný primát.
Přemotorovaná bestie z Molsheimu disponuje osmilitrovým šestnáctiválcem o výkonu až 1 103 kW (1 500 koní) a točivém momentu nejvýše 1 600 Nm. To z něj dělá nejvýkonnější sériově vyráběný automobil současnosti, který je při své ceně i tím nejdražším. A se spotřebou paliva, která může dosáhnout až 158,7 litru benzinu na 100 km, je pravděpodobně také tím nejužranějším.
Jaký další světový rekord může patřit tomuto monstru? Ne, ten rychlostní to není, přetahovanou na dráze 0-400-0 km/h mezi Bugatti a Koenigseggem vyhrál druhý jmenovaný. A přes 457 km/h jel zatím také jen Koenigsegg, dokonce na veřejné silnici, čímž uzmul i dávný rekord jednoho nacistického monstra.
Pátrání v těchto sférách prostě nebude úspěšné, Chiron je ale výjimečný ještě v jiném směru. Svoji grandiózní techniku dokonale zahaluje do baculaté aerodynamické karoserie, která je mezi současnými auty též jedinečným úkazem. Se svými rozměry je dnes totiž nejširším sériově vyráběným osobním vozem, tedy klasickým autem, mezi která nepočítáme SUV. Za těchto okolností stačí jeho 2,03 metru bez zrcátek k jasnému prvenství.
Pro srovnání - současná Škoda Octavia měří na šířku 1,81 metru, to je obrovský rozdíl. A můžeme posloužit i dalšími příměry. Statistické první místo odpovídá výšce profesionálního amerického basketbalisty LeBrona Jamese či abychom zůstali tematicky na svém, tak motoristický moderátor Jeremy Clarkson, který nepatří mezi drobné chlapíky, má na výšku ještě o 7 centimetrů méně.
Jak se Jezza musí sklánět do dveří, musí se Chiron mít na pozoru před užšími jízdními pruhy. Ani jízda v podzemních garážích jistě nebude příjemná záležitost, zvláště v těch dříve postavených. Do řady z nich s ním snad ani nepůjde vjet bez kontaktu se zdmi v úzkých, zakroucených vjezdech...
Že je Bugatti Chiron autem mnoha nej, ví kde kdo. Že je dnes také absolutně nejširším sériově vyráběným osobním autem, tuší málokdo
Bleskovky
- Zloděj se pokusil schovat před policií čekáním u „nenápadného” ukradeného Ferrari za 22 milionů, které nechal stát na ulici
dnes - Šéf Bugatti a Rimacu jen tak mezi řečí názorně popsal obrovské rozdíly v práci s teplem u elektromobilů a spalovacích aut
včera - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
27.12.2024
Nejnovější články
- Ojetých Škod Octavia IV jsou už plné bazary, Němci v testu zjišťovali, co z ní zbývá po nejobvyklejší kilometráži
před 7 hodinami - Ještě hůř: Automobilka vietnamského nudlového miliardáře měla zamykat zaměstnance v továrnách, aby je donutila pracovat i přes noc
před 8 hodinami - Vrcholná silniční verze monstra rallyové skupiny B je k mání po 1. majiteli, na světě existují jen čtyři taková auta
před 10 hodinami - První pohled do nitra znovuzrozeného monstra Mercedesu ukazuje, proč je tak extrémně drahé
před 11 hodinami - Číňané chtějí do roku 2035 mít pět z největších automobilek světa, těm evropským věští zánik
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.30. 21:57 - M.Z.
- WAZE 12.30. 19:23 - mlunovozík
- Fiat a vše kolem nich 12.30. 18:44 - abgx1
- VZKAZY 12.30. 16:18 - mattonecz
- Lampárna (stěžovatelna) 12.30. 12:46 - abgx1
- BMW Divize 12.28. 18:08 - jerry
- Policejní kontroly a měření 12.28. 15:43 - řidičBOB
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78