BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu

Pokud vám 200 koní standardní M3 E30 přijde málo, lze se přiblížit k trojnásobku. Stačí pod kapotu dát upravenou V10 z novější M5 E60.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu

8.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Pokud vám 200 koní standardní M3 E30 přijde málo, lze se přiblížit k trojnásobku. Stačí pod kapotu dát upravenou V10 z novější M5 E60.

Jedna z nevýhod desetiválcových BMW M5 a M6 bylo, že je nebylo možné pořídit s manuální převodovkou. Tedy alespoň v Evropě, jak je tomu ostatně i u jejich nástupců. První BMW M3 generace E30 zase má pod kapotou čtyřválec, což mnohým nemusí stačit. Jsou to dvě mouchy v nabídce dvou pozoruhodných BMW a řešení mají nejen každá zvlášť - zabít je lze i jednou ranou.

Příkladem budiž tento stříbrný stroje, kterému majitel říká příznačně Frankenstein. Na první pohled vypadá jako lehce upravená M3 E30, realita je ale docela jiná. Jakmile otevřete kapotu, zjistíte, že v útrobách vozu není čtyřválcový motor a není v nich ani nic „o trochu většího”. Na místo původního dvoulitru se nastěhoval motor o třikrát větším objemu - ano, hádáte správně, jde o desetiválec z M5 E60.

Pokud vám nesedí onen trojnásobný objem, věřte, že ani ten nezůstal sériový. Jeho objem byl firmou Dinan zvětšen z pěti litrů na 5,7 l a místo původních 507 koní posílá na kola zadní nápravy neskutečných 636 kobyl. Instalace jistě nebyla jednoduchá, výsledná dynamika ale musí být ohromují - přes 600 koní v lehkém autě musí dělat divy. Nic konkrétnějšího k dynamice vozu ale autor tohoto pekelného díla neuvádí.

Jistě, leckomu se to může jevit jako dvojitá svatokrádež - sahat na M3 E30 se odvažuje málokdo a s úpravami desetiválce S85B50 je to podobné. Ale Frankensteinovi byste to mohli odpustit, však tu nepřibylo žádné přeplňování. A manuální převodovka znamená jen body navíc.

Zajímavé je jisté také to, že tenhle stroj si nyní můžete pořídit. Vůz vznikl v roce 1988 jako M3 E30 a údajně měl devět majitelů a žádné nehody. O přestavbu se postarala americká firma Piper Motorsports a po konverzi s ním bylo najeto 30 tisíc mil. Nyní společnost ho prodává, ale neradujte se dlouho - stojí ohromujících 224 500 dolarů (5,46 milionu korun). Tedy za cenu Lamborghini Diablo anebo dvou sériových M3 E30 Evolution v krásném stavu. Brát nebo nechat být? Posuďte sami...


BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 1 - bmw m3 e30 v10 01BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 2 - bmw m3 e30 v10 02BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 3 - bmw m3 e30 v10 03BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 4 - bmw m3 e30 v10 04BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 5 - bmw m3 e30 v10 05BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 6 - bmw m3 e30 v10 06BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 7 - bmw m3 e30 v10 07BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 8 - bmw m3 e30 v10 09BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 9 - bmw m3 e30 v10 10BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 10 - bmw m3 e30 v10 11BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 11 - bmw m3 e30 v10 12BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 12 - bmw m3 e30 v10 18BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 13 - bmw m3 e30 v10 13BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 14 - bmw m3 e30 v10 14BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 15 - bmw m3 e30 v10 15BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 16 - bmw m3 e30 v10 16BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu - 17 - bmw m3 e30 v10 17
Desetiválcová M3 E30 je určitě postavená precizně, ale je také neuvěřitelně drahá

Zdroj: eBay přes Carscoops

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.