Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW Z3 Coupe v dokonalém stavu nemusí stát majlant, jednu pihu ale má
13.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Tohle auto si za 18 let příliš nesjelo a dnes může být vaše za dobrou cenu a v perfektním stavu. Má jen jednu vadu, na auta své doby docela neobvyklou.
BMW Z3, zejména verze se šestiválci, je pro nejednoho fanouška téhle značky a zároveň otevřených vozů velmi lákavá věc. Spousta lidí si takový stroj i koupí. Z3 ovšem má sourozence, který je tak trochu outsider, protože má pevnou střechu. Z3 Coupe je jedno z aut, které se člověku buď líbí, nebo naopak vůbec ne, nic moc mezi tím.
Jeho karoserie shooting brake totiž působí, jako by někdo prostě posadil plastový hardtop na původní roadster a trochu ho protáhl dozadu. Tak to možná i při vývoji bylo, ovšem střecha je normální plechová, není odnímatelná a hraje podstatnou roli v torzní tuhosti - Coupe je pevnější než Roadster. Přesto ale čísla prodejů vypadají jednoznačně - Z3 Roadster vznikl v téměř 280 tisících exemplářích, zatímco Coupe se vyrobilo jen necelých 20 tisíc kusů.
Design ovšem nebyl jediným důvodem, proč tomu tak bylo. Předně, Roadster se vyráběl v letech 1995 - 2002 a Coupe jen tři roky mezi 1999 a 2002. A také se do Coupe montovaly jen šestiválcové motory, což znamenalo start na vyšší ceně. Pro civilní verzi to byly motory 2,8l M52B28 a později M52TUB28 před faceliftem, po faceliftu tu byl třílitr M54B30. Verze M Coupe měla nejprve S50B32 z M3 E36, po faceliftu dostala motor S54B32 z M3 E46, alespoň pro evropské trhy.
Šestiválcové verze Coupe i Roadsteru měly také bohatší základní výbavu - nejpodstatnější byl samosvor Torsen mezi zadními koly, dále byla standardem stabilizace, kožené sedačky a větší kola. Klimatizace byla až mezi příplatky. Po technické stránce byly obě varianty Z3 velmi blízko řadě 3 E36 - stály na její platformě. S jedinou změnou, kterou byla zadní náprava - byla použita polovlečená ramena z řady 3 E30.
Stroj, který máme před sebou dnes, je Z3 Coupe z roku 1998, model před faceliftem, což pod kapotou znamená řadový šestiválec o 2,8 litru objemu a výkonu 193 koní a 280 Nm. Z3 Coupe nebylo úplně pírko, s 1 300 kilogramy hmotnosti ale také žádný Otesánek, a tak na stovce bylo za 6,6 sekundy. Tenhle konkrétní kousek se tomuhle času bude jistě schopný velmi přiblížit.
Je totiž v prvotřídním stavu. Najel pouze 52 601 kilometrů a samozřejmostí byla pečlivá údržba. Nejenže na voze nenajdete korozi, nejsou tu prý ani drobné oděrky od kamínků nebo škrábance, karoserie je podle dostupných informací - a fotek - jako nová. Interiér je také v perfektním stavu, jsou tu původní velurové koberečky, nic nejeví známky opotřebení. Zkrátka - jako normální auto, ale po dvou, ne osmnácti letech provozu.
K vozu je pochopitelně i kompletní servisní historie, ze které se dozvídáme, že do roku 2002 vůz najel jen necelých 4 500 km. Pak se začalo jezdit trochu víc a auto bylo v servisu každé dva roky - poslední záznam je z roku 2015, kdy bylo na tachometru 51 230 kilometrů. Úplná garážová lady to tedy také není, jezdí, což je pro auto jen dobře, zejména když přitom dostává pořádnou údržbu a nikdo s ním nejezdí dvě stě po poli.
Ve výbavě je vyhřívání sedaček, klimatizace, kožené čalounění i pro palubní desku a chrom-paket, který interiéru na několika místech přidal chromované rámečky, kliky a třeba ovladač světel. Také tu ale je věc, která hromadu kupujících odradí - čtyřstupňová automatická převodovka. Ta byla za příplatek a po pravdě, nedovedeme si moc představit, že bychom si do auta s takhle obrovským potenciálem pro ostré svezení pořídili automat. Ovšem, proti gustu...
I přes tuhle pihu na kráse je tohle auto asi jednou z nejlepších příležitostí, jak se dostat k BMW Z3 Coupe. Je i v docela zajímavé kombinaci stříbrné karoserie s černo-červeným koženým interiérem. A protože má automat a není to Z3 M Coupe, nestojí jmění - může být vaše za 67 tisíc zlotých, tedy asi 420 tisíc korun. To je na tak zajímavý kousek vážně pěkná cena, jen ten automat, jen ten automat...



















































































































Automatu je škoda, i tak je ale tohle auto perfektním kouskem
Zdroj: Gielda Klasykow
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Druhý nejprodávanější model Mercedesu už má datum na svém parte. Pokud o něj máte zájem, objednávejte rychle
20.3.2025Elektromobily už v Austrálii stojí stejně jako „srovnatelná” spalovací auta, jejich prodeje přesto prudce klesají
21.3.2025Rozlučka Toyoty s její jedinou manuální šestiválcovou mašinou je absurdně drahá, nemravně využívá současného dění
21.3.2025Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins