Budoucností showroomů je virtuální realita, množství modelů nic jiného nedovolí

Obří prodejna Audi v Melbourne nabídne údajně dokonalý konfigurátor se vzorky materiálů. Dalším krokem má být virtuální realita, aut v nabídce je příliš.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Budoucností showroomů je virtuální realita, množství modelů nic jiného nedovolí

24.11.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Budoucností showroomů je virtuální realita, množství modelů nic jiného nedovolí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Obří prodejna Audi v Melbourne nabídne údajně dokonalý konfigurátor se vzorky materiálů. Dalším krokem má být virtuální realita, aut v nabídce je příliš.

Audi v australském Melbourne otevřelo svůj druhý největší showroom na světě. To by samo o sobě nebylo zas tak úžasnou zprávou, tato prodejna však je průkopníkem konceptu Audi Sport, což znamená celé jedno patro určené pro představování verzí RS, které jsou k mání ke většině modelovým řadám Audi včetně SUV, a modelu R8.

Kromě toho také toto dealerství má speciální místnost, označenou jako Customer Private Lounge, tedy CPL. V ní najdou zákazníci obrovskou obrazovku, kterou mohou ovládat dotykovými panely na stolech a tak si postavit své vysněné Audi. Může se to jevit jako naleštěný konfigurátor, podle Andrewa Doyla, výkonného ředitele Audi Australia, však tento systém obsahuje nejkvalitnější snímky vozů pořízené technologií CAD a spolu se špičkovou obrazovkou ukáže vaše budoucí Audi přesně tak, jak ho dostanete.

Kromě toho australské Audi také uvažuje o využití virtuální reality - zájemce o nový vůz si nasadí brýle a rukavice a může virtuálně nastoupit do vybraného auta, jak uvedl Doyle. „Zkoušel jsem to a je to skvělé. Audio Bang & Olufsen přesně přehraje zvuk zavíraných dveří a všechno se zobrazí ve vysokém rozlišení. Je to další krok,” komentoval.

Důvody pro tyto jistě nikterak levné změny nejsou ani tak ve snaze dohnat Hyundai, ale v tom, že Audi - a nejen ono - nabízí tolik modelů, že showroomy je nejsou schopné pojmout a zákazníkům všechny pořádně představit. Virtuální realita nemusí být špatným krokem a pro skutečné ohmatání auta, pomačkání tlačítek apod. může sloužit jen několik aut na ploše prodejny, zatímco přesný vzhled toho, co si naspecifikujete, uvidíte virtuálně.

Jestliže už teď je nabídka Audi tak široká, že dealerství mají problém ji obsáhnout, budoucnost prodejcům nijak neulehčí. V příštích letech má přijít nejen elektromobil, ale také několik nových crossoverů a SUV, které pravděpodobně budou mít své „ostřejší” varianty S a RS. A nutnost je zákazníkům představit je nesporná, zejména s rostoucí oblibou těchto kategorií automobilů.

Audi se v Austrálii v současnosti velmi daří, dokonce nejlépe z „německého trojlístku” - konkrétně o 20,4 % lépe oproti loňskému roku. Obří melbournské dealerství a posun k digitalizaci prodávání automobilů jsou kroky, kterými automobilka směřuje k cíli takovýto růst pro rok 2015 udržet.


Budoucností showroomů je virtuální realita, množství modelů nic jiného nedovolí - 1 - audi centre melbourne 01Budoucností showroomů je virtuální realita, množství modelů nic jiného nedovolí - 2 - audi centre melbourne 02Budoucností showroomů je virtuální realita, množství modelů nic jiného nedovolí - 3 - audi centre melbourne 03
Audi Centre Melbourne nabídne speciální konfigurátor, kde údajně vidíte své auto přesně tak, jak bude vypadat ve skutečnosti

Zdroj: Motoring

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše