Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Britové porovnali nový Peugeot 508 se Škodou Superb, verdikt je jednoznačný
17.12.2018 | Petr Prokopec
Novému francouzskému sedanu a kombi střední třídy nikdo nemůže upřít působivý design. Jenže to je naneštěstí pro něj asi jediná vlastnost, kterou dokáže okouzlit, alespoň podle What Caru.
Stále více při koupi nového vozu míří směrem k SUV a množství zájemců o auta jiných obchodních tříd kvůli tomu ubývá. Na to reagují i automobilky, jejichž nabídka klasických osobních aut se začíná rychle smrskávat. Peugeot se rozhodl, že jako jeden z mála neprémiových výrobců zůstane věrný tradici a i v této době přijde s dalším velkým sedanem a kombíkem. Proto letos odhalil novou generaci modelu 508. Otázkou však zůstává, zda Francouzi tentokráte skutečně neměli raději plynout s davem, místo aby šli proti proudu.
V prvé řadě je totiž třeba si uvědomit, že nový Peugeot 508 rozhodně není levný. Na českém trhu startuje na částce 730 tisíc korun, za což je možné počítat s relativně bohatou standardní výbavou zahrnující třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, výškově stavitelné sedadlo řidiče, zadní parkovací asistent či řadu bezpečnostních systémů. Nicméně pod kapotou se nachází diesel, jemuž Evropa momentálně nefandí. Navíc jde o pouhou jedna-pětku, která nepatří zrovna mezi dynamické jednotky.
Tak to alespoň vidí Doug Revolta z magazínu What Car?, který za volant francouzského sedanu usedl. Základní agregát značky ale rozhodně nedoporučuje, nedostačující výkon neumožní bezpečné předjížděcí manévry a vlastně se ani nehodí na dálkové cestování. To vše lze vyřešit přestupem k dvoulitrovému turbodieselu, nicméně Revolta jako ideál vidí přeplňovanou benzinovou jedna-šestku. Ta je k mání se 180 a 220 koňmi, přičemž první z nich nabízí lepší hodnotu za peníze.
Volba benzínového motoru v kombinaci s výše zmíněnou výbavu ale zvýší cenu na 800 tisíc korun. To už je suma, která velkému Peugeotu sráží vaz. Jak Revolta dále dodává, kromě atraktivního designu vůz ve srovnání s konkurencí nemá mnoho co nabídnout. Mazda 6 se mu totiž vyrovná vizuálně, Peugeot navíc překonává zavazadelníkem. S tím pak samozřejmě nemá problém ani tuzemská Škoda Superb, která 508 válcuje vnitřním prostorem pro cestující, zejména pak pro ty vzadu.
Právě českému vozu nakonec Revolta dává před Peugeotem palec nahoru. Ten francouzský dle něj je vhodný leda pro firemní flotily, a to ještě navíc v nejslabší dieselové verzi, jež přichází s papírově nejnižší spotřebou. Jejím udávaným 3,8 litrům se Superb nemůže rovnat v žádném provedení, nicméně na druhou stranu i základní 1,5 TSI se 150 koňmi nechává ve sprintech Francouze dalece za sebou, stejně jako nejlevnější 2,0 TDI znovu se 150 oři.
Snad nejpodstatnější ovšem je, že Superb je u nás i v Británii při vyšších kvalitách o poznání levnější než Peugeot - tady začíná na 660 tisících s 1,5 TSI a 704 tisících s 2,0 TDI. Navíc v tomto případě je třeba dodat, že ani Superb vlastně není ošklivé kačátko. I proto se jej v říjnu v Evropě prodalo skoro pětkrát více než Peugeotů 508, a to v nabídce Škody řádila černá ruka zvaná WLTP, na níž byli Francouzi lépe připraveni.
Nový Peugeot 508 je sice na pohled překrásný, nicméně zároveň je spojen i s řadou prohřešků, díky nimž jej jasně překonává i letitá Škoda Superb
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva