Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
BMW M3 E30 s V10 z M5 je pekelný stroj za pekelnou cenu
8.5.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Pokud vám 200 koní standardní M3 E30 přijde málo, lze se přiblížit k trojnásobku. Stačí pod kapotu dát upravenou V10 z novější M5 E60.
Jedna z nevýhod desetiválcových BMW M5 a M6 bylo, že je nebylo možné pořídit s manuální převodovkou. Tedy alespoň v Evropě, jak je tomu ostatně i u jejich nástupců. První BMW M3 generace E30 zase má pod kapotou čtyřválec, což mnohým nemusí stačit. Jsou to dvě mouchy v nabídce dvou pozoruhodných BMW a řešení mají nejen každá zvlášť - zabít je lze i jednou ranou.
Příkladem budiž tento stříbrný stroje, kterému majitel říká příznačně Frankenstein. Na první pohled vypadá jako lehce upravená M3 E30, realita je ale docela jiná. Jakmile otevřete kapotu, zjistíte, že v útrobách vozu není čtyřválcový motor a není v nich ani nic „o trochu většího”. Na místo původního dvoulitru se nastěhoval motor o třikrát větším objemu - ano, hádáte správně, jde o desetiválec z M5 E60.
Pokud vám nesedí onen trojnásobný objem, věřte, že ani ten nezůstal sériový. Jeho objem byl firmou Dinan zvětšen z pěti litrů na 5,7 l a místo původních 507 koní posílá na kola zadní nápravy neskutečných 636 kobyl. Instalace jistě nebyla jednoduchá, výsledná dynamika ale musí být ohromují - přes 600 koní v lehkém autě musí dělat divy. Nic konkrétnějšího k dynamice vozu ale autor tohoto pekelného díla neuvádí.
Jistě, leckomu se to může jevit jako dvojitá svatokrádež - sahat na M3 E30 se odvažuje málokdo a s úpravami desetiválce S85B50 je to podobné. Ale Frankensteinovi byste to mohli odpustit, však tu nepřibylo žádné přeplňování. A manuální převodovka znamená jen body navíc.
Zajímavé je jisté také to, že tenhle stroj si nyní můžete pořídit. Vůz vznikl v roce 1988 jako M3 E30 a údajně měl devět majitelů a žádné nehody. O přestavbu se postarala americká firma Piper Motorsports a po konverzi s ním bylo najeto 30 tisíc mil. Nyní společnost ho prodává, ale neradujte se dlouho - stojí ohromujících 224 500 dolarů (5,46 milionu korun). Tedy za cenu Lamborghini Diablo anebo dvou sériových M3 E30 Evolution v krásném stavu. Brát nebo nechat být? Posuďte sami...

















Desetiválcová M3 E30 je určitě postavená precizně, ale je také neuvěřitelně drahá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 4 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 6 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 7 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 9 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 10 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11