Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Brit otestoval Škodu Kodiaq RS, zklamala ho spoustou falešných doplňků i cenou
29.5.2019 | Petr Prokopec
Škodovky dosud v zahraničí platily za relativně levná auta, která si vyberete především hlavou. Kodiaq RS v tomto vlaku nejede, i pro Brity je až moc drahý a zase tak velký smysl svým pojetím nedává.
Pro Mata Watsona z Carwow se klacek začíná stávat stále důležitějším pracovním nástrojem. Britský kolega jej používá jako ukazovátko, a je nutné dodat, že stále častěji, při odhalování falešných průduchů na nových autech. Nemalou práci měl s novou Toyotou Supra, která sice na první pohled může připomenout ementál, ovšem reálně jde v jejím případě prakticky pokaždé o zaslepené plasty. A výjimkou v tomto směru není ani Škoda Kodiaq RS, za jejíž volant Mat nově usedl.
Britskou recenzi sportovně vyhlížejícího tuzemského SUV jsme tu již měli, přičemž „medvěd“ z ní nevyšel úplně dobře. Kritizována byla hlavně jeho cena, která v ostrovním království startuje na 43 tisících librách (cca 1,26 mil. Kč). Kodiaq RS se díky tomu dostává na stejnou úroveň jako Land Rover Discovery Sport či BMW X3. A co je možná ještě horší, je také dražší než Seat Ateca Cupra. Ten sice sveze cestujících pouze pět, ovšem má na to k dispozici přeplňovaný benzinový dvoulitr a 300 koní.
Cenu jako negativum zmiňuje i Mat, který zároveň poukazuje také na zaslepené průduchy či polofalešné koncovky výfuku (výfukové plyny proudí jen jednou, druhá je kompletně fiktivní jako u Octavie RS TDI). Jinak však design Škody Kodiaq RS považuje za povedený, jak díky 20palcovým litým ráfkům, tak s ohledem na řadu černých kontrastních detailů. I když třeba takový difuzor se již dočkal palce dolů, neboť funkční opět není ani omylem. Navíc ze zmiňovaných koncovek výfuku se často mohou linout libozvučné tóny, zatímco zpod kapoty pouhé chrochtání. A také zvukový projev motoru uvnitř tohoto eReSa je falešný.
Vůz pohání nadvakrát přeplňovaný dvoulitrový turbodiesel s 240 koňmi a 500 Nm točivého momentu. Tato jednotka uděluje sedmimístnému SUV slušnou jízdní dynamiku, nicméně zaražení do sedadla se nedočkáte ani při využití funkce Launch Control. Spotřeba pohybující se okolo 8 litrů na sto kilometrů je pak relativně slušná, stejně jako lze pochválit podvozek, že i v přitvrzeném režimu Sport zvládá vyhladit většinu silničních nerovností.
Interiér pak díky své prostornosti nedává velký prostor ke kritice, byť několika výtek se opět dočkáme. A znovu vlastně jen díky skutečnosti, že Škoda zkouší zákazníka tak trochu opít rohlíkem a nabízí Kodiaq RS jako vyloženě sportovní zboží. Proto třeba i digitální přístrojový štít zkouší předstírat přítomnost karbonových dekorů, což je naprosto zbytečné a spíše kontraproduktivní - jsou znovu falešné.
Vůz se tak dočkal dalšího zamítavého verdiktu. Dle Mata je totiž standardní Kodiaq skoro dokonalým vozem, který ideálně mísí praktičnost s dostačující jízdní dynamikou a tuto kombinaci nezatěžuje příliš vysokou cenou. Provedení RS chce víc než může, a tak nedovede dostát očekávání, které při pohledu na jeho zevnějšek i technické parametry mohou někteří mít. Proto by ideálem měla být koupě běžného provedení, díky čemuž ušetříte a budete si k němu moci pořídit možná jen ojetý, ale pravověrný sporťák.
















Mat Watson nebyl ze Škody Kodiaq RS dvakrát nadšený. Dle něj by zákazníci raději měli pořídit standardní verzi a ušetřené peníze vrazit do ojetého sporťáku
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
včeraŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
včeraPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321