Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Budoucí cennost: poslední Lamborghini s manuálním řazením
14.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Ceny posledních Ferrari s manuály rostou a Lamba je dříve či později budou následovat. Atmosférické V10 a V12 tomu jen pomohou.
Zatímco ještě nedávno bylo ve sportovním autě neodmyslitelné manuální řazení, v poslední době už je to naopak - manuál zejména do vrcholových supersportů je v podstatě nemožné dostat. Vzpomeňme třeba na Carreru GT, stále relativně moderní auto, které se dělalo jen s manuálním šestikvaltem. Dnešní nástupce v podobě 918 Spyder už má jen automat a u většiny ostatních značek je situace podobná, obvykle i v nižších segmentech.
Exodus manuálních převodovek ze supersportovních vozů většině zákazníků tolik nevadí a automobilky prezentují rychlejší řazení jako výhodu. Jenže tento stav není nijak příznivý pro ty, kteří rádi své auto opravdu řídí, a to ve dvou rovinách. Jednak se už nedají koupit nové vozy s manuály a nemožnost volby je dost smutná.
Není však pravdou, že by o takové vozy nikdo nestál. Zájemců o manuální řazení je dost a jen za něj jsou ochotni si připlatit extrémně vysoké částky. Ceny ojetých verzí s manuálními převodovkami rostou, jak krásně ukazuje Ferrari 599 GTB Fiorano. Tento stroj se díky manuálnímu šestikvaltu prodal za 17,4 milionu korun, tento zase byl nedávno k prodeji za dvanáct. Nemusí to být nejrychlejší verze, ale jejich cena rozhodně klesat nebude, a to právě díky manuálu - srovnatelné 599 s automaty se prodávají za zlomek částky těch „manuálních”.
Značku Lamborghini jsme zatím zmínili, tento článek ale patří hlavně ní. Podobně jako se Ferrari při přechodu z F430 na 458 a z 599 GTB na F12berlinettu zbavilo manuálu, Lamborghini to udělalo při startu výroby Aventadoru jako nástupce Murciélaga, resp. Huracánu jako nástupce Gallarda. To je smutné pro většinu lidí, ale jste-li majitelem Murciélaga či Gallarda s manuální převodovkou a nebo se jím stanete, klesat na mysli není důvod. Budete-li chtít své auto za pár let prodat, můžete na tom slušně vydělat.
V současnosti jsou totiž ceny manuálních verzí Gallarda i Murciélaga na relativně nízkých úrovních. Ovšem, spousta byla upravena, takže kompletně originální automobil včetně kol je relativně vzácný, zejména v případě Gallarda, ale dá se najít. A nemusí být zas tak drahý - ceny od 1,6 do nějakých tří milionů korun nejsou vysoké, máme-li na mysli, že se bavíme o moderním italském supersportu s atmosférickým desetiválcem uprostřed.
Máte-li zájem o kupé v originálním stavu, zajímavý může být tenhle černý kousek, za který majitel nepožaduje ani 2 miliony korun. Prý je po nehodě na zadní část, ale byla-li oprava provedena dobře, nemělo by to vadit. Údržba byla podle popisu příkladná. Slevíte-li z požadavku na striktní originalitu, ani tenhle či tenhle exemplář by nemusel být špatný.
A máte-li zájem o otevřenou verzi Spyder, tenhle kousek má za sebou jen 6 tisíc kilometrů a vypadá, že je ve skvělé kondici. I v popisu se dozvídáme, že je jako nový. Za 2,6 milionu korun to je lákavá nabídka. Pokud není modrý interiér vaším šálkem capuccina či chcete žluté Lamborghini, tento stroj by mohl být ten pravý.
Větší Murciélago je pochopitelně dražší, také to ve své době byla vlajková loď automobilky Lamborghini. Pod kapotou je vidlicový dvanáctiválec, rovněž atmosféricky plněný, a manuálů existuje docela dost. Zajímavé kousky mohou začínat už u 2,6 milionu korun, jako třeba tenhle krásně oranžový stroj anebo tenhle modrý.
Pokud jste Batman, může vám padnout do oka tenhle černočerný kousek a jdete-li po co nejmenším nájezdu, tento stroj nemá za sebou ani 13 tisíc kilometrů. Jen bude potřeba překousnout - nebo přečalounit - žlutý interiér. Ovšem, všechny tyto stroje patří do první inkarnace Murciélaga, verze LP640 už jsou dražší.
Všechny ale budou dost pravděpodobně růst na ceně, díváme-li se na vývoj u již zmíněného Ferrari 599 GTB Fiorano. S manuálem sice není těchto strojů tak málo, ale stále to jsou rarity a přibývat jich rozhodně nebude. A zůstanou-li v dobrém originálním stavu, za méně než dnes je pravděpodobně za několik let prodávat nebudete. A za těch pár si za volantem užijete věci, které majitelé s nejen automatickým, ale i dost nepovedeným e-gearem nikdy nepoznají...
Tohle Gallardo má možná příliš velká kola, ale i tak by mohlo být zajímavé
Modrý interiér nemusí sedět každému, tenhle Spyder je ale jako nový
Hledáte-li nový Batmobil, právě se na něj možná díváte
Tohle snad až příliš žluté Murciélago má zas velmi málo najeto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
před 11 hodinami - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Britové vyzkoušeli Škodu Octavia Combi RS po faceliftu. A narazili jen na problém, který trápí pouze je
24.11.2024 - Automobilky předem prosí Trumpa, aby nerušil dotace na elektrická auta, tomu se říká zoufalství
24.11.2024 - GM znovu propouští, padáka dostalo 1 000 zaměstnanců. Prý chce mít v týmu jen ty správné lidi
24.11.2024 - Lotus po odpískání přechodu na elektrická auta odhalil podobu nových spalovacích pohonů, půjde na to jako nikdo jiný
24.11.2024 - Němci chtějí znovu rozjet dotace na elektromobily. Tentokrát ale jen pro mladé lidi a mladé rodiny s dětmi
24.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva