Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Bugatti Chiron je poslední auto svého druhu, říká šéf značky. Sám si jedno koupí
22.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chiron je výjimečné auto nikoli pouze optikou současnosti, ale i budoucnosti. O té promluvil šéf značky a z některých věcí není nadšený ani on sám.
Výroba Bugatti Chiron je v plném proudu a i když nás v budoucna dozajista čeká příchod jeho dalších verzí, automobilka už teď musí přemýšlet také o jeho nástupci. Není tedy divu, že se o něm hovoří a oleje do ohně právě těchto debat nyní přilil sám šéf značky Wolfgang Dürheimer.
Dle něj je Chiron poslední vůz svého druhu - jde o poslední auto s takovými dynamickými ambicemi, které se zcela vyhýbá jakékoli formě „elektrifikace”. U nástupce ji považuje za nevyhnutelnou - bez ní by novinka nemohla překonat jízdní dynamiku současného modelu a zároveň obstát před veškerými zákonnými požadavky. Není to ale velké překvapení, o zapojení elektromotoru či alespoň elektrického přeplňování se mluvilo ještě předtím, než se Chiron ukázal loni v Ženevě.
Dürheimer potvrdil, že tyto možnosti byly v Molsheimu skutečně zvažovány, nicméně nakonec novinka zůstala u stejné koncepce, jako předchozí Veyron. Osmilitrový šestnáctiválec tedy znovu dopují čtyři konvenční turbodmychadla, byť oproti dřívějšku v nižších otáčkách fungují kvůli redukci prodlevy pouze dvě. Další dvě začínají pracovat až po výraznějším sešlápnutí plynu, kdy Chiron začne naplno ukazovat svůj potenciál.
To už posádku mačká zrychlení dané výkonem 1 500 koní v 6 750 otáčkách a 1 600 Nm točivého momentu, který je k dispozici od 2 000 ot./min. Z klidu na stovku zrychlí za méně než 2,5 sekundy, a to navzdory takřka dvoutunové hmotnosti. Nejvyšší rychlost momentálně je omezena na 420 km/h, bez omezovače by Chiron zvládl i vyšší tempo, na přesný údaj ale musíme vyčkat do příštího roku.
Na nástupce vozu ale budeme čekat mnohem déle - dříve než v roce 2024 nedorazí. Bugatti momentálně nepřemýšlí jen o elektrifikaci pohonného ústrojí, ale také o samotném voze, který bude pohánět. Je totiž možné, že se realitou nakonec stane ještě jiný model - možná skutečně čtyřdveřový Galibier - který by Chiron v nabícce automobilky vystřídal.
„Ptáme se zákazníků, jak by reagovali, pokud bychom přišli s něčím jiným, navíc již máme i nějaké nápady,“ uvedl k tématu Dürheimer. Zároveň zdůraznil, že značka není nikterak pod tlakem, neboť Chiron vydrží ve výrobě již zmíněných skoro osm let. Pokud by se tedy kupříkladu sedan stal realitou, můžeme v roce 2024 očekávat právě ten. A hypersport by dorazil ještě o dalších osm let později, dva modely naráz francouzská značka nabízet nechce.
Těžko nyní soudit, jakým směrem se Bugatti vydá, samo to ještě neví. Avšak ať již novinka dostane jakoukoliv karoserii, opět bude muset dosáhnout standardů značky a okouzlit celý svět svým dynamickým potenciálem. A právě proto se „elektrifikace stane skutečností. Do vývoje nového vozu zbývá ještě dlouhá doba, ale technologie baterií a elektromotorů jde kupředu mílovými kroky,“ potvrzuje změny Dürheimer.
Šéf značky ovšem přiznává, že ačkoliv jsou stále přísnější emisní normy, není zatím nutné uvažovat o ryzím elektromobilu. Místo toho bude novinka hybridní, unikátní motor W16 jí tedy nejspíše zůstane. I když je samozřejmě možné, že dojde na downsizing či odebrání nějakých válců, to už jen ale spekulujeme.
Pozoruhodné je, že šéf firmy osobně není nadšen myšlenkou hybridizace. O tom, že Chiron je posledním monstrem svého druhu, nehovoří s nadšením, bere ale jako fakt, že koncepce tohoto stroje není do budoucna udržitelná zejména s ohledem na zákonné požadavky. Proto Dürheimer plánuje, že si jeden kus pořídí. „Fakt, že nejspíše již nikdy nebude z ryzího mechanického hlediska pokořen, jej dělá neskutečně žádoucím,“ říká šéf Bugatti.













































Chiron je poslední vůz svého druhu, prozradil šéf Bugatti. Jeho nástupce už nebude používat ryze konvenční motor
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 11 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 19:29 - Stepan
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis