Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW touží po vyšším zisku, a tak oseká náklady. Ročně ušetří až 110 miliard
19.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Náklady spojené s vývojem nových modelů a pohonných ústrojí srazily zisk BMW pod 10 procent. Tím byl ovšem Mnichov pokořen Ingolstadtem.
Náklady se dají zredukovat různě, třeba pomocí modulárních platforem, se kterými dnes počítá prakticky každá větší automobilka. Kam však zajít dále? To je otázka, kterou momentálně řeší BMW. Mnichovská automobilka si proto najala konzultantskou firmu McKinsey, která jí má pomoci s dalšími úsporami. Ty přitom rozhodně nejsou malé, neboť podle německých médií zaměřených na byznys jsou ve hře tři až čtyři miliardy euro (cca 82,5 až 110 mld. Kč) ročně.
Celou situaci přitom odstartovalo zděšení šéfa firmy Norberta Reihofera nad náklady, které provází vývoj nového Mini a BMW řady 1. Mnichovská automobilka tak rázem vypustila do světa prohlášení, ve kterém zmiňuje ponížení výdajů o „stovky milionů Eur ročně“. Cílem samozřejmě není nic jiného než snaha o maximalizaci zisku, kterou ohrožuje vývoj nových technologií, expanze na nové trhy a touha navýšit roční prodeje na 2,5 milionu vozů v roce 2016.
Jsou to přitom hlavně náklady spojené s novými modely a novými pohonnými ústrojími, s nimiž musí BMW v současné době bojovat. Díky výdajům vraženým do vývoje nové generace Mini i modelů typu řady 2 se totiž zisková marže EBIT (tedy zisk před úroky a zdaněním) snížila z 10,8 procent, jichž automobilka dosáhla v roce 2013, na loňských 9,4 %. To sice odpovídá strategii, která počítá s rozmezím 8-10 %, přesto prý nejde o uspokojivý stav.
Dvojnásob to platí v případě poměřování s konkurencí. V prvním letošním čtvrtletí totiž BMW sice svou marži EBIT navýšilo na 9,5 procenta, čímž výrazně deklasovalo Mercedes-Benz a jeho 7 %, zároveň však zůstalo za Audi, které se pyšní 10,1 procenty. A právě kvůli čtyřem kruhům je třeba přitlačit na pilu. Proto by již od příštího roku chtělo BMW zredukovat výdaje spojené se mzdami o 100 milionů Eur ročně (2,75 mld. Kč).
Tyto novinky přitom mají být naprosto jasnou zprávou pro investory, že BMW navzdory rekordním tržbám a prodejům (loni to byly dva miliony nových aut) zůstává nadále soustředěné na dosahování zisku a nehodlá usnout na vavřínech. Jelikož navíc zásadní komponenty (tříválec, hybridní technika, elektromotor a platforma UKL1) jsou již hotové, dojde zároveň také k ponížení nákladů spojených s vývojem.
Zatímco tedy loni šlo na výzkum a nové modely přibližně 6,3 procenta všech výdajů, pro letošek by se BMW mělo držet někde v pásmu 5 až 5,5 %. Do prodeje přitom dorazí (či již dorazily) nové modely jako řada 4 Gran Coupe nebo X4. Automobilka tak na konci roku očekává „značné navýšení“ zisku před zdaněním. Pokud pak k takovému vývoji přihodíme plánované redukce, pak zjevně budou moci v Mnichově přehazovat prachy vidlemi.
BMW X4 a 4 Gran Coupe jsou novinkami, které značce pomohou k letošnímu vyššímu zisku. I přesto ovšem v Mnichově počítají s budoucími výraznými redukcemi nákladů
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
- Andrea Iannone místo Fabia Di Giannantonia v Sepangu 28.10.2024
- Vítězem Bagnaia před Martinem a Acostou 27.10.2024
Nejčtenější články
- Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024 - Jeep žádá majitele téměř 200 tisíc dobíjecích aut, aby je nenabíjeli a neparkovali uvnitř, 13 už jich shořelo
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 12:27 - řidičBOB
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien