BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice

Oněch 10 koní a 0 Nm bylo nalezeno pod kapotou M760Li při testech ve Švédsku. Prý je rychlejší, než čekali a je to také skoro čisté M.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice

7.3.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Oněch 10 koní a 0 Nm bylo nalezeno pod kapotou M760Li při testech ve Švédsku. Prý je rychlejší, než čekali a je to také skoro čisté M.

Pokud jste také přemýšleli, kde BMW našlo dalších 10 koní a zlepšení o 0,2 sekundy v akceleraci na stovku v nově představeném vrcholu řady 7, označeném M760Li, automobilka podává odpověď. Prý zjistili výkon 610 koní místo původně udávaných šesti set při testování auta ve Švédsku. „Ten vůz je tak rychlý... Je to víceméně čisté M, ale také stále nabízí čistý komfort. Minulý víkend jsme dělali homologační testy a upravili oficiální data na 610 koní a 3,7 vteřiny na stovku,” říká Frank van Meel, šéf divize M.

Jeho druhou větu si můžeme hned rozebrat - „čisté M” bude pro každého něco jiného; pro někoho bude podstatný vůz s manuální převodovkou, pro jiného s atmosféricky plněným motorem, ale zůstaňme u označení. „Čistá M” se popisují M1, M3 nebo M5. Slabší odvary dostávají i označení motoru, tedy např. M235i. Přísnější pohled by za „víceméně čisté M” sotva označil třeba i novou M3 F80, podle van Meelovy logiky bychom tak ale měli uvažovat i o sedmičce, kterou divize pouze doladila, nikoli postavila. Snad takto nelze neuvažuje třeba i o X5 M50d...

Nechme ale jízlivých úvah na téma evoluce divize M a podívejme se na M760Li. Je to vůz stále zaměřený na komfort, protože to je řada 7, ale ohromný výkon dvanáctiválce znamená i ohromnou rychlost. Se zrychlením na stovku pomáhá standardně dodávaný pohon všech kol, který ale upřednostňuje zadní nápravu. Pochopitelně tu je také speciálně nastavené odpružení a adaptivní podvozek, který snižuje náklony karoserie, ale o tom jsme se dozvěděli už při oficiálním představení, kdy měl tenhle vůz ještě 600 koní.

Britský Auto Express se van Meela ptal, proč na tohle auto nenalepili rovnou znáček M7, když o něm hovoří tak, jak hovoří. „BMW nikdy nemělo model M7 jako vrchol této řady. Když se podíváte ke konkurenci, vidíte S 63 AMG, S 65 AMG a také Audi S8 a S8 Plus. Trh roste a po takovýchto autech je poptávka. Otázka byla, jestli uděláme zcela sportovní auto, vhodné i na okruh. Pokud vidíte řadu 7 jako luxusní, ale dynamické auto, bylo by to kontroverzní,” odpovídá Van Meel.

Vpravdě, stavět z řady 7 auto na okruhy by bylo velmi náročné a výsledek by nemusel dopadnout dobře. Mercedes S 65 AMG je taky orientovaný spíš na vrcholný luxus a přidává taky vrcholně silný motor - a M760Li dělá v podstatě to stejné. „Takže skutečně čisté M, označené M7, by bylo podle nás pro řadu 7 příliš,” uzavírá van Meel.

Podle jeho dalších slov přesto můžete s M760Li jezdit „jako se závodním autem” (sic), ale stále si hovět v komfortu a používat vůz každý den. A právě tak ho nejspíš bude většina majitelů používat, ale jen stěží se omezí na 50 km/h po městě. Aby byla rychlost lépe čitelná, přístrojový štít prý dostal větší budíky.

K dalším změnám patří nové nárazníky, 20" kola a koncovka výfuku, stejně jako loga V12. O těchto věcech jsme ale psali již dříve. Co zatím známo není, je cena, ale očekávejte ji někde na úrovni Mercedesu S 63 AMG nebo Audi S8 Plus, tedy se startem někde mezi 3,5 a 4 miliony korun.


BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 1 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 01BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 2 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 02BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 3 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 04BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 4 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 05BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 5 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 06BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 6 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 07BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 7 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 08BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 8 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 10BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 9 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 11BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 10 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 12BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 11 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 13BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 12 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 14BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 13 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 15BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 14 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 16BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 15 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 17BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 16 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 18BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 17 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 19BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 18 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 20BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 19 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 21BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 20 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 22BMW „vysvětlilo”, jak M760Li přišla během 14 dnů k 10 koním a lepší dynamice - 21 - BMW M760Li zive Zeneva 2016 23
Takhle se M760Li představilo v Ženevě

Zdroj: Auto Express

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.