Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M5 F10 s manuálem přistiženo i v Německu. Na lepší časy se přesto neblýská
20.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Manuální převodovku do BMW M5 si budou moci pořídit opět jen američtí zákazníci. Ani jim ale BMW zjevně dlouho vstříc vycházet nehodlá.
Šestistupňovou manuální převodovkou pro nové BMW M5 jsme se již několikrát zabývali. Podle interiérových fotografií testovacích prototypů spolehlivě víme o její existenci, o tom není pochyb. Jako další důkaz mohou posloužit i aktuální záběry pořízené v Německu. Je na nich vidět vůz americké specifikace s manuálem, který stojí na espézetkách Dingolfingu. To je menší městečko nacházející se přibližně v polovině cesty mezi Mnichovem a naší hranicí a je známé třeba tím, že tam sídlí jedna z fabrik BMW vyrábějící modelové řady 5, 6 a 7.
Od oficiálních mnichovských zdrojů víme také to, že v Evropě manuál prostě nebude k mání. Chybí prý dostatečná poptávka. Ze tohoto důvodu kupříkladu nevznikne M5 typové řady F10 jako kombi. BMW M5 E60 Touring našlo pouze 1 056 zákazníků. Celosvětově. Takové rozhodnutí je proto zcela logické, náklady na vývoj pravděpodobně překročily dodatečné příjmy z prodeje „rodinné” M5. Ale u manuální převodovky tato agrumentace nesedí.
Již dříve jsme se zabývali myšlenkou, proč nemůže být klasický manuál v evropském ceníku jako zvláštní položka, když už přeci existuje a není nutné vyvíjet jej dodatečně. Možná třeba kdyby byl za mírný příplatek, což by sice při srovnání s nepochybně vyšší investicí do komplikovanějšího dvouspojkového automatu nebylo normální, ale zákazníci by alespoň měli tu možnost volby. Evidentně tu něco nesedí.
Odpovědí by mohl být nedávný rozhovor s Albertem Biermannem, šéfem divize M GmbH. Tvrdí v něm, že poptávka po vozech se spojkovým pedálem existuje výlučně ve Spojených státech (což mu - při vší úctě - prostě nevěřím) a řadicí páku v M5 zkrátka považuje za „problém“. Podle něj je 7stupňová převodovka DCT natolik dobrá, že šestikvalt v tomto voze snižuje výkony. Což je opět více než diskutabilní a krom toho - nejde přece jen o výkon, u vozu jako M5 rozhodně ne.
V neformálním interview rovněž nepřímo naznačil, že se mu nelíbí, kolik prostředků musí být investováno do konverze na manuál a že by tyto finance raději vložil jinam. Jenže nemůže, protože v USA je pořád žádaný. Možná jsem paranoidní, ale záměr nenabízet tento typ převodovky v Evropě tak trochu zavání záměnou příčiny a důsledku a BMW se prostě spoléhá na to, že kde není nabídka, nebude ani poptávka.
To by ale znamenalo, že ani zákazníci ve Spojených státech nemají do budoucnosti nic jisté, že? A ono to tak opravdu je. „Nevím, jak dlouho budeme schopni manuál nabízet, ale v nějakém bodu prostě budeme muset říci ‚ne‘,“ řekl Biermann. Takže poslední manuál v M5 v typu F10? Asi bychom neměli být překvapeni.
Manuální převodovku v BMW M5 zřejmě neuchrání ani poptávka ve Spojených státech
Zdroj: 5post.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024 - Někteří žasnou, že Bugatti dodělalo majitelce do auta držák na nápoje, přitom je to hloupost jako ze Simply Clever Škody
21.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Na dvě části zaměstnanců VW dopadnou úspory obzvlášť tvrdě, platy jim budou klesat rok co rok 6 let, 4 tisíce míst bude zrušeno
před 2 hodinami - Výsledek srovnání ostrých kombíků Audi a BMW na sněhu nutně překvapí, ještě před 5 léty by bylo všechno jinak
včera - Spolu s automobilkami padají ke dnu i jejich dealeři. Nevydělávají téměř nic, zisky jim klesly o 34 procent skoro na nulu
včera (1) - Kdysi populární francouzský luxusní koráb téměř do jednoho zabila rez a nespolehlivost, pár zachovalých kusů dnes koupíte lacino
včera - U soudu se provalilo, že krachující největší evropský výrobce motorek má na skladech 265 tisíc neprodaných strojů, to nemůže přežít
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva