Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW říká, že pro něj není důležitý počet prodaných aut. Najednou
11.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mnichovská značka po loňském zisku koruny mezi prémiovými automobilkami ztrácí v Americe i Evropě. Ian Robertson nyní říká, že ho to netrápí.
Je tomu pár hodin, co jsme zmínili trable automobilky BMW v zámoří. Mnichovská značka v závěru loňského roku výrazným způsobem zatlačila na dealery, aby znovu získala korunu mezi prémiovými automobilkami. V důsledku tohoto rozhodnutí mají prodejci nadměrné zásoby zejména sedanů a kupátek, která nyní nemají komu prodat a která ztrácejí každým dnem na hodnotě. Samotné BMW navíc kvůli tomu prohrává svůj letošní boj s konkurencí.
Ve světle výše zmíněného působí docela úsměvně slova šéfa prodejního a marketingového oddělení Iana Robertsona. Ten nově uvedl, že pro BMW je mnohem podstatnější zisk než nějaká honba za titulem krále prémiových automobilek. „Zisk byl vždy bodem, za kterým jsme se ubírali, a naše konzistence na tomto poli je toho důkazem,“ říká Robertson. To vážně nezní příliš uvěřitelně, uvážíme-li, jak moc velké úsilí BMW v posledních letech vyvíjí, aby jeho prodejní čísla byla co nejvyšší - cenovou politikou počínaje a tlakem na dealery konče.
Jistě, na takovém postupu není nic špatného, BMW by se ale nemělo nyní tvářit, že o dobrá prodejní čísla vlastně neusiluje. Zvláště ne v době, kdy se mu příliš nedaří - potíže nemá jen v USA, v Evropě je také za Audi a v celosvětovém měřítku ztrácí stále více na Mercedes, který letos roste 20procentním tempem.
Možná i proto Robertson naznačil, že v Mnichově není vše v pořádku. Dle něj je zde totiž „vždy rovnováha mezi ziskem, prodanými kusy a hodnotou vozů. Pokud mám ale být upřímný, pak nejsme na 100 procent tam, kde bychom chtěli být.“ Důvodem je dle něj řada rozhodnutí, které automobilka učinila, tím ovšem není myšleno zmiňované předzásobení dealerů. A honbu za vysokými prodejními čísly neodsuzuje zcela.
„Přitažlivost velkých objemů spočívá v tom, že mohou znásobit vaše úspory (nákladů - pozn. red.) - pokud jich dosahujete, můžete jinými cestami přijít k zisku. Zároveň jej ale také riskujete. Máme proto tým lidí, který celou situaci monitoruje, jenže to není snadná rovnice. Zisk ale musí vždy stát za každým naším rozhodnutím,“ dodává Robertson.
„Prémiové značky mají tu výhodu, že po nich zákazníci touží. Nejsem v pozici, abych mluvil i za konkurenci, ale jsem šťasten, kde se pohybují předpovědi hodnoty našich vozů a nakolik mohou nadměrné prodeje vyvážit v dlouhodobém důsledku mnohé efekty.“
Jsme zvědavi, jakých výsledků značka dosáhne ke konci roku. Dle analytiků v úvodu zmiňované následky přezásobenosti amerických dealerů budou vymazány až po prvním pololetí. BMW tedy bude mít šest měsíců na to, aby zvrátilo stávající vývoj. Jak se mu to povede, ukáže právě jen čas.
Pro BMW náhle již nejsou důležité registrace, nýbrž zisk. Tedy alespoň dle šéfa marketingu a prodejů Iana Robertsona
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 3 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 2 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 3 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 4 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 5 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:01 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 13:37 - jerry
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus