Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M3 E30 Sport Evo: k mání je nový kus, ceně neuvěříte
12.6.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Na prodej jsou teď hned dva krásné kusy vrcholné a vzácné evoluce M3 E30. Jeden je prakticky nový, jeho cena je ale naprosto extrémní.
BMW M3 generace E30 snad netřeba připomínat, a to nejen fanouškovi BMW, ale ani nikomu jinému, komu v žilách koluje vysokooktanový benzin. Je to stroj, který je i přes existenci M3 CSL generace E46 stále vyzdvihován za dodnes nepřekonané množství řidičského potěšení, které je schopen nabídnout. A to pod jeho kapotou pracuje jen čtyřválcový motor.
Je nicméně atmosférický, nikoliv přeplňovaný, jak je dnes normou, a z 2,3 litru objemu nabízí standardně okolo 215 koní. Nevypadá to dnešní optikou jako mnoho, ale ještě před pár lety to bylo číslo na malou zadokolku více než slušné. A i dnes je to na nějakých 1,2 tuny, průměrnou hmotnost M3 E30, zajímavá hodnota. Kromě turbodmychadla tu nenajdete ani spoustu dalších dnes běžných elektronických pomocníků jako třeba kontrolu trakce nebo stabilizaci.
M3 E30 se vyráběla v několika různých provedeních a nejznámější z nich jsou asi verze Evo I a II. Druhou „evolucí” to ale neskončilo, po ní přišla ještě Sport Evolution, někdy označovaná jako Evo III. Hlavním rozdílem oproti dřívějším verzím byl nárůst objemu motoru na 2,5 litru a s tím i zvýšení výkonu - místo 220 koní verze Evo II tu na zadní kola proudí 238 koní.
Sport Evo má kromě vyššího výkonu také nastavitelnou aerodynamiku. Můžete seřizovat lízátko pod předním nárazníkem a křídlo na víku zavazadelníku. Také tu jsou větší nasávací otvory na předním nárazníku a místo předních mlhovek jsou otvory pro přístup chladicího vzduchu k předním brzdám. Dohromady to dává auto, které bude na oblíbené okresce či na okruhu ze všech M3 E30 nejschopnější.
Těchto strojů vzniklo jen asi šest stovek, což není zas tak málo v měřítku vzácných aut, ale vzato pohledem běžných sedanů je to jen hrstka. Spolu s tím, jak řidičsky úžasné tohle auto je, to nicméně dává víc než slušnou sběratelskou hodnotu. Není tedy s podivem, že se krásné kousky prodávají za velké peníze - jako třeba tento černý stroj, který s přijde na 195 tisíc Eur, tedy 5,22 milionu korun.
Má za sebou 31 tisíc kilometrů, což sice není mnoho, ale také to není úplně málo. Jistě se mu však dostávalo špičkové údržby, takže je technicky v pořádku. A jeho motor plní emisní normu Euro 1, což nemusí být o tolik horší než Euro 6, bavíme-li se o benzínových motorech. Jaká ironie, že za registraci tohoto vozu bude český stát požadovat 10 tisíc korun.
Je to stroj krásný a drahý, ale ani tak není nejzajímavějším a nejdražším, který se dá koupit. Otřepaná formulka bazarníků, znějící zhruba „první majitel, nebourané, málo najeto”, totiž platí úplně stejně i v případě vzácných aut. Právě nájezd je zde velmi podstatný a druhý černý kus, který upoutal naši pozornost, je zánovní auto - má za sebou pouhých 3 427 kilometrů. Také to je verze Sport Evo, která nabídne 238 koní. Aby si člověk ale tento stroj koupil, musí být skutečně velkým fanouškem BMW, sběratelem a velmi dobře situovaným jedincem , protože za 299 tisíc Eur (lehce přes 8 milionů korun) už pořídíte i lecjaký nový superport.
BMW M3 E30 Sport Evo může být vaše, ale dost draho i s 30 tisíci najetými km
Má-li to být skutečně dokonalý a zánovní kousek, je třeba si připravit 8 milionů - tohle je zřejmě nejzachovalejší M3 E30 Sport Evo, kterou ještě lze koupit
Je-li pro vás 238 koní nejsilnější M3 E30 málo, je tu ještě jedna alternativa - podívat se po lehce upravených autech. Poslední, červený kousek, který stojí za zmínku, má pod kapotou 2,3 litrový motor. Ten ale díky četným úpravám údajně nabízí 275 koní. Je tu zejména nové sání s karbonovým airboxem a nový výfukový systém s větším průměrem potrubí, sportovním katalyzátorem a koncovým tlumičem Eisenmann.
Podle popisu inzerátu to sice není Sport Evo, ale postupnými změnami se tento stroj Sport Evu dost přiblížil. Například zadní křídlo i přední nárazník s přístupy chladicího vzduchu k brzdám najdeme i zde. Zmiňme také kratší převodovku s jedničkou k sobě a dozadu, nový zadní diferenciál s poměrem 3,73:1 a opletené brzdové hadičky. Originální kus to tedy rozhodně není a to je také reflektováno v ceně - stojí 89 tisíc Eur, tedy 2,83 milionu korun. Ani to pochopitelně není málo, ale je to pořád výrazně méně než v případech výše.
Cesta k BMW M3 E30 tedy může nabírat více podob. Je možno si pořídit některý ze základních kousků za cenu lehce pod dvěma miliony korun, nebo investovat čtyřnásobek a postavit do garáže to nejlepší, co je nyní v inzerci k mání. Radost vám určitě bude dělat obojí.
Nebráníte-li se lehkému tuningu, jde dostat 275 koní za cenu pod 3 miliony
Zdroj: Mobile.de
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024 - Prach jsi byl... Toyota Supra už se zase loučí, jejích 435 koní, manuál a sedačky od zkrachovalého Recara stojí za to
29.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva