Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW se bojí víc Korejců než Jaguaru, Alfy nebo Volva
14.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Řeči Britů, Italů a Švédů jsou podle viceprezidenta BMW jen vařením z vody. Spíše poukazuje na Hyundai a Kiu, které začínají vytlačovat Japonce.
Zapřísáhlí fanoušci BMW asi nebudou zrovna spokojeni s tím, kam jejich kdysi milovaná značka spěje. Tento přerod ale v krátkodobém horizontu těžko udělá něco špatného s celkovými prodejními výsledky. I když v lednu a únoru byla bavorská vrtule v rámci prodejů překonána čtyřmi kruhy, nyní, po čtyřech ukončených měsících je mnichovská automobilka opětovně na vrcholu. I když jen těsně - BMW totiž letos prodalo 600 473 nových vozů, zatímco Audi má na svém kontě 591 050 registrací. Není to ovšem německá automobilka, koho se aktuálně Bavorští obávají. A hrozbu nevidí ani v Alfě Romeo, Jaguaru nebo Volvu.
Hendrik von Kuenheim, viceprezident automobilky pro asijsko-pacifický region a Jižní Afriku, naznačil, že BMW by se spíše mělo obávat korejského dua. „Myslím, že skupina Hyundai-Kia je neuvěřitelně agresivní a přichází s neskutečným pokrokem. Na mnoha místech tak můžete být svědky střídání stráží, kdy korejské modely nahrazují ty japonské a dokonce začínají být výzvou i pro nás.“
To je tvrzení velmi uznalé, zvláště ve světle dalších von Kuenheimových slov. Ten totiž na adresu mnohé konkurence dodává, že „na konci dne je jasně patrné, že vaří z vody. Bez ohledu na to, jak dobrá je práce jejich PR oddělení, jakmile přijde řeč na čtvrtletní prodejní výsledky a zisk, veškeré řeči, jaké v posledních třech měsících vedly, se vůbec neshodují s realitou.“
Řeč je v tomto směru především o výše zmiňované Alfě, Jaguaru a Volvu, kdy první uvedená značka se hodlá Němcům postavit od léta s novým sedanem. Britové pak loni pro změnu odhalili nový sedan XE, zatímco Švédové se snaží ukrást zákazníky BMW za pomoci druhé generace XC90. Mimo to je tu pak Cadillac, Acura, Lexus či Tesla, které rovněž touží po bavorském skalpu.
Ze všech těchto automobilek si ovšem von Kuenheim pranic nedělá. „Podívejte se, jak byli Italové a Francouzi důležití v 60., 70. a 80. letech, a kde jsou nyní. Skandinávské značky pak takřka zmizely. Přitom si pamatuji, že když jsem začínal na severoamerickém trhu, Volvo zde byla největší zahraniční značka. Ne Mercedes, ne Lexus, ale Volvo. A kde je nyní?“
„Když jsem žil v USA, Honda spustila značku Acura. A byl jsem tu i ve chvíli, kdy Nissan představil svou luxusní divizi Infiniti a Toyota přišla s Lexusem. Ale podívejte se, kde jsou tyto značky nyní a kde je BMW. Myslím, že veškerá tato konkurence byla pro nás jen budíčkem, abychom přidali na tempu, abychom byli více inovativní a zaměřili se více na zákazníky.“
„V posledních deseti letech se tak z BMW stala největší luxusní značka na světě. Byli jsme jí v roce 2014 a jsme jí i po prvních čtyřech letošních měsících. A když přijde řeč na profitabilitu, pak můžeme dodat, že jsme nejlepší. Stabilně našim akcionářům vyplácíme na dividendách 8 až 10 procent. Pokud se ale podíváte na konkurenci, pak spatříte jo-jo efekt.“
„Soustředíme se na naši strategii a na to, co umíme, a z toho důvodu letos opět prodáme více než dva miliony nových aut. Pokud se navíc podíváte na produkty, které se chystají, myslím, že jsme velmi agresivní a velmi moderní v technologiích a designu. A proto se konkurence příliš neobávám,“ dodává k ambicím ostatních značek von Kuenheim.
Zároveň naznačuje, že metody, filozofie a strategie, díky kterým BMW odolá každému rivalovi, zavedl jeho otec Eberhard. Ten byl šéfem firmy v letech 1970 až 1993, kdy značku změnil v efektivní mašinu, jakou je nyní. Pokud tedy právě von Kuenheim vidí jakožto skutečnou konkurenci Hyundai-Kiu, zní to jako velké vyznamenání pro Korejce. Někteří to ale mohou vnímat i projev toho, do jakých vod BMW v posledních letech klesá a s kým se v tuto chvíli může také poměřovat. Vyberte si...
Huyndai Genesis se již v řadě srovnávacích testů potkalo s BMW řady 5. I proto von Kuenheim vidí v Korejcích aktuálně největší hrozbu
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva