Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW potvrdilo kožený potah motoru, pro letošek slíbilo 15 nových modelů
15.1.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vypadalo to absurdně, ale ze snu se stává skutečnost. BMW u řady 7 a i8 skutečně nabídne kůži v motorovém prostoru.
Budoucnost mnichovské značky nevypadá zrovna nejrůžověji, alespoň pro všechny, kteří neobdivují slepě techniku v čele s akumulátory a elektromotory, jež by měly postupně nahradit dnes ještě stále klasické spalovací jednotky. Nemusíme však ani rozebírat ty nejkatastrofičtější scénáře příštího desetiletí, abychom zjistili, že se BMW ubírá naprosto jiným směrem než v předchozích dekádách. Stačí se podívat, jak se u dnešních modelů ztrácí většina kouzel jejich předchůdců včetně zaměření na řidiče, jak nesmyslně a do jak obludných výšin rostou seznamy příplatkové výbavy.
Jistěže proklientský přístup dnes hraje prim, masa musí být schopna si vybrat a nejlépe zaplatit maximum, na nic jiného ale jakoby se nehledělo. Svým způsobem mám pro tento postup pochopení, jenomže měly by existovat jisté hranice. Před nějakou dobou jsme říkali, že Bavoři mají v plánu zavést příplatkový „kožený kryt motoru“, respektive potah jeho plastového krytu, a sice pro nadcházející generaci řady 7. Většina lidí se posmívala, ale přesto nám mnozí nevěřili.
Jenomže Němci včera náš příběh potvrdili, když ve své tiskové zprávě oznamující mimo jiné už probírané novinky pro řadu 2 či řady 3 a 4 pro začátek letošního roku tak trochu mimochodem zmínili i několik nových položek standardní a příplatkové výbavy. A mezi nimi už kůže v motorovém prostoru nechybí. Výslovně byl zmíněn hybridní sporťák i8, je ale velmi pravděpodobné, že totéž se objeví také v dalších mnichovských modelech včetně slibované vlajkové sedmičky. Tento prvek přitom přichází v rámci individualizačního programu Pure Impulse Experience, jenž má zákazníkům přinášet jen ty „nejlepší produkty životního stylu z oblasti kultury, designu, cestování a gastronomie“, k nimž se dnes ještě vrátíme.
Jde pochopitelně jen o další vlnu rozšiřování zákaznických možností, aby si mohl vybrat opravdu každý opravdu cokoliv si jen zamane. Asi bychom se nad tím nepozastavovali, kdyby je BMW postupně rozšiřovalo při stejné péči o samotných výchozí produkt - auta a jejich technickou podstatu. Jenže to nedělá, není to „něco navíc”, je to „něco jiného”, přeorientování pozornosti na pouťové záležitosti. A to nám nevoní.
Při této příležitosti se také sluší zmínit, že nepůjde jen o prvky výbavy, jejichž počet dále narůstá, ale také o počet modelů, který poroste v letošním roce stejně tak. BMW totiž touží opět navýšit prodejní rekord atakující v uplynulém roce dva miliony vozů. Konkrétně se hovoří o dalších patnácti nových modelech. Zatím je však ani není dost dobře možné spočítat.
Zatím víme jistě, že letos projde faceliftem řada 1, uvedení se samozřejmě dočká nová generace řady 7 (G11), přivítáme nové X1 s předním pohonem a modernizovanou řadu 3, ve výhledu je jistě pár nových hybridů, ale to je tak vše, co lze říci s jistotou. Můžeme se dohadovat ohledně nového modelu M2, avšak s tím si spíše pojíme až úplný závěr roku. Otázkou je, zda to bude stačit. V posledních letech se mezi německou prémiovou trojkou uskutečnily nelítostné prodejní souboje a třebaže je Mnichov stále ve vedení, od Audi se očekává, že ho díky investicím do nových technologií - ve výši 24 miliard Euro (680 miliard korun) - do roku 2020 připraví o trůn.
Nebezpečí nakonec číhá i na třetí příčce, kde se nachází Mercedes. Audi i automobilka ze Stuttgartu navíc mají v současné době v nabídce populární malé sedany (A3 Sedan a CLA), na které zatím BMW nemá žádnou odpověď a nevypadá to, že by měla v dohledné době dorazit. Každopádně, pokud bude pokračovat honba za prodeji v takovém tempu, zjevně se dá čekat, že bude rapidně a plošně klesat kvalita všech nabízených modelů, dostupnost náhradních dílů a kvalifikovanost samotných prodejců, kteří se už dnes v jednotlivých modelových portfoliích sami příliš nevyznají.



BMW skutečně nabídne kožený potah motoru, nabídka individualizací se tak rozroste do zcela absurdních výšin - třeba i o další odstíny laků pro M3 a M4
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včeraOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva